Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pia Krauss, Sonas Focus: Avem o singura viata, care trebuie traita cat mai bine

Pia Krauss, Sonas Focus: Avem o singura viata, care trebuie traita cat mai bine
Pia Krauss a facut din Selgros un mare brand in Romania. Sosita in tara la 27 de ani, ea a visat mereu sa devina antreprenor. 14 ani mai tarziu, in 2014, isi indeplineste visul si lanseaza Sonas Focus.

Alaturi de Antoneta Gales, fostul director de resurse umane si dezvoltare al companiei Selgros, ea se va ocupa de acum inainte de "antrenarea fericirii" in companii. Cele doua aleg sa mearga pe acest drum pentru ca isi doresc sa influenteze cat mai multi oameni "sa-si asume responsabilitatea asupra starii de bine si sa-si antreneze capacitatea de a fi mai fericiti", explica antreprenoarea.

"Dorinta de a dezvolta propriul business a ramas intotdeauna in mine si am stiut in toti acesti ani ca urmeaza sa am intr-o zi o afacere care sa combine pasiunea mea de a construi si de a dezvolta cu satisfactia de a trai, fara sa existe o granita bine marcata intre viata personala si cea de business.

Impreuna cu Antoneta Gales, colega mea de 14 ani si foarte buna prietena, care are aceeasi viziune asupra vietii, am dezvoltat incet, incet conceptul Sonas, care in vara acestui an a prins viata si ne-a convins ca a venit momentul sa dam start afacerii", spune antreprenoarea, intr-un interviu acordat Business24.

Care este povestea Sonas Focus, un business aflat acum in fasa? Cum s-a nascut ideea?

Cei 14 ani de Selgros au insemnat o crestere continua. Am construit un brand de la zero. Am participat in mod activ la adaptarea modelului german la cultura din Romania. Am tinut cont de nevoile clientilor de aici in aceeasi masura in care am construit o cultura de munca adaptata specificului romanesc.

Toate campaniile de marketing si de comunicare le-am realizat in interiorul companiei. Am avut marele noroc sa lucram cu oameni deosebiti, ma refer la cei 4.000 de colegi ai nostri, alaturi de care am ridicat compania la nivelul la care este ea astazi.

Pentru ca ne-am dat seama cat de multe am realizat impreuna si pentru ca ne-am dorit sa ducem mai departe experienta pe care am castigat-o, am infiintat Sonas Focus. Am dezvoltat concepte si am implementat strategii impreuna cu Antoneta Gales, fostul director de resurse umane de la Selgros, astfel incat a fost foarte natural sa infiintam impreuna o firma.

Cumva la Selgros lucrurile s-au asezat si in ultimii ani ne-am concentrat mai degraba pe stabilizarea a tot ceea ce am construit, astfel incat am considerat ca este nevoie de noi in mai multe companii si ca putem oferi mai multor oameni ceea ce am oferit in Selgros. Suntem de parere ca modul in care se lucreaza cu oamenii intr-o firma este ceea ce face diferenta pentru succesul pe termen lung.

Ce inseamna, mai exact, acest concept pe care il propuneti: "antrenarea fericirii"?

Pentru fiecare om, fericirea este ceva absolut personal si cu totii suntem responsabili pentru propria fericire. Pentru mine inseamna ceva foarte simplu: sa fiu mereu impacata cu mine si cu actiunile mele si sa nu am niciun fel de regret, astfel incat sa am o liniste interioara puternica.

Prin Sonas actionam pentru oameni si companii in baza nenumaratelor studii care atesta ca nivelul de fericire al angajatilor determina cresterea productivitatii si a profitabilitatii unei companii si in acelasi timp influenteaza gradul de satisfactie al clientilor.

Este foarte clar ca nivelul starii de bine este influentat de actiuni concrete, care tin de satisfacerea nevoii de a contribui activ in toate aspectele vietii si de a se dezvolta. Vizam definirea sensului si a valorilor oamenilor si a companiilor, astfel incat cele doua sa fie in concordanta.

La fel actionam in cazul unor campanii de marketing si comunicare: implicam oamenii din interiorul organizatiei in procesul creativ si decizional. In acest fel se creeaza un mediu colaborativ pozitiv, in care oamenii se conecteaza autentic si se identifica cu sensul firmei pentru care lucreaza.

Ce potential de business are acest concept? Ati observat o cerere din partea companiilor pentru un astfel de serviciu?

Sunt tot mai multe companii care realizeaza ca mediul cel mai favorabil dezvoltarii este acela care pune in valoare punctele forte ale oamenilor din organizatie. Astfel de organizatii pun accent pe implicarea si pe dezvoltarea angajatilor. Aici intervenim noi cu talentul de a elibera energia, creativitatea si potentialul existente in oameni. Rezultatul este in aceeasi masura in beneficiul angajatilor cat si a companiei.

