Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Succes pur romanesc: Povestea Farmec, un brand mereu tanar si dupa 125 de ani

Succes pur romanesc: Povestea Farmec, un brand mereu tanar si dupa 125 de ani


Numele Farmec rezoneaza in mintea fiecarui roman, indiferent de varsta. Cu o istorie de 125 de ani si o cifra de afaceri de 152 milioane de lei in 2014, brandul este un adevarat veteran cu infatisare mereu tanara.

Mircea Turdean, Director General Farmec, vorbeste despre modul in care compania reuseste sa pastreze cu sfintenie traditia care a consacrat-o si, totusi, sa se adapteze la o piata mereu in schimbare dar si la noile generatii ce nu mai seamana deloc cu cele de dinaintea lor.

"Compania Farmec este una dintre cele mai longevive companii romanesti, care isi continua succesul pe o piata caracterizata de fluctuatii masive de ritm. Si suntem, probabil, printre foarte putinele exemple de privatizare MEBO reusite in Romania postdecembrista", spune managerul, intr-un interviu acordat Business24.

Cifra de afaceri Farmec creste de la an la an (ati incheiat prima jumatate a anului 2015 cu o cifra de afaceri de 82.655 mii lei, obtinand o crestere cu 10% mai mare decat in aceeasi perioada a anului 2014). Cum reusiti sa obtineti constant aceste cresteri?

Evolutia noastra constanta se datoreaza in primul rand portofoliului extins, foarte bine adaptat nevoilor consumatorilor si imbogatit permanent cu produse revolutionare. Portofoliul nostru ne permite sa ne adresam unor piete diferite, pe care suntem deja prezenti de cativa ani.

Pe de o parte, prin gamele traditionale ne adresam pietei de cosmetice, iar pe de alta parte, prin gama de dermatocosmetice Gerovital H3 Derma+ ne adresam farmaciilor, iar prin gama de produse profesionale Gerovital Equilibrium, saloanelor cosmetice.

Avem un departament propriu de cercetare, cu specialisti talentati si pasionati de munca lor si de aceea, inovatia reprezinta unul dintre punctele noastre forte, care ne-a ajutat nu doar sa ne consolidam pozitia in timp, ci sa ne si dezvoltam.

La fel de importante sunt si investitiile constante in modernizarea fabricii, in dezvoltarea distributiei, dar si in elaborarea politicilor de marketing si comunicare.

A ramane cel mai mare producator roman de cosmetice este, totusi, o responsabilitate si, iata, ca dumneavoastra ii faceti fata cu brio. Cum reusiti mereu sa va reinventati si, totusi, sa va pastrati mostenirea si spiritul cu care a fost creat initial Farmec?

Compania Farmec este una dintre cele mai longevive companii romanesti, care isi continua succesul pe o piata caracterizata de fluctuatii masive de ritm. Si suntem, probabil, printre foarte putinele exemple de privatizare MEBO reusite in Romania postdecembrista.

Succesul nostru are la baza trei piloni principali. Primul pilon este echipa pentru ca Farmec a fost dintotdeauna ca o mare familie, o organizatie cu spirit propriu, fiind o companie detinuta de angajati si fosti angajati.

Cel de-al doilea pilon este managementul performant, care a stiut sa depaseasca momentele dificile si sa se adapteze fiecarei etape dintr-o istorie lunga de peste 125 de ani.

Si nu in ultimul rand, ne bazam succesul pe inovatie - avem unul dintre putinele laboratoare de cercetare de profil din Romania si cream in fiecare an produse noi pentru piata locala, dar si pentru strainatate.

Acestea sunt ingredientele succesului nostru si explicatia faptului ca suntem considerati, dupa atatia ani in piata, cel mai important producator roman de cosmetice.

Avem traditie dar suntem si moderni, tocmai pentru ca ne adaptam strategiile in functie de nevoile consumatorilor, lansand an de an, noi game de produse, cele mai multe dintre ele cu formulari inovatoare, indraznete si foarte eficiente.

Ati diversificat recent gama de produse, atragandu-i si pe tineri sa devina iubitori si clienti ai companiei Farmec. Spuneti-ne cate ceva despre aceasta miscare. Ce v-a determinat sa acaparati si aceasta nisa?

Gerovital Happiness este o gama care a prins foarte bine la publicul tanar, fiind indragita si apreciata la numai cateva luni de la lansare. Am inteles nevoia consumatorilor din categoria de varsta 16+ si, dupa mai multe studii de piata si proiecte de cercetare, iata ca am reusit sa le oferim ceea ce si-au dorit: o gama completa de produse de intretinere eficiente si la preturi accesibile.

Si care a fost secretul succesului pe care l-ati avut la tineri intr-un timp atat de scurt?

Credem ca "secretul" este acelasi la orice gama: daca ii oferi consumatorului produsele de calitate de care are nevoie si la preturi pe care sa si le permita, atunci succesul este asigurat.

