Mariana Bradescu, antreprenoarea care face bani din... piatra naturala

Duminica, 01 Noiembrie 2015, ora 00:00
87191 citiri
Mariana Bradescu, antreprenoarea care face bani din... piatra naturala
Foto: Mariana Bradescu (Arhiva personala)

Piatra naturala folosita in baie, in gradina sau chiar in decorarea living-ului este o tendinta pe care alte tari au imbratisat-o deja de ceva timp. Si Romania pare ca se dezmorteste, dar inca se afla in stadiul in care invata lucruri despre aceasta varianta de design interior.

Iar Mariana Bradescu este aici sa-i sprijine pe cei care cauta ceva special pentru casa lor, pentru birourile firmei pe care o detin si, de ce nu, pentru constructia de centre comerciale.

A descoperit potentialul acestei materii prime in 2008, cand a creat businessul Rock Star Construct si, mai mult decat atat, a stiut ca trebuie sa-l aduca in online. Asa s-a nascut piatraonline.ro, in 2009, un portal care-i aduce si cea mai mare parte din venituri.

Si pentru ca, inevitabil, am ajuns si la capitolul cifre, lucrurile arata cat se poate de bine pentru antreprenoarea Mariana Bradescu.

" (...) in 2014 am inregistrat o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro, iar pentru acest an estimam o crestere de aproximativ 40% fata de anul trecut", spune aceasta, intr-un interviu acordat Business24, in care vorbeste si despre vanzarile de piatra naturala in online si despre ce inseamna sa ai o astfel de afacere in familie.

"Piatraonline este business-ul de astazi tocmai datorita faptului ca am putut sa stam spate in spate si sa lucram la cote maxime", dezvaluie aceasta.

Ati intrat in afacerii in 2007, intr-o perioada nefasta pentru mediul de business si nu numai. Ce v-a determinat sa va tineti puternic in acei primi ani care au coincis si cu perioada de criza financiara?

Intr-adevar, am pornit business-ul piatraonline.ro chiar la inceputul crizei economice. A fost o perioada grea pentru tot mediul de business, insa pentru noi a fost o provocare pentru ca a trebuit sa rezistam scaderilor masive din industrie.

Pentru noi, lansarea acestui business in plina criza a insemnat doar foarte multa munca si seriozitate in ceea ce faceam.

Iata ca toate eforturile au dat roade si astazi businessul Rock Star Construct s-a dezvoltat foarte mult. Spuneti-ne mai multe despre aceasta dezvoltare timp de opt ani. Cat de mare este Rock Star Construct in 2015? Ce cifra de afaceri ati inregistrat in 2014? Ce estimari aveti pentru 2015?

Daca in urma cu 8 ani porneam la drum alaturi de o mana de oameni, in acest moment suntem o echipa de peste 25 de oameni si continuam sa ne extindem. Cautam permanent noi colegi care sa se incadreze in mediul nostru si ne dorim sa ajungem la o echipa de 35 de oameni in 2016.

Din punct de vedere al cifrelor financiare, in 2014 am inregistrat o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro, iar pentru acest an estimam o crestere de aproximativ 40% fata de anul trecut.

Care a fost momentul in care ati decis sa vindeti piatra si online?

In 2008 am inceput cu un site de prezentare a produselor noastre si, pe atunci, chiar si acest lucru era o noutate pentru piata noastra. Ulterior, am decis sa incepem sa vindem piatra naturala si online, asadar la finalul anului 2009 am refacut site-ul si l-am redenumit piatraonline.ro.

Cat de bine se vinde piatra online?

Am fost pionieri in aceasta nisa - vanzarea pietrei naturale in online si, ulterior, am creat o categorie foarte relevanta pentru acest domeniu.

Daca la inceput de 2010 primeam online comenzi de doar cativa metri patrati de piatra naturala, astazi mediul online functioneaza foarte bine pentru produsele noastre. Daca investesti in promovare constant, piatra se vinde atat in mediul online cat si offline.

Important este sa ai o echipa de marketing foarte bine ancorata in oportunitatile oferite astazi de mediul online si sa iti pui la punct o strategie eficienta, bazata pe principii sanatoase de ecommerce.

Din acest punct de vedere, inca din prima zi in care am decis sa vindem piatra si online, am investit foarte mult in departamentul de marketing si alocam constant bugete serioase in promovarea noastra.

Cine sunt cei mai mari clienti ai dumneavoastra? Marile lanturi de magazine brico, persoanele fizice sau companiile?

Publicul nostru este foarte divers: ne adresam atat clientilor care au nevoie de piatra naturala pentru o singura baie, celor care vor sa amenajeze o intreaga casa, pana la o companie care construieste un mall si are nevoie de serviciile noastre de amenajare cu piatra naturala.

Ca atare, nu avem o gama de clienti mai speciala, avem proiecte mari din punct de vedere al dezvoltatorilor imobiliari, dar si clienti persoane fizice la fel de importanti.

Altfel spus, importanta nu este data de suma de achizitie pentru ca orice client este la fel de relevant pentru noi si ii oferim serviciile noastre cu la fel de multa seriozitate si promptitudine.

Spuneti-ne mai multe despre aceasta tendinta de a decora interioarele cu piatra naturala? Au prins romanii acest gust?

