Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Radu Vilceanu, ContentSpeed: De la sfatul parintesc la "ceva profitabil"

Radu Vilceanu, ContentSpeed: De la sfatul parintesc la "ceva profitabil"


Radu Vilceanu, CEO ContentSpeed, este unul dintre cei mai cunoscuti si respectati antreprenori din industria comertului electronic din Romania. Totul a pornit de la o discutie cu tatal sau, iar in 2013 ideea sa aducea o cifra de afaceri de 600.000 de euro.

Si creste cu 50% in 2014, promite antreprenorul. Mai mult, isi asuma o misiune in businessul autohton: "Misiunea mea in business a fost si ramane cresterea comertului electronic", spune tanarul antreprenor.

"De la parintii mei am invatat ce inseamna start-up-ul si antreprenoriatul in Romania. Ulterior am inceput sa urmaresc cu interes evolutia antreprenorilor din marile companii de profil international", spune Vilceanu, pentru Business24.

Acum alaturi de tatal sau isi petrece cele mai relaxante momente, la "o partida de tenis", iar ziua de 1 mai si-o va petrece in Vama Veche, dar nu neaparat la plaja, ci la inaugurarea Campaning Sandalandala organizata de Zorile Store.

Proiecte de succes marca Radu Vilceanu

Prima platfoma dezvoltata de Radu Vilceanu a fost platforma Shop dedicata creerii magazinelor online si comercializarii produselor in regim B2C.

Ulterior - la solicitarea mediului de afaceri - a fost creata cea de-a doua platforma - Portal B2B - dedicat magazinelor online care vand exclusiv in regim de persoane juridice.

Cel de-al treilea produs dedicat pietei din Romania este eDistribution - o platforma care permite tuturor proprietarilor de magazine online sa recomercializeze produsele furnizorilor deja prezenti pe platforma inclusiv in regim drop shipping.

Gratie experientei si profesionalismului de care a dat dovada in decursul anilor, Radu Vilceanu a fost ales sa fie unul dintre membrii juriului Galei Premiilor eCommerce - cel mai vizibil si apreciat eveniment dedicat comertului electronic din Romania.

Cum s-a nascut ContentSpeed?

Pustan fiind, le-am cerut parintilor 600 de dolari pentru un upgrade la calculator. Atunci tatal meu m-a intrebat: "Tu nu ai invatat sa faci nimic profitabil cu calculatorul asta?".

In acel moment am realizat ca pot face multe. Am creat un program care elimina "plimbatul cu discheta" pentru download-ul unui soft. Am vandut programul unei firme, iar aceasta m-a platit in upgrade-ul pe care mi-l doream.

Am inceput aceasta aventura in antreprenoriat in 2001 prin furnizarea serviciilor de gazduire. Ulterior am evoluat catre zona de comert electronic si am dezvoltat impreuna cu colegul de banca, Bogdan Nita, rate.ro.

Site-ul a avut un success nesperat la acea vreme. Ulterior, comertul electronic din Romania a inceput sa se dezvolte si ne-am dorit sa oferim clientilor nostri o platforma pur romaneasca. La patru ani de la intrarea in antreprenoriat, in 2005, am lansat si prima platforma romaneasca dedicata comertului electronic - ContentSpeed.

La acel moment, eram singurii care ofeream o platforma adaptata cerintelor pietei romanesti in limba romana.

Ati declarat ca ati avut parte de o familie de antreprenori. Asadar, spiritul antreprenorial s-a transmis din tata in fiu?

La scurt timp dupa revolutie tatal meu a devenit director general la o unitate de cercetare si productie din cadrul Institutului de Cercetari in Electronica. Compania avea peste 100 de angajati, iar tatal mau a contribuit la privitizarea acesteia, ramanand in consiliul de administratie pana la dizolvarea companiei.

Dupa acest episod, parintii mei au decis ca pot continua pe cont propriu si au infiintat o companie de import si distributie axata pe comercializarea componentelor electronice de la branduri ca TDK, Epcos si multe altele.

De la parintii mei am invatat ce inseamna start-up-ul si antreprenoriatul in Romania. Ulterior am inceput sa urmaresc cu interes evolutia antreprenorilor din marile companii de profil international.

Ati fost numit "unul dintre pionierii comertului electronic in Romania". Ce inseamna acest lucru?

Pentru mine, pionieratul in comertul online inseamna prima platforma de comert electronic in Romania, platforma pe care am dezvoltat-o in conformitate cu standardele internationale. Tot pionierat inseamna si prima platforma online dedicata mediului de afaceri - Portal B2B - aplicatie online care a fost dezvoltata pentru a raspunde cerintelor mediului de afaceri autohton.

Uitandu-ma in viitor insa, ceea ce este apogeul zonei de comert online inspirat de cerintele unei piete efervescente, este sistemul online eDistribution - o platforma online care conecteaza furnizorii si resellerii printr-un singur click.

La sfarsitul lui 2013 platforma de comert electronic ContentSpeed, creata in 2005, este implementata pentru peste 350 de magazine online si 20 de aplicatii ecommerce business-to-business. Cat ati investit in aceasta idee? Care a fost secretul succesului?

