Made to measure: Povestea unui business de 65 de milioane de euro pana in 2019

Sambata, 14 Martie 2015, ora 00:00
10496 citiri
Made to measure: Povestea unui business de 65 de milioane de euro pana in 2019
Foto: Gerard Losson (Arhiva Personala)

Gerard Losson este un antreprenor francez, care detine fabrica de textile Formens din Botosani si care aduce o tehnologie de ultima ora in magazinele sale made to measure, Louis Purple.

Sub conceptul "Tailoring Revolution", antreprenorul a deschis deja patru magazine, in Iasi, Timisoara, Bucuresti si Cluj-Napoca, dotate cu un scanner 3D, care inlocuieste clasicul metru de croitorie si elimina eventualele erori de masurare.

Practic, acest scanner realizeaza un avatar al clientului, care doreste un costum made-to-measure, pe care il transmite fabricii din Botosani, unde va lua nastere costumul dupa "chipul si asemanarea" viitorului proprietar.

Investitia pentru fiecare magazin Louis Purple a fost de cate 120.000 de euro, spune antreprenorul, care recunoaste ca are in plan sa deschida intre 8 si 10 astfel de magazine pana in 2016.

"Obiectivul nostru este ca pana in 2016 sa devenim primul vanzator de costume", puncteaza Gerard Losson.

Antreprenorul a inregistrat o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro in 2014 si estimeaza ca pana in 2019 grupul Formens sa atinga o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro, dintre care 30 de milioane de euro sa fie chiar din partea de retail.

In ceea ce priveste timpul ramas pentru planurile personale, francezul a gasit o metoda inedita de eficientizare: "Locuiesc in Botosani, chiar deasupra fabricii. Cred ca acest lucru spune totul despre echilibrul dintre viata personala si cea profesionala", spune Gerard Losson, intr-un interviu acordat Business24.

Ati venit in Romania in 1997 si ati pus pe picioare una dintre cele mai puternice fabrici de textile din Romania. Cum a inceput povestea succesului dvs?

M-am nascut in Franta, in orasul Crehange, la granita cu Germania. Am 45 de ani, sunt casatorit si avem un baiat de 15 ani. In 1993 am absolvit facultatea de textile.

Am crescut intr-o familie cu o importanta istorie in agricultura, iar acest lucru a insemnat foarte mult in educatia mea.

Primul contact in lumea afacerilor l-am avut in anul 1992, cand am fost numit Presedintele Asociatiei Studentesti, o perioada extrem de provocatoare, in care am organizat o serie lunga de evenimente.

Cu banii rezultati din aceste evenimente am organizat un voiaj de terminare a colegiului impreuna cu toti colegii din promotie.

Anul 1996 m-a gasit in pozitia de angajat al unei societati cu profil textil, care exporta in intreaga lume, perioada in care am avut oportunitatea sa calatoresc in interes de serviciu, vizitand aproape toate locurile unde faceam export.

Astfel am acumulat cunostinte, experienta si o dorinta foarte mare de a avea propria afacere in domeniul textil.

Spuneti-ne cate ceva si despre inceputurile fabricii Formens si cum ati ajuns sa faceti afaceri in Romania.

In perioada 1993-1995 aproape toate fabricile din Franta s-au inchis din cauza efectului economic. Prietenul si colegul meu de facultate Thomas ocupa functia de buyer pentru un lant important de magazine care obisnuia sa cumpere costume din Franta.

De aici, impreuna, am avut ideea de a combina experienta mea internationala cu experienta lui in costume si am decis sa punem bazele unei firme de organizare de productie pentru productie delocalizat. Firma s-a infiintat in vara lui 1996 si s-a numit Cantex.

Dupa 3 ani de functionare, Cantex a cunoscut un succes foarte mare. Anul 1999 s-a finalizat cu o cifra de afacere de 15 milioane de euro, cu un profit de 10% net.

Atunci am considerat ca pozitia noastra de intermediar intre fabricile de confectii si lanturile de magazine este inconfortabila, asa ca am decis sa avem linia noastra proprie de productie.

Formens s-a infiintat in luna septembrie 1999 si productia a demarat in luna mai 2000.

Ati parcurs si vremuri in care industria textila era in scadere sau vremuri de criza economica. Cum ati simtit acesti ani grei?

Din punct de vedere economic Romania a fost (anul trecut) si este pe un trend de dezvoltare sustinut.

Romania, ca orice tara emergenta, are avantaje si dezavantaje: puterea de cumparare este clar sub nivelul Europei de Vest, dar concurenta este si mult mai mica, de aceea credem noi ca e momentul sa cucerim piata.

Cum ati facut pasul catre made to measure? A existat o anumita cerere in piata sau ati anticipat aceasta tendinta?

Inca de cand am pus bazele primului business in domeniul confectiilor am fost foarte atent la modificarile pietei si echipa de specialist pe care o conduc a luat in permanenta pulsul pietei.

