Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Matsushita renunta la toate brandurile in favoarea Panasonic

Matsushita renunta la toate brandurile in favoarea Panasonic
Compania japoneza producatoare de electronice si echipamente IT Matsushita Electric Industrial, care are o istorie de 90 de ani, a anuntat ca se rebranduieste si va purta numele celui mai de succes produs al sau: Panasonic.
Conducerea companiei a confirmat faptul ca a fost o decizie extrem de dificila, renuntandu-se la toate celelalte branduri construite in istoria de aproape un secol si la numele fondatorului companiei, dar spune ca este importanta consolidarea imaginii globale a companiei, astfel ca adoptarea numelui Panasonic a devenit obligatorie. Matsushita a fost fondata in 1918 de Konosuke Matsushita, care a incetat din viata in 1989.

Panasonic a avut de suferit din cauza ca Matsushita s-a desprins atat de greu de fostul nume, spune conducerea actuala. "Trebuie sa cream o valoare mai mare decat cea la care renuntam astazi", a spus el.

Schimbarea brandului a fost aprobata la o reuniune a Consiliului Director care a avut loc la Tokyo. Totul depinde insa si de votul actionarilor.

Decizia semnaleaza importanta brandurilor in noua economie super-concurentiala, iar analistii apreciaza pozitiv hotararea, pentru ca in afara Japoniei utilizatorii cunosc mult mai bine brandul Panasonic. Modificarea brandului nu va aduce schimbari de filosofie in companie, au promis actualii manageri.

Schimbarea numelui era discutata de ceva vreme, mai ales ca se producea confuzie in randul consumatorilor din cauza multiplelor branduri detinute. In Japonia de exemplu firma vindea electrocasnice sub brandul National.

Brandul devine esential pentru succesul companiei si din cauza ca, pe masura ce scad preturile, o parte dintre consumatori se orienteaza spre produsele premium, pe care le recunosc dupa brandul producatorului. Panasonic este un astfel de brand, in timp ce Matsushita ramasese mult mai putin cunoscut.

Pe linga schimbarea numelui, conducerea a anuntat ca Panasonic isi va extinde productia de cipuri, ca urmare a unei investitii de 860 de milioane de dolari. Se va axa in continuare pe televizoare cu ecran plat, cu plasma si LCD, dar va produce si OLED.

Konosuke Matsushita, un om de afaceri carismatic, ca si fondatorul Sony, Akio Morita, este considerat unul dintre antreprenorii care au contribuit esential la modernizarea Japoniei dupa cel de-al doilea razboi mondial. Filosofia sa este una de avans tehnologic, dar fara a trece cu vederea elementul uman sau caritabil.

Familia Matsushita, care detine in continuare o parte importanta din companie, a salutat decizia de a adopta brandul Panasonic, ca un pas inainte spre un viitor mai bun, spune actuala conducere.

Actualul CEO, Fumio Ohtsubo, a povestit presei ca s-a simtit coplesit de decizia de schimbare a numelui, dat fiind faptul ca a fost tot timpul mandru de numele Matsushita. Dar pina la urma s-a gandit ca in 2008 se marcheaza 90 de ani de la infiintarea companiei, asa ca noul nume vine intr-un moment potrivit.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1290 ori