Simone Favat, Country Manager Atalian: Cele mai mari provocari mi le-am creat singur

Sambata, 29 August 2015, ora 00:00
4624 citiri
Simone Favat, Country Manager Atalian: Cele mai mari provocari mi le-am creat singur
Foto: Simone Favat, Country Manager Atalian (Arhiva personala)

Simone Favat a creat, in 2008, impreuna cu alti cativa colegi, o companie de management al proprietatilor care punea accent pe intretinerea tehnica a cladirilor.

Afacerea a prosperat, s-a dezvoltat rapid si a fost ulterior achizitionata de compana internationala ATALIAN.

Odata cu intrarea lui Simone Favat in echipa de management, situatia operatiunilor companiei internationale in Romania s-a schimbat dramatic.

Din 2011 este director general al companiei si, prin strategiile sale de management, a reusit sa aduca cresteri si profit pentru ATALIAN Romania, companie ce nu parcurgea pana atunci cele mai bune etape din existenta sa.

Anul acesta ATALIAN Romania se pregateste din nou pentru dezvoltare, estimand o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro pentru perioada 2014-2015. Inca din primele 6 luni ale acestui an, compania a avut o crestere a afacerilor de 34%.

Cresterea a presupus o implicare majora din partea sa in activitatea companiei iar managerul recunoaste ca nu reuseste de fiecare data sa pastreze un echilibru intre viata profesionala si cea personala.

Un lucru e clar: pasiunea sa pentru salturile cu parasuta si artele martiale il ajuta sa-si gaseasca doza de adrenalina necesara pentru a se deconecta, povesteste Simone Favat pentru Business24.

In 2008, impreuna cu alti cativa colegi, ati pus pe picioare o companie de management al proprietatilor care punea accent pe intretinerea tehnica a cladirilor. Afacerea a prosperat, s-a dezvoltat rapid si a fost ulterior achizitionata de ATALIAN Romania. Spuneti-ne mai multe despre aceasta miscare si despre momentul in care ATALIAN a venit cu propunerea de a achizitiona compania dumneavoastra.

In perioada in care lucram ca COO la CEFIN REAL ESTATE ASSET MANAGEMENT, impreuna cu alti colegi am realizat ca existau oportunitati in piata pentru o companie de mangagement al facilitatilor care sa ofere servicii integrate.

Astfel, am analizat situatia pietei mai indeaproape, am dezbatut si strategizat si in cele din urma am inceput sa construim IQ Facilities Management.

Eram pregatiti sa facem ceva diferit, sa inovam si sa oferim acestui sector nisa modalitati de lucru moderne care nu mai fusesera intalnite pana atunci.

IQ Facilities Management folosea tehnologii de ultima generatie care permiteau un schimb rapid de informatii intre noi si client. Acest sistem adera la standardele internationale de buna practica si calitate.

Printr-o comunicare deschisa si transparenta am reusit sa formam relatii de incredere cu clientii nostri si sa obtinem mai multi clienti.

Afacerile IQ Facilities Management au crescut constant, calitatea serviciilor noastre se imbunatatea continuu si incepusem sa castigam cota de piata.

Atunci am fost contactati de ATALIAN Romania care a venit cu propunerea de achizitionare a companiei. IQ Facilities Management exista in continuare, dar este o divizie sub umbrela ATALIAN Romania.

Din 2011 sunteti si director general al companiei, moment in care aceasta se confrunta cu probleme de performanta. Si totusi ati reusit intr-un timp scurt sa transformati situatia companiei prin strategii coerente care au aliniat diviziile interne si au adus profit. Astfel, in doar 3 ani, ATALIAN Romania a penetrat sectoare cheie si a obtinut o crestere EBITDA de 58%. Cum ati reusit?

Cand m-am alaturat echipei ATALIAN Romania, compania nu performa la adevaratul sau potential si se simtea nevoia unei noi perspective de afaceri.

In urma unei analize aprofundate a businessului, am realizat ca avem nevoie de o noua directie strategica. Astfel, cele mai mari provocari mi le-am creat singur atunci cand mi-am dorit sa inovam si sa restructuram business-ul, dar si cultura organizationala, printr-o schimbare radicala a directiei strategice si a modului de lucru.

Parte a strategiei de afaceri a fost extinderea si oferirea de servicii complete la nivel national.

Ca urmare, numarul de angajati ai companiei a crescut de la 120 la aproximativ 300 de oameni raspanditi in toata tara.

