Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Marius Lazarescu, Today's - Half IronMan si-n business si la triatlon

Marius Lazarescu, Today's - Half IronMan si-n business si la triatlon


Marius Lazarescu a pornit la drum cu un calculator, masina personala si 1000 de dolari pusi la pusculita de la ultimele proiecte, in 2005, cand a infiintat agentia de marketing online Todays.

Unul din secretele sale, insa, a fost deviza ca "niciun business nu se face fara networking", iar relatiile create i-au adus succesul "la usa".

Acum este speaker, membru fondator si presedintele Asociatiei de profesionisti in SearchEngineMarketing - SEMRo si membru al celei mai mari organizatii de networking B2B din lume, BNI. In ceea ce priveste afacerea pe care o conduce, aceasta inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 350.000 euro, in 2013.

Este, de asemenea, un geniu al gestionarii timpului: "pentru intalniri interne eficiente, abordam stilul 'japonez', si tinem intalnirile in picioare si astfel intalnirile nu dureaza mai mult de 30-45 de minute", explica omul de afaceri.

In timpul liber se antreneaza pentru triatlon, iar pentru 2014 tinteste la Half IronMan, explica Marius Lazarescu, intr-un interviu acordat Business24.

Ati fondat agentia de marketing online Today's in 2005, cand in Romania putine companii investeau in promovare online, si putini antreprenori erau cu adevarat constienti de importanta acestei promovari pentru afacerea lor. Cum au fost primii pasi in acest business?

In 2005 am ales sa imi deschid firma, dupa ce am lucrat cativa ani in vanzari in telecom si advertising.

Initial am dorit sa vand servicii de email marketing dar, dupa discutii cu mai multi potentiali clienti si cu programatorul care incepuse sa lucreze la platforma, mi-am dat seama ca o sa-mi fie tare greu sa vand unei piete care nu era educata sa foloseasca acest instrument.

Astfel, am inceput prin cold calling - dadeam 30-40 de telefoane pe zi si nu ma lasam pana nu stabileam cel putin o intalnire pe zi. Iar cand te intalnesti cu suficienti oameni relevanti iar vanzarea pe care o faci este sincera si din pasiune, este inevitabil sa apara si contracte.

Primul proiect de succes a venit doi ani mai tarziu cand am castigat un pitch si am realizat un portal pentru Universal Music.

Cum s-a nascut ideea de a face Today's?

Cred ca in cazul meu a fost o intersectie fericita a istoricului meu in vanzari si advertising, cu oportunitatea de a lucra cu un prieten programator si cererea de la cativa clienti ce cautau un furnizor.

Am adaugat in mix si faptul ca o buna prietena isi "facea mana" in naming si copywriting (ulterior Raluca Gavrilescu a ajuns una din cele mai bune specialiste in naming din Romania) si asa a iesit "Today's".

In urmatorul an am apelat la o persoana cunoscuta la o intalnire de networking pentru a inregistra la OSIM marca (ulterior, Elena Grecu a devenit unul din top3 furnizori in inregistrarea de marci din Romania).

Care a fost investitia initiala?

Am pornit la drum cu un calculator, masina personala si 1000$ pusi la pusculita de la ultimele proiecte.

Din fericire am reusit sa semnez doua contracte relativ repede iar clientii au fost intelegatori si au platit avansurile repede.

Cat ati investit pe parcurs?

Am reinvestit intreg profitul in primii cinci ani iar in prezent reinvestesc mai bine de 50%.

Declarati, in 2008 ca "niciun business nu se face fara networking". A fost aceasta deviza una castigatoare pentru dumneavoastra?

Imi mentin parerea privind importanta networkingului in business si ma bucura faptul ca din ce in ce mai multi antreprenori sunt prezenti la evenimentele de networking, ce sunt de asemenea in crestere - pe langa evenimentele periodice organizate de BNI au aparut si alte evenimente in Bucuresti: Serendipity Business Club, grupul "Intalniri de Networking" (promovat aproape exclusiv in social media) sau sectiuni dedicate networkingului la evenimente precum Business Days.

In cei 7 ani de cand sunt membru BNI, am participat la peste 350 de intalniri de networking unde am cunoscut peste 1000 de oameni; sigur, nu ajungi sa faci business cu toti dar este extrem de important sa ii ai in agenda sau in rolodex iar cand oportunitatea apare la orizont, sa stii pe cine sa contactezi.

Totodata, aportul intalnirilor de networking este si sub forma knowhow-ului dobandit, atat din punct de vedere profesional, intrucat ajungi sa cunosti foarte multe modele de business si provocari din alte industrii, cat si personal, intrucat iti vei dezvolta inteligenta emotionala si abilitatile de vorbitor in public.