Piata de amenajari cu piatra naturala este in plina crestere, dar are inca nevoie de foarte multa informatie si de educare atat a consumatorului, cat si a arhitectilor si designerilor.

Spun ca e nevoie de educare pentru ca multe informatii nu au fost transmise din generatie in generatie si inca nu stim cum sa lucram cu acest material si cate alternative la nivel de design si functionalitate poate oferi.

Suntem in etapa in care intreaga piata e in formare: invatam, aflam, ne informam. Vorbim de un domeniu caracterizat de foarte mult design si arta si, daca intelegem acest lucru, se pot face amenajari spectaculoase.

In general, noi recomandam foarte des clientilor nostri sa apeleze la servicii profesioniste de design si arhitectura pentru ca, in cele mai multe cazuri, aspectul final este unul mult mai bun din punct de vedere al imbinarii de culori, materiale, texturi etc.

Cati dintre ei comanda online?

In acest moment, comenzile se preiau prin orice mediu, atat online cat si offline. Cele mai multe solicitari vin din online.

Insa, pentru ca avem si un showroom in Bucuresti, unde clientii pot vedea materialele, pot cere mai multe informatii si chiar vedea anumite simulari de amenajari, parte din solicitarile venite din online se concretizeaza in showroomul nostru.

Tinand cont de specificul business-ului nostru, ne concentram atentia catre mediul online, insa suntem prezenti si offline pentru clientii care cauta inspiratie in alegerea materialelor.

Daca la inceput importati, pur si simplu, piatra, acum in online le si oferiti sugestii clientilor, oferindu-le solutii de amenajare pentru gradina, fantanile dumneavoastra. Aveti consilieri speciali pentru asta sau va ocupati dumneavoastra personal de partea "artistica" a businessului?

Echipa noastra participa constant la traininguri de formare profesionala sustinute de specialisti din domeniu.

Astfel, putem oferi clientilor nostri informatiile de care au nevoie, referitoare la etapele amenajarii unei locuinte.

In clipa in care avem solicitari mult mai ample ce depasesc aria noastra de expertiza, apelam la arhitecti si designeri colaboratori, care sa ofere consultanta de care are nevoie clientul nostru.

Ce planuri de business aveti pentru piatraonline.ro?

Pe termen mediu, ne concentram atentia asupra extinderii echipei piatraonline.ro. Asa cum ziceam, pentru 2016, estimam ca ne vom mari echipa cu cel putin inca 10 oameni.

Pe termen scurt, avem in lucru un proiect foarte amplu. Este al doilea an consecutiv in care suntem prezenti in mediul online cu o campanie de Black Friday.

In acest an, pregatim o campanie importanta pentru clientii nostri, cand, timp de 3 zile, vor avea acces la discounturi semnificative la cele mai cautate modele de piatra naturala.

Spuneati ca mare parte din activitatea businessului se desfasoaara vara, asadar nu aveti atunci timp de vacante si preferati sa le reprogramati pentru iarna. Anul acesta a fost la fel? Ati avut o vara plina la birou? Unde veti cauta soarele iarna aceasta?

Da, asa este, pentru noi varful de sezon este vara. Insa, avem activitate intensa in toate cele 12 luni ale anului, iar singura pauza pe care o iau este in preajma sarbatorilor de iarna, cand imi pot permite sa plec in vacanta fara sa am grija celorlalti membri din echipa, daca au sau nu nevoie de mine.

Vara aceasta a fost una foarte agitata, in special luna august, luna ce pentru multi este neofertanta pentru ca lumea pleaca in concedii.

Ca in majoritatea anilor, imi voi petrece vacanta de iarna in Asia, acolo unde avem cei mai multi furnizori, acolo unde este soare in acea perioada si unde ai ocazia sa regasesti linistea ce ne lipseste in timpul anului.

Asia este o destinatie minunata pentru vacante, daca stii sa alegi locuri mai putin turistice.

Optam intotdeauna pentru orase/zone retrase, zone in care interactionam mai mult cu localnicii decat cu turistii si zone in care ai posibilitatea sa descoperi cu adevarat Asia.

Faptul ca este un business de familie usureaza putin situatia dumneavoastra. Cum credeti ca ati fi gestionat aceasta inversare a "ordinii naturale" daca businessul nu era in familie?

Cu siguranta ar fi fost mult mai dificil si cu siguranta este un atuu faptul ca petrecem timpul impreuna atat in viata personala, cat si in cea profesionala.

Din punctul meu de vedere, este foarte important sa ai la locul de munca oameni pe care te pozi baza, indiferent de situatie.

Piatraonline este business-ul de astazi tocmai datorita faptului ca am putut sa stam spate in spate si sa lucram la cote maxime.

Am reusit impreuna sa punem pe picioare un business sanatos si sa atragem in jurul nostru o echipa care sa ne impartaseasca valorile si planurile pe termen lung.

Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
România a evitat plata penalităţilor după ce Garda de Mediu din Sibiu a închis depozitul neconform de deşeuri industriale periculoase al Sometra SA din Copşa Mică, oraş care zeci de ani...
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, 19 martie, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost...
#vanzari piatra online, #afaceri piatra online, #Mariana Bradescu piatra online , #Manageri