O alta provocare a fost dezvoltarea echipei. Fiecare angajat ATALIAN este un ambasador si poate transmite mesajele si valorile companiei.

Ca manageri trebuie sa cultivam un sentiment de angajament comun si incredere fata de obiectivele pe care cu totii incercam sa le atingem si nu o credinta oarba in ceea ce stabilim.

Am dezvoltat o noua directie strategica care s-a dovedit a fi de succes si care a reusit sa transforme compania prin alinierea diviziilor in cadrul unei strategii comerciale si operationale coerente.

Am valorificat puterea gandirii colective pentru a imbunatati performantele individuale si devotamentul echipei mele de talente.

Cresterea EBITDA de 58% a fost rezultatul acestei strategii si a modului in care toate echipele au lucrat impreuna. Asa am reusit sa restauram profitabilitea, transformand pierderile in profituri si aducand castiguri mai mari decat cele existente in piata.

Acest succes a continuat in timp. Noua strategie si profitul ne-au permis sa cautam oportunitati de extindere si ATALIAN Romania a inceput sa genereze de la an la an o crestere a veniturilor de 23%, dar si o continua crestere a profiturilor.

O alta performanta a dumneavoastra este aceea de a transforma cea mai slaba divizie a ATALIAN Romania (departamentul de curatenie) intr-o unitate de top, avand o crestere a profitului de 12% si a vanzarilor de 45%. Cum s-a transformat ratusca cea urata?

In primul rand am realizat o analiza aprofundata a strategiei si proiectelor diviziei, dar si a performantelor angajatilor. Astfel, am descoperit existenta unor discrepante intre strategia pentru aceasta unitate si prioritatile existente.

Impreuna am lucrat la o noua abordare strategica care a inclus o serie de solutii pentru problemele identificate, dar si implementarea unui nou sistem de lucru care a reflectat atat dorintele clientilor, cat si pe cele ale angajatilor.

Compania ATALIAN face parte dintr-un grup francez, mult mai mare. Cum este gandirea francezului, cand vine vorba de business? Dar a romanului?

Nu cred ca exista o diferenta majora intre cele doua culturi in ceea ce priveste viziunea asupra afacerilor. Pe de alta parte si eu sunt un expat in Romania si am incercat sa imi formez o echipa locala pentru ca apreciez talentele.

In acelasi timp, divizia din Romania reflecta foarte bine grupul francez. Obiectivul nostru este sa ne crestem influenta pe aceasta piata in dezvoltare.

Ne diferentiem de alte companii prin capacitatea si puterea noastra de a ne reinventa constant procesele de lucru si serviciile.

ATALIAN Romania ofera clientilor sai servicii transversale de management al facilitatilor care reflecta apartenenta la United Facilities Solutions, alianta europeana a companiilor din domeniul managementului facilitatilor.

Oferta noastra multi-service si multi-tehnica face ca divizia din Romania sa prezinte o propunere de afaceri structurata si la nivel european. Gandim global si actionam local.

Ati estimat o cifra de afaceri de o aproximativ 4 milioane de euro pentru perioada 2014-2015. Pe ce va bazati in aceste estimari?

ATALIAN Romania a obtinut o crestere cu 75% a cifrei de afaceri in ultimii 3 ani si am inregistrat o crestere EBITDA de 58%. Suntem de parere ca este o realizare importanta pentru aceasta perioada scurta.

Am reusit sa revitalizam compania si sa redevenim competitivi desi in trecut am avut pierderi.

In estimarea pentru 2014-2015 ne bazam pe cele 35 de proiecte nationale aflate in desfasurare, dar si pe clientii noi pe care tocmai i-am obtinut.

In acest moment avem o cifra de afaceri de 350.000 EUR pe luna si o crestere EBITDA de peste 5%. Anul trecut, 2013-2014, am avut o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro.

Ce planuri de business aveti?

ATALIAN Romania se va concentra pe furnizarea de servicii integrate clientilor actuali, dar si potentiali.

ATALIAN va deveni un operator unic care poate optimiza toate operatiunile locale si internationale ale unei companii.

In urmatorii ani, companiile de management al facilitatilor se vor confrunta cu una dintre cele mai mari provocari ale industriei: reducerea masiva a consumului de energie la cladirile de mari dimensiuni.

Aceasta provocare este abordata astazi la ATALIAN, iar tehnologiile inovatoare pe care le utilizam opereaza mult mai sustenabil si sunt eficiente in reducerea consumului energetic.

