Valentin Radu, Marketizator: Daca merita sa o faci, merita sa o faci bine!

Sambata, 15 Februarie 2014, ora 00:00
4873 citiri
Valentin Radu, Marketizator: Daca merita sa o faci, merita sa o faci bine!

Valentin Radu vorbeste despre primii sai pasi in lumea afacerilor, despre ideea de a crea o platforma dedicata soferilor, dar si despre Marketizator, o idee nascuta exact ca in proverbul "nevoia te invata!".

Antreprenorul vorbeste despre pasii "de bebelus" in business, despre cum a adus internet prin cablu in 2002 intr-un cartier Bucurestean, si cum s-a dezvoltat pana in 2014, cand estimeaza o cifra de afaceri de 500.000 de euro.

"Daca merita sa o faci, merita sa o faci bine!", este motto-ul dupa care se ghideaza Valentin Radu.

"In primul rand pentru ca majoritatea dintre noi suferim de sindromul de a incepe multe lucruri si a le lasa neterminate, combinat cu boala de a incepe lucruri fara a cantari in prealabil care sunt rezultatele potentiale si costurile aferente", explica acesta, intr-un interviu acordat Business24.

In toti acesti ani a invatat si sa-si gaseasca echilibrul intre planul profesional si cel personal si sa acorde mai mult timp familiei si pasiunii sale, drumetiile.

"(...) desi am fost si pe Inca Trail si am ajuns pe Macchu Pichu, cel mai frumos moment dintr-o expeditie la munte a fost rasaritul pe Ceahlau, pentru ca am reusit sa ajung acolo impreuna cu sotia si cei doi copii mici ai nostri, care au urcat singuri, fara ajutorul nostru. Asta si pentru ca, nu conteaza neaparat 'unde mergi', ci 'cu cine mergi'", explica antreprenorul.

V-ati creat prima afacere in 2002, spuneti-ne cate ceva despre primii pasi pe care i-ati facut in mediul de afaceri.

Primii pasi au fost cu siguranta ca ai unui bebelus care rade in timp ce se arunca in gol, pentru ca nu stie in ce se "baga".

Terminasem Politehnica, total nepregatit in antreprenoriat si intram intr-o zona noua, de care habar nu aveam: internetul. Impreuna cu niste amici am vazut oportunitatea de a aduce internet prin cablu in cartierul Berceni.

A fost o reala aventura, de la negocierea perpetua cu administratorii ce nu vroiau sa le stricam terasa, pana la tragerea unei fibre optice peste liniile tramvaiului 34.

Dar, la final, a meritat. Recunostinta vecinilor care puteau vorbi cu rudele din strainatate prin Yahoo Messenger si faptul ca am inteles ca o afacere este, de fapt, un organism viu, care trebuie sa fie in primul rand util celor din jur au fost doar doua dintre realizarile post-eveniment.

Ati mai dezvoltat cateva afaceri si printre cele mai recente se numara si Marketizator. Spuneti-ne care a fost ideea de la care s-a nascut Marketizator, momentul in sine. Si ce impact a avut pe piata?

Pot rezuma aparitia acestei idei la un simplu proverb: "nevoia te invata!". Eram deja in zona de comert electronic, pusesem umarul in totalitate la dezvoltarea rca-ieftin.ro, unde ma ocupam de marketing online si ajunsesem la un ritm de crestere liniar, din lipsa fondurilor suplimentare pentru achizitia de trafic.

Motiv pentru care a trebuit sa ne orientam pe conversia vizitatorilor pe care nu reuseam sa ii convingem sa cumpere.

Asa ca, am decis sa construim o platforma care sa ne permita sa conversam diferit cu vizitatorii, in functie de ce stiam despre ei: localitatea, numarul de accesari anterioare, s.a.

Am reusit sa crestem relevanta si increderea acestora in website-ul nostru, astfel incat pe unele segmente de trafic am reusit sa dublam rata de conversie si implicit, vanzarile.

E interesant de aflat si povestea din spatele rca-ieftin.ro...

Pe scurt, am intalnit unul dintre cei mai hotarati oameni din viata mea, care incerca sa dezvolte o afacere online in domeniul asigurarilor. Cum aveam abilitati complementare si "chimie", am demarat o colaborare ce ulterior a devenit un parteneriat pe termen lung.

Oportunitatea in domeniul asigurarilor online era imensa, noi aveam primul site care permitea compararea tarifelor si, prin inovatie si disciplina am reusit sa devenim si sa ramanem liderul pietei de asigurari online din Romania. La acest moment, un sfert dintre soferii din Romania au accesat rca-ieftin.ro pentru a verifica tariful politei RCA.

