Stefan Iarca - Despre creativitate si management, in Carnation Group

Sambata, 05 Ianuarie 2013, ora 00:00
5073 citiri
Stefan Iarca - Despre creativitate si management, in Carnation Group

Stefan Iarca, directorul Carnation Group Romania, conduce operatiunile locale a unei companii care respira creativitate si care a avut in 2012 o crestere accelerata. Planurile pentru 2013 sunt tot atat de mari, si pentru a duce la bun sfarsit, omul de afaceri stie ca are nevoie de un echilibru intre creativitate si latura tehnologica.

Sprijina creativitatea prin toate mijloacele, el insusi fiind un manager creativ: "Cred foarte mult in faptul ca pentru a putea fi eficient trebuie sa stim sa facem si pauze. Lucrul non-stop genereaza greseli, erori care pot fi mai grave decat 10 minute de pauza. De aceea camera de relaxare este de mare folos in cadrul Carnation", spune Stefan Iarca, intr-un interviu acordat Business24.

Lista de pasiuni este, de asemenea, foarte lunga: ii place fotografia, schiul, caiacul, pescuitul si Lego. Singura problema ramane timpul si un bun management al sau, sustine managerul Carnation Group Romania.

Spuneti-ne mai multe despre activitatea Carnation Group in Romania. Care a fost evolutia companiei pe piata locala in 2012?

Anul 2012 a fost unul foarte important pentru CarnationGroup la nivel international si local. In primul rand, compania noastra a fuzionat cu Possible Worldwide, parte a WPP. Acest fapt ne-a intarit si mai mult pozitia in CEE, avand in vedere ca Possible avea nevoie de un partener strategic in aceasta zona a Europei pe langa celelalte 30 de birouri din intrega lume.

Tot in anul 2012 am deschis al patrulea birou regional in Belgrad unde deja, impreuna cu Grey, am castigat cateva pitch-uri foarte importante. In al doilea rand, preluarea a insemnat adoptarea noilor proceduri de lucru din grup la un standard de calitate si mai ridicat. CarnationGroup a fost primita ca un rockstar in cadrul grupului datorita capacitatilor creative si tehnologice si a fost implicata imediat in proiectele importante ale Possible.

CarnationGroup ramane un brand independent in interiorul Possible Worldwide, oferind servicii digitale prin cele patru birouri ale sale: Budapesta, Bucuresti, Belgrad si Viena.

Nu in ultimul rand, pe plan local am avut un an excelent. Compania a trecut de la o crestere organica la una accelerata, castigand clienti internationali si locali cum ar fi: Carrefour Romania, Sanofi Aventis, Cupid PLC, MOL.

Ce proiecte pregatiti pentru anul 2013?

Ne pregatim pentru lansarea unui serviciu nou pe piata din Romania, unul care va schimba optica marilor companii privind piata locala de digital. Am ajuns la o maturitate a industriei care ne permite sa avem incredere ca investiile serioase in aceasta inseamna un pariu castigat. In acest sens, companiile cauta noi avantaje competitive, usor masurabile care sa-i diferentieze de competitie. Nu va pot spune mai mult momentan.

Vom continua cu siguranta colaborarea cu partenerii nostri Air France, KLM, Delaco unde avem un rol activ atat pe latura creativa cat si pe cea tehnologica.

Strategia noastra este sa ne determinam clientii sa devina mai curajosi, mai deschisi la ce inseamna tehnologiile noi: mobile, smartTV. In acest sens, departementul nostru de R&D, MTA (More than Agency), va fi mai implicat in relatia cu clientii agentiei prezentand noi posibile cai de comunicare.

Avem in spate cateva proiecte de mare succes ca: aplicatii de smartphone precum Moquu - aplicatie the photo scrathing , Totoya Creatures , o jucarie de plus hibrid ce serveste ca acccesoriu pentru o aplicatie de IOS, si mai nou lansatul Photogotchi , o aplicatie de mobile inspirata din faimosul joc Tamagotchi.

Care sunt tendintele urmatorului an pe piata in care activati, la nivel international?

Dezvoltarea tehnologica va fi la fel de rapida ca si in anul 2012. Dominatia tabletelor vs. laptop-uri va continua, aplicatiile mobile ce folosesc capacitatile de stocare tip cloud vor lua si mai mult avant iar mobile web-ul highres nu este nici el de ignorat avand in vedere retina display de la Apple.

Sunt de accord cu Brian Solis cand acesta vorbeste despre Generation C (The Connected Customer) si cred ca acesta este spatiul spre care ne indreptam. Cateva exemple Big data. CMS-urile trebuie sa fie pregatite sa colecteze si sa interpreteze datele oferite de catre utilizatori.

Acest lucru inseamna capacitate sporita de hosting pentru procesarea datelor, dezvoltari care sa tina cont de toate scenariile posibile ale unei vizite.

Personalizarea. Ma refer la continutul digital: ziare si reviste, la produsele oferite de magazinele on- line, la muzica pe care o ascultam, la continutul video pe care il urmarim si nu numai. Dezvoltatorii de site-uri sunt din ce in ce mai presati sa dezvolte altgoritmi noi de personalizare, analistii de date sa ofere informatii cat mai precise legate de tipurile de persoane care viziteaza platformele iar companiile sa-si modifice modul de comunicare catre consumator.

