Moldovenii de la Purcari ne "imbata" cu multumiri, pentru ca le cumparam vinul boicotat de Rusia INTERVIU

Luni, 14 Octombrie 2013, ora 08:05
4958 citiri
Moldovenii de la Purcari ne "imbata" cu multumiri, pentru ca le cumparam vinul boicotat de Rusia INTERVIU
Victor Bostan, CEO Vinăria Purcari

Vinaria moldoveneasca Purcari a lansat, recent, in Romania, o campanie media de incurajare a consumului de vin moldovenesc. Prin sloganuri precum "Prietenul la embargo se cunoaste" sau "Vinul apa nu se face", moldovenii doresc sa transmita un mesaj de multumire consumatorilor romani, a explicat directorul companiei, Victor Bostan, intr-un interviu acordat Business24.

In luna septembrie, in care a fost declansat un nou embargou rusesc in ceea ce priveste importurile de vin moldovenesc, vanzarile de vin Purcari au crescut cu 250% pe piata romaneasca, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cat de dependenta este vinaria Purcari de piata ruseasca si in ce masura va afecteaza declansarea embargoului?

La acest moment, cota Rusiei in vanzarile Vinariei Purcari, este de circa 16%. Cota Rusiei in profitul Vinariei Purcari, este una si mai mica. Desigur, nu putem nega faptul ca piata Rusiei este una strategica pentru Republica Moldova in general si pentru compania noastra in particular, cu atat mai mult ca in ultima perioada am inregistrat succese foarte bune pe piata rusa - Purcari fiind unul dintre liderii pietii in categoria sa de pret. Totusi dorim sa mentionam ca in comparatie cu anul 2006, cand cota vanzarilor in Rusia era de 90%, dependenta economica este substantial redusa.

Campanie media Purcari

Ce ne puteti spune despre pierderile estimate pentru piata vinurilor moldovenesti si care este, in acest moment, starea de spirit a oamenilor de afaceri din domeniu?

Este regretabil faptul ca pierdem o piata de desfacere precum Rusia, cu atat mai mult cu cat succesele inregistrate de brandul Purcari, cat si fidelitatea consumatorilor rusi au crescut considerabil. Totusi, pentru vinurile moldovenesti, cele mai mari pierderi nu sunt cele economice, ci defaimarea imaginii la care au fost supuse produsele nosatre. Calitatea vinurilor si increderea in brandul Purcari e 95% din succesul acestei companii - nu ne putem permite nici cele mai mici dubii.

In acelasi timp, embargoul rusesc este o provocare pentru noi si ne-a mobilizat la maxim, ne-a facut sa fim mai uniti, mai harnici, mai agresivi, mai determinati, mai pasionati. Aceasta provocare am trait-o si in 2006, si in 2009. Din fericire, suntem mult mai putin dependenti de piata Rusiei decat am fost in anii precedenti.

Cum au evoluat vanzarile de vin in Romania si UE, dupa declansarea embargoului rusesc, acum o luna de zile?

Este devreme sa facem anumite concluzii referitor la vanzari, dar putem spune cu certitudine ca exista un interes sporit fata de vinurile de Purcari pe piata Romaniei. In septembrie 2013, vanzarile de sticle de vin Purcari au crescut de 2,5 ori, fata de aceeasi luna a anului trecut. Pentru aceasta le suntem extrem de recunoscatori prietenilor nostri din Romania.

Campanie media Purcari

Cum ati facut fata situatiei similare din anul 2006 si in cat timp ati recuperat pierderile inregistrate in acea perioada?

In 2006 compania a trecut printr-o perioada extreme de dificila in timpul embargoului, pre-falimentara am putea spune. La acel moment, un lucru pe care l-am inteles foarte clar era ca trebuie sa regandim totalmente strategia companiei. Astfel, in 2009 am atras un investitor american - Horizon Capital si impreuna cu el am diversificat pietele de export ale Vinariei Purcari. A fost facut un lucru intens de distributie, dar ca rezultat vinurile Purcari sunt prezente in peste 18 tari, principalele piete de distributie fiind - Romania, Cehia, Slovacia, Polonia, Letonia, Lituania, Estonia si China.

Ce rezultate v-ati propus sa obtineti prin campania media pe care ati lansat-o recent, de promovare a vinurilor moldovenesti in Romania? Oferiti-ne, va rugam, mai multe detalii despre aceasta campanie

Prin aceasta campanie ne-am propus sa le multumim tuturor romanilor pentru suportul acordat in cele mai dificile momente si sa celebram unitatea celor doua maluri ale Prutului. Vorba campaniei - Vinul apa nu se face. De asemenea, ne-am propus sa sporim popularitatea vinurilor noastre in Romania si suntem flatati de interesul manifestat de romani fata de acestea, dat fiind faptul ca Romania are vinuri nationale de o calitate excelenta, fata de care avem mult respect.

Profitand de ocazie, vreau sa va recomand sa gustati o Rara Neagra de Purcari, un vin absolut special creat dintr-un soi autentic moldovenesc. Speram ca Rara Neagra sa devina pentru Moldova ceea ce Malbec-ul a devenit pentru Argentina, Shiraz-ul pentru Australia, Carmenere-ul pentru Chile, si, de ce nu, Feteasca Neagra pentru Romania.

In ce masura face parte aceasta campanie dintr-o noua strategie de business, de crestere a vanzarilor pe piata de vest?

Aceasta campanie trebuie privita mai intii de toate ca o campanie de multumire, prin care am dorit sa ne exprimam recunostinta fata de romanii care ne-au sustinut. In acelasi timp urmeaza sa cream o strategie noua de business, sa ne mobilizam si sa dublam eforturile imbunatatind marginal peformanta noastra pe alte piete - Romania, Cehia, Slovacia, Polonia si Tarile Baltice.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#import vin moldovenesc, #vanzari vin moldovenesc, #embargo vin, #vin moldovenesc Romania , #Manageri