Revenind la cel mai recent proiect... Practic, Marketizator ar putea fi un inlocuitor bun pentru un specialist in programare?

Marketizator este o unealta software destinata posesorilor de website-uri care au nevoie de o rata de conversie mai buna. Are 3 mari sectiuni: AB testing, Interactions si Surveys.

Practic, prin AB testing poti testa ce imagine, text sau culoare de buton convinge cel mai bine, fara a sti o boaba de programare sau design.

Prin interactiuni personalizate, conversezi in momente cheie cu vizitatorii - de exemplu, cand vor sa iasa de pe site (tehnologia noastra verifica zona prin care trece mouse-ul) - poti face o oferta de ultim moment sau poti face o invitatie catre un survey pentru a afla diverse chestii.

Iar sondajele iti pot dezvalui barierele pe care le au vizitatorii care nu fac anumite actiuni (nu se inscriu la newsletter, nu fac o achizitie, etc).

Cat costa asistenta oferita de dumneavoastra pentru companii?

Costurile sunt in directa concordanta cu numarul de vizite care sunt influentate prin platforma noastra, pentru ca noi folosim serviciile de cloud hosting de la Amazon Web Services.

Astfel, tarifele pornesc de la 19$ pe luna pentru 5000 de vizite pana la 349$ pe luna pentru 200.000 de vizite. Evident, exista si pachete mai mari de atat, pentru site-urile cu trafic mai mare.

Ce cifra de afaceri estimati pentru 2014?

In 2014 estimam o cifra de afaceri de 500.000 de euro.

Cat ati investit in Marketizator si cat veti mai investi, in 2014, de exemplu? In ce vor consta investitiile?

Am investit 100.000 de euro si vom investi inca 100.000 de euro, in dezvoltarea produsului si in adresarea pietei internationale.

Am inteles ca motto-ul dumneavoastra este "Daca merita sa o faci, merita sa o faci bine!". Cum ati ajuns la aceasta idee? Este aceasta ideea care v-a ghidat in afaceri de-a lungul anilor?

Da, este o idee de care m-am ciocnit accidental prin lectura si mi se pare un bun reper dupa care sa iti ghidezi activitatea profesionala.

In primul rand pentru ca majoritatea dintre noi suferim de sindromul de a incepe multe lucruri si a le lasa neterminate, combinat cu boala de a incepe lucruri fara a cantari in prealabil care sunt rezultatele potentiale si costurile aferente.

Sunteti o persoana care se lasa acaparata de business sau sunteti si un bun manager al timpului? Cum alegeti sa va relaxati?

In ultimii ani, multumita unei discipline drastice si a unor obiceiuri sanatoase, am reusit sa pot prioritiza si sa spun "nu" anumitor taskuri care raman permanent pe "to-do list".

Odata cu constientizarea deplina a faptului ca nu este posibil sa fac vreodata tot ce mi-am propus, a venit si detasarea de a pleca in parc sa ma joc cu copiii. Ma relaxez cel mai bine cand ma joc cu cei mici.

Am inteles ca va place sa faceti drumetii pe munte. Care este traseul dumneavoastra preferat? Care a fost cea mai aventuroasa vacanta in acest sens?

Da, imi plac drumetiile. Sincer, desi am fost si pe Inca Trail si am ajuns pe Macchu Pichu, cel mai frumos moment dintr-o expeditie la munte a fost rasaritul pe Ceahlau, pentru ca am reusit sa ajung acolo impreuna cu sotia si cei doi copii mici ai nostri, care au urcat singuri, fara ajutorul nostru. Asta si pentru ca, nu conteaza neaparat "unde mergi", ci "cu cine mergi".

De asemenea, intodeauna i-ati sfatuit pe antreprenori sa citeasca tot mai multe carti de business. Ce titluri le recomandati, mai exact? De ce?

Voi recomanda 3 titluri de carti care pe mine m-au ajutat sa-mi asez mult mai bine paradigmele in cap.

Prima este "7 obiceiuri ale oamenilor eficienti" de Stephen Covey, pentru ca este scrisa extrem de simplu si ajuta orice antreprenor sa isi poata gestiona corect singura resursa pe care o are: timpul.

A doua este "Rework", de Jason Fried, pentru ca este scrisa de un antreprenor care a reusit sa construiasca o companie de la zero, demontand o gramada de mituri si preconceptii inutile.

A treia este "Saptamana de lucru de 4 ore", pentru ca este exemplificarea aplicarii la maxim a principiului Pareto in antreprenoriat si pentru ca Tim Ferriss este un tip care te motiveaza si te ajuta sa iti spui: "Gata! Pana aici! Let's rock'n'roll!" .

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#Valentin Radu Marketizator, #idei business online , #Manageri