Search-ul. Pana acum, Google reprezenta solutia aleasa de utilizatori. Vedem insa o schimbare de atitudine o data cu social media. Devine mult mai relevant sa ne intrebam cei doi-trei prieteni specialisti in fotografie de exemplu despre ce aparat foto ar fi de cumparat decat sa facem o cautare pe google. Din nou vorbim despre personalizare si relevanta raspunsului.

Social shopping-ul va fi o tendinta de urmarit in 2013 si pe viitor. Valoarea datelor colectate si analizate de catre companii creste considerabil si va fi din ce in ce mai importanta pentru viitorul comert care va fi mai ales electronic.

Cat de usor poate Romania sa urmeze aceste directii? Ce potential are piata locala?

Romania inca sufera din cauza slabei dezvoltari tehnologice. Inca avem probleme legate de utilizarea de browsere vechi (gen IE 6.0), penetrarea smartphone-urilor este inca mica, conexiunile mobile la internet inca sunt privite ca un "good to have". Nu este doar problema Romaniei ci este ceva generalizat in CEE si Adriatica. Anul 2012 a fost un an de crestere evidenta si cu siguranta 2013 va fi la fel. Cei mai importanti doi operatori de telefonie mobila ofera deja experimental viteza 4G, pretul device-urilor mobile (smartphone-uri si tablete) este in scadere.

Cat priveste Generation C, cred ca in Romania exista un potential foarte bun. Numarul de comenzi on-line a crescut semnificativ, evenimente ca Black Friday prind amploare, numarul de utilizatori de Facebook a crescut considerabil, numarul de companii care au o pagina de facebook este si el in crestere accelerata. Avem premizele sa devenim relevanti in comunicare online.

Care este cea mai mare provocare cu care v-ati confruntat de cand va aflati in pozitia de country manager Carnation Group Romania?

Cel mai important lucru care imi vine in minte este faptul ca, prin pozitia pe care o am, trebuie sa fiu intotdeauna suprinzator, sa am tot timpul un as in maneca prin care sa castig increderea clientului.

Ma ghidez foarte des dupa ideea de "less is more" si cred ca asta este o provocare importanta pentru fiecare manager si/sau creativ. Lucruri de impact, simple.

Cat de greu sau cat de usor este sa controlezi un business bazat pe creativitate?

Este cu siguranta un challenge important dar unul placut. Eu am inceput la CarnationGroup ca Art Director, deci cunosc destul de bine aceasta parte a agentiei. Echipa noastra pune un accent deosebit pe creativitate si pe inovatie, iar unul din lucrurile care ne recomanda in fata clientilor nostri este capacitatea de a ne reinventa la fiecare nou brief.

Avem nevoie insa azi de un balans foarte bun intre creativitate si latura tehnologica. O comunicare digitala creativa va ramane in memoria vizitatorului dar totodata aceasta trebuie sa ofere niste rezultate pe care sa le putem cuantifica. Ideal este sa putem folosi aceste rezultate in comunicarile viitoare astfel incat sa nu reluam procesul de fiecare data iar relevanta fata de grupul tinta sa creasca de fiecare data. Acesta este un "milestone" pe care noi ni l-am propus in 2013.

Sunteti si dumneavoastra un manager creativ?

Asa cum spuneam si mai devreme, latura mea creativa este una dezvoltata. In partea de management pastrez o linie directoare a companiei lasand insa destul de libera reinventarea in interior. Colegii mei, fie ei designeri sau programatori, pot deveni peste noapte creativi infocati iar project managerii oricand tech gurus.

Este vorba de dezvoltarea capacitatilor membrilor echipei pe cat mai multe planuri pe care o sustin cu toata puterea mea. Tot in acest sens, cu totii suntem parte a unui mare brainstorming ce are ca target creativitatea si inovatia.

Unul din marile atribute ale CarnationGroup este sustinerea creativitatii individuale si majoritatea produselor noastre au la baza acest mecanism.

Rolul de country manager este o responsabilitate ce ocupa o mare parte din timp. Daca ar fi sa va acordati o nota pentru time-management, care ar fi aceasta?

Este greu sa-mi acord o nota mai ales in ceea ce priveste time-management-u in pozitia in care ma aflu. Lucrez destul de multe ore pe zi incercand sa rezolv tot TO Do list-ul zilei respective dar nu reusesc tot timpul.

Cred foarte mult in faptul ca pentru a putea fi eficient trebuie sa stim sa facem si pauze. Lucrul non-stop genereaza greseli, erori care pot fi mai grave decat 10 minute de pauza. De aceea camera de relaxare este de mare folos in cadrul Carnation.

Ce pasiuni aveti si cum alegeti sa va relaxati in timpul liber?

Lista este destul de lunga. Fotografia, schiul, basket-ul, caiacul, pescuitul, Lego sunt doar cateva pe care le-as enumera. Timp sa fie.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
#afaceri Carnation Group Romania, #Carnation Group Romania 2012, #Carnation Group Romania 2013, #Stefan Iarca Carnation Group , #Manageri