Ce aduce nou acest start-up in Romania?

De-a lungul istoriei, angajatii au fost tratati ca unelte si mijloace de lucru, apoi ca resurse sau investitii. Consideram ca a sosit vremea sa realizam ca angajatii sunt colaboratorii nostri cu care lucram impreuna pentru atingerea unui obiectiv comun.

Pentru aceasta este nevoie ca ei sa isi poata aduce contributia la scopul organizatiei. Lucram prin training, coaching, mentorship sau facilitare de ateliere creative si contribuim la starea de bine a angajatilor si, implicit, la succesul si performanta companiilor.

Sonas Focus aduce si ateliere deschise care raspund nevoii de cunoastere, de conectivitate, de contributie si chiar de joaca. Ne adresam si celor care doresc sa se inscrie pe cont propriu in programe de antrenament de fericire. Atelierele deschise vor porni din ianuarie.

Ce v-a inspirat pentru acest proiect?

Daca acceptam ca fericirea este o consecinta si nu un scop si ca este o stare de bine si nu euforie continua, intelegem ca o putem antrena. Pasiunea noastra pentru oameni ne-a facut sa studiem in ultimul timp acei lideri si acele organizatii care pun in valoare potentialul oamenilor cu care lucreaza. Martin Seligman, Shawn Achor, Sonja Lyubomirshy, Alexander Kjerluf sunt doar cativa dintre cei care ne-au inspirat si care au demonstrat implicatiile fericirii angajatilor asupra performantei si succesului unei companii.

Uitandu-ne in trecut, aflam ca ati venit in Romania in 1999. Ce v-a determinat sa veniti si sa ramaneti aici?

Aveam 27 de ani cand am venit din Germania si m-am stabilit in Romania pentru a fi antreprenor. Am infiintat o companie care distribuia materie prima si utilaje pentru brutarii si cofetarii. Startul a fost dificil, astfel incat in 2001 m-am angajat la Selgros, care urma sa deschida in acelasi an primul magazin din Romania.

Planul meu a fost sa stau doi-trei ani si sa continui pe urma in propria afacere. A intervenit entuziasmul de a construi brandul Selgros in Romania si faptul ca am iubit jobul, astfel incat am ramas fidela corporatiei.

Pozitia de marketing manager mi-a oferit extrem de multa placere si bucuria de a initia si dezvolta proiecte inedite si campanii si evenimente spectaculoase si de impact. Am luat o mica pauza din viata in corporatie in 2005, pentru a ma ocupa timp de un an de cofetaria pe care o deschisesem intre timp.

Am ramas in Romania pentru ca aici ma simt acasa, viata mea de adult aici am construit-o si imi doresc sa o continui aici, alaturi de oamenii cu care rezonez si care inseamna atat de mult pentru mine.

Acum, dupa o experienta fantastica in lumea corporate, porniti pe cont propriu intr-un mediu de business nu tocmai lin. Cum va asteptati sa decurga primul an de activitate?

Contributia noastra la crearea brandului Selgros si activitatea noastra era foarte cunoscuta. Atat eu cat si asociata mea am avut mai multe solicitari carora nu le-am putut da curs inainte de a porni Sonas Focus. Acum am inceput cateva colaborari si suntem foarte optimiste.

Aveti vreo teama pentru aceasta noua cale?

Cel mai rau lucru care ni s-ar fi putut intampla ar fi fost sa nu fi incercat niciodata. Ne-ar fi parut mult mai rau sa nu fi dat viata Sonas. Asa ca, orice frica pe care am avea-o dispare in fata sansei pe care o avem de spori capacitatea oamenilor de a fi mai fericiti si de a duce o viata exact asa cum ne dorim.

Nu va temeti ca "antrenarea fericirii" va ocupa mai mult timp decat obisnuia sa o faca activitatea in corporatie? Cum aveti de gand sa combateti acest efect?

Suntem mult mai flexibile in ceea ce priveste programul de lucru. Iubim atat de mult ceea ce facem incat nu contabilizam numarul de ore lucrate si rezultatele pe care le avem. Cum am spus mai devreme: nu exista o granita clara intre viata personala si cea de business. Avem o singura viata, care trebuie traita cat mai bine.

Care a fost investitia initiala in Sonas Focus?

Am investit tot sufletul nostru in Sonas Focus. Cuvantul Sonas vine din irlandeza si inseamna fericire. Punem pasiune in tot ceea ce facem si rezultatele pe care le avem deja confirma viziunea noastra.

Ce planuri de business aveti?

Actionam deja in diferite domenii de activitate. In perioada imediat urmatoare ne concentram pe latura corporate si din ianuarie vom investi mult timp si resurse in atelierele deschise. Ne dorim sa influentam pe cat mai multi oameni sa isi asume responsabilitatea asupra starii de bine si sa isi antreneze capacitatea de a fi mai fericiti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3318 ori