Prin gama Gerovital Happiness am castigat un segment pe care doream de multa vreme sa il abordam.

Pe langa formularile foarte bune, produsele din gama Happiness beneficiaza si de ambalaje atractive, precum si de o campanie de comunicare potrivita, realizata pe canale specifice acestui segment si cu ambasadori de brand alesi in functie de preferintele acestuia.

Daca stii sa asculti consumatorul, strategia ta de business prinde repede forma si continut. Si daca mai pui si suflet in ceea ce faci, succesul e sigur.

Mai mult decat atat, in ultima vreme v-ati extins si numarul magazinelor de brand catre locuri insorite: in Grecia, la Alexandroupoli (un oras turistic aflat in nord-estul tarii), in Franta, la Menton (una dintre cele mai cunoscute statiuni de pe Coasta de Azur). Pe langa cele doua centre, mai exista 4 magazine partenere de brand in afara tarii - la Sharjah (Emiratele Unite Arabe), Budapesta (Ungaria), Salonic si Katerini (Grecia). Spuneti-ne mai multe si despre aceasta strategie de extindere.

Exportul este o componenta foarte importanta a activitatii companiei noastre si este firesc sa ne dorim o crestere tot mai consistenta pe pietele straine.

Strategic, extinderea la export se realizeaza nu doar prin dezvoltarea continua a retelei de distribuitori, ci si prin diversificarea tipurilor de parteneriate. Sustinem deschiderea magazinelor de brand, atunci cand partenerii nostri externi identifica oportunitatea acestor investitii.

Magazinele partenere de brand aduc reale beneficii de imagine, dincolo de succesul actului comercial in sine: reusim sa promovam intr-o maniera personalizata direct catre consumatorul strain traditia inovatia si calitatea produsului romanesc.

De ce ati ales tocmai aceste locuri?

Locatiile magazinelor de brand sunt propuse de catre partenerii nostri si alese dupa o atenta cercetare a pietei, tinandu-se cont de interesul manifestat fata de produsele noastre, de puterea de cumparare a oamenilor din acele zone si nu in ultimul rand, de specificitatile nationale, geografice.

Ce succes au produsele de vara Farmec/Gerovital la publicul romanesc? Putem spune ca suntem la fel de informati ca si strainii in materie de ingrijirea pielii si expunerea la soare?

Cu siguranta, consumatorii romani sunt din ce in ce mai informati in ceea ce priveste nevoia de ingrijire a pielii, inclusiv pe timp de vara. Recent, am lansat prima gama de produse dermatocosmetice cu protectie solara din portofoliul Farmec, Gerovital H3 Derma+ Sun, foarte bine primita de consumatori.

Ce planuri de business aveti, in continuare, pentru Farmec?

In fiecare an, ne analizam performantele, atat in termeni economici, cat si in termeni de notorietate si impact asupra perceptiei consumatorilor produselor noastre.

Toate aceste informatii ne dau cheia schimbarilor necesare in strategia de business si in arhitectura portofoliului, indiferent daca este vorba despre game complet noi, completari de game deja existente sau modernizari de produse.

In urma acestor evaluari, luam cele mai bune decizii, astfel incat sa ramanem unul dintre cele mai indragite branduri nationale si sa fim permanent prezenti in topul preferintelor consumatorilor nostri.

Dar toate acestea nu ar putea fi posibile fara echipa Farmec, adica cei 650 de colegi dedicati si pasionati, care contribuie zilnic la bunul mers al companiei.

Cu ce cifra de afaceri estimati ca veti incheia anul 2015?

Am incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 152 milioane de lei, in crestere cu peste 10% comparativ cu anul 2013. Ne propunem pentru 2015 pastrarea aceluiasi tempo de crestere a vanzarilor.

Cum obisnuiti sa sarbatoriti, de obicei, atingerea unor astfel de obiective?

Bucuria este completa atunci cand sarbatorim reusitele in mijlocul echipei, a oamenilor care au contribuit la atingerea acestor obiective.

Trebuie sa spun ca aceste reusite ne motiveaza si mai mult sa le oferim consumatorilor noi game de produse performante si la preturi accesibile.

De fapt, succesul nostru li se datoreaza tuturor celor care au incredere in munca noastra, cumparandu-ne produsele, recomandandu-ne si participand astfel la scrierea unei frumoase povesti de succes pur romanesc.

Cum va veti rasplati anul acesta pe dumneavoastra pentru atingerea obiectivelor?

Echilibrul este un element important al succesului, iar in cazul meu cele doua talere ale balantei sunt echilibrate de munca, pe de o parte, si de familie, pe de alta parte. Asadar, petrecerea timpului alaturi de familie si prieteni este o rasplata mai mult decat binevenita.

Interviu publicat initial pe 2015-09-19.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 123997 ori
Citeste mai multe despreMircea Turdean Director General Farmec