Platformele dezvoltate de ContentSpeed au insemnat si inseamna in continuare, in primul rand oameni. Si nu ma refer aici la salarii, ci la oameni dispusi sa creada in acest concept si sa se dedice pentru foarte multi ani dezvoltarii acestei platforme.

Oameni dedicati care au gasit cele mai bune solutii tehnice pentru a creste valoarea platformelor si implicit a companiei. Acesta este succesul. Sigur, este nevoie si de o investitie materiala, insa este greu de cuantificat cati euro au costat toate dezvoltarile care continua de peste 9 ani.

Aveti o experienta de peste 10 ani in domeniul managementului, dar si al magazinelor online. Cum a evoluat comerul online in toti acesti ani in Romania? Ce perspective sunt pe acest segment in urmatorii ani?

Comertul online a evoluat in acelasi regim in care evolueaza in acest moment invatamantul.

Cand eram eu la scoala, programa era mai lejera. Totul se intampla mai incet. Astazi, totul este exploziv. Totul este mult mai dinamic si ancorat in tehnologie. Cam asa s-a intamplat si in privinta comertului electronic. In urma cu 10 ani, romanii nu intelegeau.

Totul era destul de lent. Inclusiv eBay si Amazon erau la inceputuri. Oamenii din generatia mea au facut ca roata sa se invarta in zona ecommerce.

Acum, generatia mea este la maturitate si are pretentia ca standardul tuturor magazinelor online sa fie eBay sau Amazon, dupa caz. Si este normal, pana la urma, pentru ca avem tot ceea ce ne trebuie pentru a le crea asemenea asteptari.

Pentru ca exista o asemenea mentalitate adoptata si de cei mai tineri, perpectivele in zona comertului online sunt de crestere accelerate, in principal gratie fondurilor europene accesate de companii pentru crearea si dezvoltarea magazinelor online.

Sunt peste 250 de proiecte europene care au primit granturi pentru urmatorii trei ani, iar cea mai mica valoare a finantarii unui proiect cu potential este de 30.000 de euro. Asadar, estimez ca in urmatorii 3 ani valoarea comertului electronic se va dubla.

In plus, vor intra jucatori straini si pe piata din Romania, fapt care va genera si competitie si volum, dar si un nou standard de calitate.

Revenind la ideea dumneavoastra, ce cifra de afaceri are ContentSpeed in 2013? Ce cifra estimati pentru 2014?

Grupul ContentSpeed are o cifra de afaceri de 600.000 de euro in 2013. Pentru 2014, mizam pe o crestere de minim 50%.

Ce proiecte aveti in desfasurare, in 2014?

La capitolul proiecte noi, dezvoltam eDistribution aflat in BETA. Este un proiect gandit de acum 5 ani, insa abia acum piata de retail online din Romania incepe sa simta nevoia imperativa a unei astfel de platforme B2B.

Un alt proiect major este lansarea unei platorme B2C de comert electronic dedicata start-up-urilor.

Care este, insa, proiectul dumneavoastra de suflet?

Greu de spus, ma entuziasmez la fiecare noua provocare. Clientii exigenti ne "obliga" mereu sa facem noi dezvoltari custom pe platforma ContentSpeed. Astfel ne adaptam constant la cerintele reale ale pietei.

Ce planuri de business aveti in continuare?

Misiunea mea in business a fost si ramane cresterea comertului electronic. In urmatorii ani ne propunem sa devenim lideri regionali in CEE. Primele piete vizate: Bulgaria si Ungaria.

In octombrie 2013 ati creat si MyBlackFriday.ro, Ce rezultate a avut aceasta campanie si cum s-a tradus acest succes in cifre pentru dumneavoastra?

Site-ul MyBlackFriday.ro a fost creat initial pentru a testa serverele inainte de Black Friday. Impreuna cu clientii nostri am organizat un giveaway cu premii in valoare de 5000 de euro. La 24.00 a fost deschis publicului larg si in cateva minute au fost revendicate toate premiile.

Cand au sosit cele doua campanii de Black Friday din 2013, am folosit platforma pentru a promova ofertele magazinelor online aflate in stadiul de proiect in lucru. Succesul a insemnat peste 15 clienti din domenii foarte diferite care au oferit reduceri in exclusivitate pe MyBlackFriday.ro

Printre atatea proiecte cat timp va mai ramane pentru proiectele personale?

Proiectul personal se confunda in acest moment cu proiectul ContentSpeed. Singurul ragaz pe care il am inseamna doua ore pe zi cu copiii si o partida saptamanala de tenis cu tatal meu.

Cum alegeti sa va relaxati?

De regula, in bunul spirit occidental, ma relaxez in rarele concedii, impreuna cu familia. Imi place sa schiez, sa ma uit la desene animate cu copii si sa citesc reviste de specialitate din UK si USA.

Ce veti face anul acesta de Paste, de 1 mai?

La invitatia unui client foarte drag, ZorileStore, ziua de 1 mai va insemna oportunitatea de a participa la inaugurarea Campaning Sandalandala in statiunea Vama Veche.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2799 ori

comments powered by Disqus