In ultimii ani, barbatii au inceput sa aprecieze vestimentatia made-to-measure din dorinta de a se diferentia de colegi, prieteni etc.

Fiecare detaliu personal al costumului sau il face mai mandru de vestimentatia pe care o poarta. In plus, un costum cu masura se potriveste perfect purtatorului.

Zona de Made to Measure a fiecarui magazin Louis Purple va oferi clientului sofisticat exact ceea ce cauta de foarte mult timp. Posibilitatea de a-si exprima stilul exact asa cum isi doreste.

Acesta are la dispozitie peste 18.000 de combinatii cu posibilitatea de a alege de la tesatura, croiala, tip de rever si buzunarele, pana la butoniere si nasturi, detalii care impreuna fac unica fiecare piesa din garderoba.

De acum vom gasi produsele create in fabrica din Botosani si in Romania, in magazinele Louis Purple. Spuneti-ne cate ceva si despre aceasta miscare. Ce v-a determinat sa intrati pe segmentul de retail in Romania? Ce a insemnat asta ca investitie?

Noi am numit noul concept "Tailoring Revolution". "Revolutia" Louis Purple A inceput odata cu deschiderea a patru magazine cu concept unic, in Iasi, Timisoara, Bucuresti si Cluj-Napoca.

Este foarte clar ca in ziua de astazi trebuie sa avem "un cutit bine slefuit" cu care sa intram in piata. Pentru orice producator este un vis de a crea brandul lui propriu si de a-l distribui in direct.

Contactul cu foarte multe marci si lanturi de magazine ne-a permis sa acumulam cunostintele si sa conturam toti parametri necesari pentru reusita in retail-ul: imagine, produs, promovare, amplasamente si concept de magazine si servicii de consiliere vestimentara.

In plus, ca producatori, venim cu un avantaj competitiv foarte important pentru vremurile pe care le traim: Louis Purple reuseste sa ofere produse si servicii premium, la pretul brandurilor de nivel mediu.

Eu nu am dubii asupra reusirii acestui proiect.

In ceea ce priveste Romania, obiectivul nostru este ca pana in 2016 sa devenim primul vanzator de costume. Ne gandim sa deschidem intre 8 si 10 magazine, urmatoarele locatii fiind inaugurate in septembrie 2015 si in februarie 2016.

Investitia pentru fiecare magazin Louis Purple este de 120.000 euro (fara marfa).

Pe plan international suntem in tratative pentru deschiderea de magazine in septembrie 2015 si februarie 2016 in Franta, Germania, Cehia si Maroc.

Aceste magazine vor fi deschise fie direct ca sucursala fie in franciza, in sistemul "commission affiliation" (noi pastram propritate asupra marfii si partenerul este remunerat pe baza de comision, permitand sa acopere costul de investitii, chirii si salariile vanzatorului).

Cum poate face o fabrica aflata la Botosani un costum made to measure pentru un client din magazinul din Bucuresti?

Asa cum va spuneam, ne-am propus sa revolutionam tailoring-ul masculin, iar tehologia pe care o detinem este una dintre arme.

Fiecare magazin Louis Purple este dotat cu un scanner 3D care inlocuieste clasicul metru de croitorie si elimina eventualele erori de masurare, realizand un avatar al clientului care doreste un costum made-to-measure.

Fiecare dimensiune este stocata in sistemul informatic integrat, generandu-se astfel profile digitale pentru fiecare client.

Pe langa masuratorile clasice care ar putea fi realizate si cu un metru de croitorie, aparatul determina cu exactitate si toate aliteratiile clientului.

Avatarul rezultat este trimis in fabrica din Botosani. In loc de 30 de minute cat dureaza luatul masurilor in mod normal, totul se va rezolva in cinci minute. Si, de asemenea, nu vor exista greseli.

Investitia pentru un astfel de scanner este de 12.500 de euro pentru fiecare magazin.

Estimati ca pana in 2019 grupul Formens sa atinga o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro, dintre care 30 de milioane de euro sa fie chiar din partea de retail. Asta inseamna o schimbare a abordarii? Scade accentul pus pe manufacturing si creste accentul pus pe retail?

Cred ca ar trebui sa vorbim mai degraba despre o dezvoltare a retail-ului in grupul Formens, mai mult decat o schimbare a abordarii.

Abordarea ramane cea cu care am pornit acest business: cea de dezvoltare sustinuta.

Printre atatea planuri de business, va mai ramane timp si pentru planurile personale? Cum va descurcati la acest capitol (work-life balance)?

Locuiesc in Botosani, chiar deasupra fabricii. Cred ca acest lucru spune totul despre echilibrul dintre viata personala si cea profesionala.

Angajatii mei imi sunt si prieteni, calatoriile in interes de serviciu imi sunt uneori vacante, iar familia este mereu in sufletul meu.

Ce pasiuni aveti si cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

In timpul liber prefer sa petrec timp cu familia mea.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#fabrica textile romania, #afaceri textile, #Gerard Losson Louis Purple, #costume Formens , #Manageri