Marius Dascalu: Romania avea nevoie de acest serviciu. De ce sa nu-l facem noi?

Sambata, 05 Decembrie 2015, ora 00:00
62843 citiri
Marius Dascalu: Romania avea nevoie de acest serviciu. De ce sa nu-l facem noi?
Foto: Marius Dascalu (Arhiva personala)

Marius Dascalu este specializat in Inteligenta Artificiala, este programator si designer si a creat "Cea mai mare comunitate de artisti vizuali din Romania" intr-o perioada in care digitalul nu prea avea rezonanta in tara.

In 2003 a fondat agentia 2Fresh, care in 2005 a castigat premiul cel mare de "Agentia Anului" in Romania.

Talentul si dedicarea sa i-au surprins si pe cei de la Volkswagen, alaturi de care a avut ocazia sa-si puna in practica proiectul sau de suflet, cu mare succes in piata.

Cu timpul, agentia sa a crescut tot mai mare si a avut nevoie de tot mai multi oameni, dar care s-au dovedit foarte dificil de gasit. Asa s-a nascut cel mai tanar proiect al lui Marius Dascalu, Digitaljob: prima platforma care-i aduce la un loc pe angajatori cu specialisti intr-ale online-ului.

"Atunci ne-am dat seama ca Romania are nevoie de un serviciu de joburi nisat pe industria online si, culmea, il putem face noi", povesteste tanarul antreprenor.

Agentia web 2Fresh este activa pe piata din Romania inca din anul 2003. Spuneti-ne ce v-a determinat atunci sa creati o agentie web? Cum a fost inceputul?

In facultate mi-am dat licenta in Artificial Intelligence, dupa ce un an de zile am facut cercetare, lucru care mi-a suras, pentru ca puteam sa inovez, sa combin partea de programare cu creatia.

Cu toate ca aveam mai multe oferte de a lucra sau de a-mi continua studiile in strainatate, am ales sa raman in tara si sa lucrez ca programator la o firma de software din Bucuresti.

Dupa un an de zile, mi-am dat seama ca ma plictisesc si ca programarea normala nu ma satisface, iar partea de creatie nu era acoperita. Am decis sa fiu designer ca sa pot crea, asta dupa ce am citit "Parintele Publicitatii" al lui David Ogilvy.

Intamplarea a facut ca atunci sa aiba loc prima editie Internetics, si am vazut ce faceau cei de la Green Pixel pe Internet. Asa am hotarat ca asta e directia pe care trebuie sa o urmez si m-am apucat de studiat.

La scurt timp, am creat Visualart, care a devenit repede "Cea mai mare comunitate de artisti vizuali din Romania", cu care am castigat 2 premii Internetics in 2003 si 2004.

In 2003 am fondat agentia 2Fresh,iar in 2005 am castigat premiul cel mare de "Agentia Anului" in Romania.

Sunteti pasionat de tehnologie? Cum s-a nascut aceasta pasiune?

Liceul de Informatica si Facultatea de Inginierie Electrica din Suceava, specializarea Calculatoare, m-au facut sa respir tehnologie.

Imi amintesc ca ma trezeam cu calculatorul si adormeam cu el. Era o lume noua, tot timpul descopereai lucruri noi, iar lumea asta nu avea limite, si nu are nici acum.

Pasiunea pentru tehnologie cred ca pleaca mai mult din zona de a descoperi tot timpul lucruri noi. Si cum tehnologia, internetul evolueaza intr-un ritm ametitor, cred ca sunt unde trebuie.

In scurt timp de la lansare ati castigat 6 premii Internetics, printre care Agentia Anului in Romania si Cea mai Interactiva Campanie din Romania, implementata pentru brandul SEAT Leon. Care a fost cel mai indragit proiect de pana acum pentru dumneavoastra?

Imi amintesc cu placere ca, de fapt, rezultatele au venit pentru ca incercam de fiecare data sa inovam, sa cream altceva. Asa am implementat pentru prima data in Romania, pentru Volkswagen Passat, un website in care puteai sa interactionezi cu masina in mod 3d.

Sa o rotesti, sa-i deschizi capota, portierele, sau sa-i pornesti motorul, totul facut dupa blueprinturile de la fabrica Volkswagen - si cei de la fabrica se mirau despre ce vor sa faca romanii cu blueprinturilor lor pe internet.

Am transmis online, in Romania, pentru prima data, un eveniment de lansare a unei masini. Am creat pentru SEAT Leon o poveste transpusa pe durata a 2 luni, in 7 episoade de banda desenata animata - nu cred ca a mai facut cineva in Romania asa ceva nici pana astazi. Am fost primii din Romania care au facut campanii de bannere pe background-urile site-rilor si de atunci s-a raspandit peste tot.

Lista poate continua, dar cel mai indragit proiect pentru un client a fost crearea site-ului si campaniei pentru Noul SEAT Leon.

Am pus suflet, pasiune si multa munca, ne-am testat limitele din toate punctele de vedere si in final a rezultat un proiect pe masura, care a generat niste rezultate greu de acceptat si in ziua de astazi (peste 10.000 de cereri de drive-test dupa un an de zile de la lansare).

Iata ca la inceputul lui noiembrie veniti cu un nou proiect, Digitaljob.ro, prima platforma de recrutare de nisa, dedicata exclusiv industriei digitale si IT din Romania, in urma unei investitii de 30.000 de euro. Platfoma se adreseaza companiilor si specialistilor care activeaza in domeniul dezvoltarii online, mobile, software, gaming, precum si advertising sau marketing. Spuneti-ne mai multe despre cum functioneaza aceasta platforma.