Deoarece intelegem importanta acestei situatii, avem in plan o campanie de comunicare despre economisirea energiei in randul angajatilor din cladirile de birouri pe care le operam.

Va mai ramane timp si pentru planurile dumneavoastra personale? Cum stati la capitolul work-life balance?

Echilibrul intre viata profesionala si cea personala este foarte important. Este important pentru colegii mei si este, desigur, important pentru mine. Ca majoritatea dintre noi, uneori nu gestionez aceasta arie foarte bine.

Pe de-o parte, pentru ca sunt pasionat de aceasta industrie si vreau sa fiu la curent cu tot ce se intampla la birou, pe de alta parte pentru ca angajatii nostri sunt de asemenea foarte pasionati si vin tot timpul cu idei noi care ne tin in miscare.

Cu toate acestea, echilibrul viata profesionala-viata personala nu este doar o notiune teoretica, imposibil de pus in practica.

Se poate obtine prin organizare, eficienta si prin modul in care o persoana defineste succesul in aceasta arie.

Eu consider ca am reusit daca am parasit biroul intre 19:00 si 19:30, patru zile pe saptamana si am avut timp sa lucrez pentru pasiunile mele din afara serviciului.

Pentru altii inseamna sa nu isi mai verifice e-mailul sau sa raspunda la telefon atunci cand sunt acasa, respectiv sa fie foarte concentrati pe ceea ce au de facut cand sunt la birou.

Sfatul meu pentru cei care nu reusesc sa ajunga la un astfel de echilibru este sa isi seteze niste obiective decente, realizabile carora sa se dedice. La inceput o sa fie dificil, dar pana la urma o sa merite.

Ce pasiuni aveti?

Sunt foarte pasionat de salturile cu parasuta si Krav Maga, un fel de arte martiale. Avantajul este ca ambele ma determina sa fac exercitii fizice si ma ajuta sa ma mentin activ si sanatos.

Sunt foarte norocos din acest punct de vedere.

Am inceput sa sar cu parasuta la varsta de 19 ani si acum am peste 2000 de salturi.

Este o experienta fantastica care te ajuta sa te descoperi, sa inveti lucruri noi despre tine. In 2013, am format echipa de parasutism TNT-4 Way si impreuna participam la diverse competitii nationale si internationale.

Ne plac provocarile si speram sa aducem Romaniei cateva medalii.

Cum ati ales sa va relaxati vara aceasta?

Cand nu sunt la birou, ma pregatesc pentru a obtine performante deosebite la parasutism cu echipa TNT-4 way si asa imi petrec vara.

Simone Favat ocupa pozitia de Country Manager la ATALIAN Romania din 2011, fiind responsabil de planificarea, organizarea si coordonarea operatiunilor organizatiei. Mai mult, Simone are o contributie importanta la strategia de business a grupului ATALIAN in regiune.

Simone Favat este responsabil de o serie de rezolutii strategice importante care au schimbat viziunea, afacerile si operatiunile comerciale ale ATALIAN Romania. Preluand conducerea companiei atunci cand aceasta se confrunta cu probleme de performanta, Simone a reusit intr-un timp scurt sa transforme situatia companiei prin strategii coerente care au aliniat diviziile interne si au adus profit.

Astfel, in doar 3 ani, ATALIAN Romania a penetrat sectoare cheie si a obtinut o crestere EBITDA de 58%.

Anterior, Simone a ocupat pozitia de Asset Manager in cadrul companiei CEFIN Real Estate Romania. Printre alte proiecte, Simone a gestionat cu success dezvoltarea unui parc industrial, livrandu-l investitorului final, Central Europe Industrial Fund. Cu un buget ce a depasit 80 mil. Euro, a fost cea mai mare tranzactie de acest gen din Romania, in anul 2008.

In 2008, Simone Favat impreuna cu alti parteneri au demarat IQ Facilities Management, o companie locala de management al proprietatilor care punea accent pe intretinerea tehnica a cladirilor. Afacerea a prosperat, s-a dezvoltat rapid si a fost ulterior achizitionata de ATALIAN Romania.

Simone Favat are o vasta experienta in management, in Romania si Italia, in ultimii 20 de ani.

Simone Favat detine un masterat stiintific in Managementul Proprietatilor Imobiliare de la Universitatea din Reading si o diploma de inginer de la Universitatea Politehnica din Torino, a obtinut o certificare in FM de la Institutul Britanic de Management al Facilitatilor si este un membru activ al Royal Institution of Chartered Surveyors.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Simone Favat Country Manager Atalian , #Manageri