Cum arata piata, in 2014, raportat la anul 2005 de cand v-ati inceput activitatea? Ati observat o schimbare in comportamentul companiilor si antreprenorilor in raport cu promovarea online?

Diferentele majore intre 2005 si 2014 in piata de online sunt in cel putin trei categorii:

1. Mediul de Business: s-a maturizat iar marketerii sunt constienti ca nu este suficient sa ai un site "ca sa fie pe cartea de vizita" ci poti avea rezultate reale in urma campaniilor de marketing online.

2. Bugetele Alocate: au inceput sa fie alocate intr-un mod planificat, cu KPI-uri atasate pentru activitatile de marketing online, lucru care responsabilizeaza mai mult furnizorii de marketing online dar totoada ajuta la o maturizare a pietei si o crestere a increderii acordate instrumentelor online.

3. Instrumentele folosite: Au aparut extrem de multe oportunitati, in 2005 o parte isi construiau un site si doar cativa se gandeau la vizibilitatea in rezultatele Google. Acum putem discuta despre actiuni 360 in online: de la blogging, la activism pe forumuri si in social media si pana la campanii avansate in Google AdWords si Youtube.

Intre timp agentia a devenit agentie Google AdWords Certified Partner. Ce inseamna aceasta denumire?

In primul rand este o recunoastere a knowhow-ului si experientei noastre. In al doilea rand este o mandrie pentru noi, intrucat acest statut ne claseaza in elita furnizorilor AdWords din Romania.

Totodata, indeplinind acest statut, primim si un suport extins din partea Google Romania, prin participarea la workshopuri si programe dedicate.

Ce cifra de afaceri ati inregistrat in 2013? Ne puteti spune ceva si legat de profituri?

In 2013 am inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 350.000 euro. In privinta profitabilitatii nu va pot transmite cifre exacte insa va pot spune ca in ultimii doi ani ne-am contrat pe profit ca indicator principal de business, in detrimentul cifrei de afaceri.

Cum credeti ca va arata anul 2014 pentru afacerea dumneavoastra? Ce planuri aveti?

Am in vedere trei capitole importante pentru acest an:

Extinderea locala si regionala a portofoliului de clienti Today's (din 2013 am inceput sa preluam conturi in Ungaria).

Cresterea echipei de specialisti si a departamentului de vanzari la Today's.

Cresterea cifrei de afaceri a magazinelor de suplimente naturiste prin extinderea vanzarilor in afara tarii.

Asadar, v-ar tenta o extindere pe plan extern.

In ultimii ani am vizitat agentii de marketing online cu un profil similar in Ungaria, Germania, Polonia si Australia si trebuie sa recunosc ca vizitele m-au inspirat.

Astfel, am initiat ideea crearii unei asociatii de profesionisti (SEMRO) si de asemenea, incepand cu 2013 am inceput sa vindem servicii si in afara tarii.

Pe langa faptul ca sunteti fondatorul Today's, sunteti speaker, sunteti membru fondator si presedintele Asociatiei de profesionisti in SearchEngineMarketing - SEMRo si membru al celei mai mari organizatii de networking B2B din lume, BNI. Cum reusiti sa va impartiti intre atatea responsabilitati?

Cu o buna planificare, cand este posibil, mai ales in ceea ce priveste durata unei intalniri; suna teoretic dar de exemplu nu aloc mai mult de 4-5 ore saptamanal pentru networking si activitati conexe.

Altfel, pentru a avea intalniri interne eficiente, abordam stilul "japonez", si tinem intalnirile in picioare si astfel intalnirile nu dureaza mai mult de 30-45 de minute.

Va ramane si timp liber la dispozitie? Cum alegeti sa va petreceti weekend-urile si vacantele?

Da, este absolut necesar sa ai si activitati care sa echilibreze implicarea de la birou. Fara ele nu ai avea randament pe termen mediu si lung.

Weekend-urile le petrec la plimbari cu bicicleta in jurul Bucurestiului sau la Valenii de Munte iar in vacante imi place sa vizitez locuri noi sau in plimbari cu barca.

Ce alte pasiuni aveti?

De doi ani am adaugat un nou hobby ce ma motiveaza extrem de tare in a merge la antrenamente: triatlonul. Este un sport complex pentru care nu este suficient sa fii bun la o singura disciplina ci sa excelezi la toate trei (inot, bicicleta, alergare). Particip la 6-7 astfel de competii in fiecare an iar in 2014 tintesc la Half IronMan.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4657 ori