Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Razvan Dragoi: The Trainers, mai mult decat un LinkedIn pentru piata de training

Razvan Dragoi: The Trainers, mai mult decat un LinkedIn pentru piata de training


Razvan Dragoi lansa, la inceputul acestui an, o platforma care reunea companiile cu oameni experimentati in training. La jumatate de an de la intrarea pe piata romaneasca isi da seama ca ideea sa are un mare potential.

E "mai mult decat un LinkedIn pentru piata de training", explica Razvan Dragoi, care prezinta proiectul sau ca pe o noua abordare in piata de training, pe care o numeste "Smart Casual Thinking".

Ce inseamna asta? Mult networking si espresso, spune, amuzat, trainerul antreprenor.

Razvan Dragoi lucreaza doar cu traineri atent selectionati, iar metoda de selectie a atras pana acum de la companii mici pana la corporatii:

Pentru a obtine validarea in platforma, trainerii trebuie sa-si programeze un curs deschis la care sa participe un membru din Echipa de Validare The Trainers, sa obtina feedback pozitiv din partea participantilor si din partea Echipei de Validare, sa aiba cel putin trei recomandari scrise din partea clientilor cu care a lucrat anterior.

Despre evolutia proiectului sau, avantajele si dezavantajele ideii pe care a avut-o si planuri de viitor, vorbeste Razvan Dragoi intr-un interviu acordat Business24.

Ati lansat, la inceputul acestui an, un proiect inedit, un fel de Linkedin pentru piata de training. Cum a fost primit acest concept?

Ne place sa spunem ca The Trainers, prima platforma ce conecteaza companiile cu experti in training, este un Marketplace inovativ, deci mai mult decat un LinkedIn pentru piata de training.

Cand am pornit The Trainers ne asteptam, la fel cum se intampla cu orice lucru nou, sa fie adoptat treptat. Ceea ce s-a si intamplat, insa pe parcurs lucrurile au inceput sa fie din ce in ce mai provocatoare.

Nu discutam despre o explozie, dar despre o crestere peste asteptarile noastre.

Cum ati defini, pe scurt, modelul de business pe care l-ati urmat?

Inovativ pentru industria noastra.

Am cautat sa raspundem cat mai bine asteptarilor companiilor si, in egala masura, am cautat si reusit sa strangem o echipa de traineri de care suntem mandri si cu care impreuna descriem o noua abordare in piata de training, pe care noi o numim Smart Casual Thinking.

Am deschis toate canalele de comunicare catre companii, suntem transparenti si foarte consecventi in parteneriate si, mai mult decat atat, am fost (si inca suntem) foarte severi in ceea ce priveste validarea trainerilor din platforma. In fond, validarea este promisiunea pe care o facem partenerilor nostri, iar acesta este modul nostru de a face ordine in galagia din piata (cautam sa diferentiem trainerii profesionisti de pseudo-traineri).

Cum s-a nascut ideea The Trainers? Ce v-a inspirat?

Ne-au atras atentia elemente pe care le-am identificat treptat si le-am testat in timp, lucruri pe care le-am trait timp de opt ani ca Training Manager care achizitiona training pentru o companie lider de piata, dar si ca Trainer Profesionist care livra programe de training catre diversi parteneri (direct sau in colaborari pe proiecte).

Am pus plusurile si minusurile celor doua tabere pe o singura structura, iar de aici a incoltit ideea unei noi abordari care sa creeze echilibru in piata de training si corectitudine in colaborari.

Pe de alta parte, segmentarea pietei ne-a confirmat ca ideea ar putea avea o sansa.
Iar totul a prins forma in timp ce am inceput sa desenam pe un flipchart un flux, un proces de baza pentru modelul de business.

Acela a fost momentul in care am simtit emotia ideii bune. Efortul depus sa transformam ideea intr-un sistem inovativ a fost destul de complex, dar in acest moment ne inspira sa mergem mai departe.

Confirmarile din piata sunt si ele un energizant foarte bun, si ne hranim cu el de fiecare data cand putem.

Inca mai avem flipchart-ul cu primele schite.

Ati investit in The Trainers 20.000 de euro si ati estimat inca de la inceput ca business-ul va ajunge la break-even la inceputul anului 2016, urmand ca investitia sa fie recuperata la inceputul lui 2017. S-au schimbat in vreun fel estimarile intre timp?

Pana acum, am estimat corect. A existat totusi o teama legata de dinamica si dimensiunea neclara a pietei de training, care in acest moment inca nu este pe deplin masurata sau reglementata.

Dar, asta nu ne impiedica cu nimic, ci doar ne obliga sa ne adaptam din mers.

Nu stiu inca ce ne va rezerva 2016, dar semnalele sunt bune. Cert este ca daca intial am estimat destul de curat evolutia financiara (si aici ma refer la cheltuieli), pe parcurs ideile aparute prin implicarea trainerilor din echipa au condus catre multe dezvoltari ale platformei. Iar dezvoltari=programare, iar programare=investitie. Nu este o surpriza si ne bucura dezvoltarea, dar sigur va prelungi perioada de recuperare a investitiei.