Modul de functionare este foarte simplu, atat pentru cei care-si cauta job, cat si pentru companiile care au nevoie de oameni buni pe nisa lor. Companiile nu trebuie decat sa isi posteze anuntul de angajare si li se face automat un cont.

Deocamdata nu percepem nicio taxa pentru job-urile anuntate pe Digitaljob.ro, vrem sa le dam tutoror sansa de a descoperi cum functioneaza, dar urmeaza sa o monetizam, din 2016.

Vom percepe, cel mai probabil, un fee de circa 50 euro per job, pretul pe care il consideram noi cel mai corect. Insa monetizarea nu e focusul sau obiectivul de la care am pornit acest proiect. L-am facut, in primul rand, din pasiune si din dorinta de a pune in legatura directa companiile si specialistii din domeniul digital.

Platforma a aparut ca urmare a unei nevoi cu care chiar dumneavoastra v-ati confruntat. Spuneti-ne mai multe si despre asta.

Da, total adevarat. Pe la inceputul primaverii aveam nevoie de 2 oameni, specialisti in ale online-ului, un Front-End Developer si un Junior / Medium Designer, care sa creasca alaturi de noi. Stiam ca cererea in piata este destul de mare si ca trebuie sa iesim "la vanatoare".

Eram insa destul de optimisti pentru ca aici, la noi, la 2Fresh, suntem in primul rand prieteni si credem ca facem treaba buna. Si stim ca piata stie asta.

Am inceput sa cautam prin cunostinte si pe site-urile noastre,Portfolios si Visualart, dupa care am facut si o mini campanie pe Facebook. Rezultatul a fost multumitor, am gasit un Front-Developer foarte bun, dar pe care l-am ratat pentru ca ni l-a "suflat concurenta".

Apoi, am avut in vizor inca un Front-Developer care promitea, dar, pentru ca era inca stundent, l-am pierdut si pe el. Cu designerii eram destul de increzatori si am tot sperat ca putem gasi usor pe cineva bun. La un moment dat, am constatat ca trecuse deja o luna si noi nu concretizasem nimic.

Asa ca ne-am incordat, am facut o minicampanie pe Portfolios, inca o campanie pe Facebook, vreo 3 joburi publicate si pe Bestjobs. Rezultatul dupa inca 2 luni?... Nimic, nici macar ca in prima luna. Am mai avut inca un "zvac" pe Bestjobs, dar ne-am ales cu niste Sculeri-Matriteri si Strungari noi, care, si ei, cred ca erau in mari cautari (de sine?).

Ne-am speriat, ne-am panicat. Cum? Nimeni nu mai vrea la 2Fresh? Atunci ne-am dat seama ca Romania are nevoie de un serviciu de joburi nisat pe industria online si, culmea, il putem face noi.

Usor, ne-am dat seama ca Online-ul si Mobile-ul sunt din aceeasi "bucatarie", oamenii din Advertising si industria de jocuri au trecere prin Visualart si Portfolios, si asa am realizat ca avem de-a face cu industria Digitala din Romania.

Am pus apoi si Software-ul pentru ca incapea si el in "oala", si e tot de-acolo. Asa a aparut www.digitaljob.ro.

Ce rezultate a oferit acest nou proiect in primele saptamani de la lansare?

Avem deja peste 150 de companii care au apelat la platforma pentru a gasi oameni compatibili. Majoritatea lor sunt din zona de dezvoltare software, aplicatii sau jocuri, dar avem si agentii de publicitate, interactive si multe startup-uri din industria digitala. Numarul anunturilor publicate a depasit 200, la care au aplicat peste 900 de specialisti.

Ce asteptari aveti de la Digitaljob.ro in urmatorul an?

Deocamdata ne uitam la urmatoarele 6 luni, ne-am facut planuri pe acest interval. Vrem sa depasim numarul actual de job-uri cu peste 150%, sa atragem, bineinteles mai multi angajatori, si sa incepem monetizarea.

Ce e cu adevarat important pentru noi este sa transformam Digitaljob.ro in locul de intalnire al industriei, sa fie efectiv primul brand la care se gandesc angajatorii si specialistii din digital.

Ce alte planuri de business mai aveti?

Pe termen scurt si mediu vrem sa consolidam pozitia Digitaljob prin upgrade-ul platformei Portfolios si prin abordarea de noi piete cu ajutorul 2Fresh.

Dorim sa dam o atentie sporita proiectelor proprii, pentru a le duce intr-o zona in care pot functiona singure, cu un suport minim din partea 2Fresh.

Avem multe alte idei, unele chiar incepute care au fost puse momentan on hold si de-abia asteapta sa vada lumina Internetului.

Se apropie sarbatorile, perioada in care ar trebui sa ne petrecem mai mult timp cu familia si sa incercam sa ne deconectam de viata personala. Dumneavoasta reusiti sa faceti asta? Reusiti sa va deconectati de tehnologie si, implicit, de business-ul dumneavoastra?

Cea mai grea intrebare. Recunosc ca sunt un workaholic, imi place foarte mult ceea ce fac. Sa creez parghii care sa vina in ajutorul oamenilor, sa-i ajut sa invete, sa evolueze, sa se perfectioneze, sa devina mai buni.

Si lucrul asta imi da foarte mult de lucru si mi-e greu sa ma detasez de munca. Practic, sunt tot timpul conectat.

Totusi, am si momente cand reusesc sa ma deconectez, dar sunt destul de rare si asta imi reaminteste ca trebuie sa-mi petrec mai multe momente in natura, cu prietenii sau familia.

Ce va doriti, ca om de afaceri, sa va aduca anul 2016?

Imi doresc o consolidare a proiectelor actuale, pentru a ne face timp sa putem explora si alte directii.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
#Marius Dascalu digital job, #platforma recrutare specialisti online , #Manageri