Un lucru ne este clar: ne simtim mai bine sa mergem incet in directia corecta, decat brusc pe drumul gresit.

Practic, platforma pune fata in fata cererea si oferta din piata de training. Cum ati descrie aceasta balanta, in acest moment?

Este un echilibru solid, corect. Eliminam toate comisioanele nejustificate din tranzactii.

De aceea modelul de business este foarte prietenos cu bugetele companiillor.

Eliminam tot ceea ce nu este incadrat in etica de business si ne rezumam la un Return Of Investment fair pentru beneficiar, dar si pentru trainer.

Pentru a obtine validarea in platforma, trainerii trebuie sa parcurga o serie de pasi: sa programeze un curs deschis la care sa participe un membru din Echipa de Validare The Trainers, sa obtina feedback pozitiv din partea participantilor si din partea Echipei de Validare, sa aiba cel putin trei recomandari scrise din partea clientilor cu care a lucrat anterior. Cum au decurs pana acum aceste validari? Cati traineri sunt inscrisi pe platforma?

Validarea este, asa cum am mai spus anterior, promisiunea pe care o facem partenerilor nostri. Si nu vom face rabat niciodata de la acest proces. Este, probabil, singurul aspect in care flexibilitatea nu isi are locul.

Validarea este despre incredere. Este o metoda prin care noi sa putem dobandi increderea ca trainerii pot livra performanta pe care o promitem. In egala masura, este despre increderea pe care trainerii sa o dezvolte in noi ca model de business si siguranta in derularea serviciilor. Este un win-win.

In acest moment avem peste 200 de traineri inscrisi in platforma, iar 23 dintre ei au primit si validarea noastra.

Ce companii au apelat la serviciile lor?

Avem pana acum 8 parteneri care de la inceputul anului ne-au generat 10 proiecte dar si noi oportunitati.

Ce este foarte interesant aici este ca, in viziunea noastra, piata pe care o targetam era in mare parte compusa din companii antreprenoriale de dimensiuni medii si mari, si deja lucram cu companii precum Blue Point Call Center, Flori de Lux etc.

Se pare totusi ca modelul de business a parut interesant inclusiv pentru corporatii. Diversitatea de traineri specialisti oferiti de catre in singur furnizor, sistemul de validare, platforma online, dar si monetizarea foarte prietenoasa ne-a adus parteneriate in derulare cu AIG, Vaillant, Shopping Center Holding etc.

Ce avantaje aduce aceasta platforma pentru ele?

Probabil cel mai important beneficiu este diversitatea de profesionisti pe care ii poti detine sub un singur furnizor.

Numai experienta cumulata a trainerilor validati ofera peste 75000 de ore de training livrate, in peste 40 de domenii de activitate catre companii de top.

Simplificarea achizitiei de training utilizand The Trainers este alt beneficiu. Ne ocupam noi de tot: achizitie de traineri, feedback si verificare background, validarea lor, sesiuni de demo, etc.

The Trainers este usor de folosit, clientii putand sa propuna proiecte. Ei urca in platforma toate nevoile, obiectivele, caracteristicile programului, listeaza un buget, iar trainerii validati pot aplica pe acele proiecte.

In felul acesta este mult mai simplu, confortabil si mai usor de controlat intregul proces de achizitie.

Dar dezavantaje?

Sa fii doar un online-based business nu este usor in aceasta industrie. Poate fi prea inovativ pentru un segment din piata. Este drept ca ne concentram in primul an pe "innovators" si "early adopters".

In egala masura avem si parteneri pentru care relatiile umane sunt mult mai pretioase. Si suntem de acord si cu ei; iar pentru aceasta sustinem cu tarie ca oamenii sa alatura oamenilor si, in egala masura, oamenii tind sa ofere oportunitati acelora care le-au oferit candva experiente memorabile.

Deci mare parte din timp il petrecem in intalniri, networking de calitate si ne place sa spunem ca Smart Casual Thinking este "a way of life" care implica mult espresso. Si ne place asa.

Inca de la lansare aveati deja semnale ca modelul de business poate fi adaptat si pe alte piete din Europa. Ati facut vreun pas in aces sens sau va propuneti acesta ca un obiectiv important de viitor?

Suntem in discutii destul de avansate cu Croatia. E drept, ne asteptam la alta dinamica.

Imi este clar ca noi, in Romania, suntem mult mai receptivi la online, new business ideas, dar ne si mobilizam mai repede in momentul in care simtim oportunitatile din piata.

Experienta cu partenerul din Croatia ne incurajeaza sa cautam noi piete. In continuare consideram ca modelul de business isi poate gasi parteneri in afara tarii (care sa fie fini cunoscatori ai pietei locale).

Ce alte planuri de business aveti?

Toamna aceasta este momentul perfect pentru a lansa o serie de evenimente exclusiviste, dedicate pietei de training din Romania.

Evenimentele au ca scop principal acomodarea decidentilor din piata cu modelul de business si valorile The Trainers. Tot ce pot sa va spun este ca vor fi evenimente de top, cu target limitat.

In egala masura, vom scoate si o serie de programe foarte nisate, din nou cu public exclusivist.

Interviu publicat initial pe 2015-09-12.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 108625 ori