Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Veteran al pietei de media si publicitate: Ne afecteaza exodul specialistilor in strainatate #Interviu

Veteran al pietei de media si publicitate: Ne afecteaza exodul specialistilor in strainatate #Interviu
Dana Bulat este absolventa a Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si a unui Executive Programme la London Business School.

Ea si-a inceput cariera la Uniunea Societatilor de Asigurare si Reasigurare, iar apoi a activat in cadrul companiei de media McCann, ajungand in ultimii ani sa conduca divizia de planning a agentiei.

In 2005 a fost abordata de reprezentantii United Media din Grecia pentru a infiinta agentia si in Romania, pentru a lansa Cosmote, care ulterior a devenit Telekom.

Intre timp, lucrurile au luat o turnura speciala pentru Dana Bulat. Devenita antreprenor, ea conduce acum o companie matura si solida, cu o echipa de aproape 60 oameni, cu un portofoliu larg de clienti si o expertiza foarte vasta.

In plus, in 2018 a fost invitata sa jurizeze in cadrul celei de-a 65-a editie a festivalului international de creativitate Cannes Lions.

De asemenea, a devenit mentor pentru fete din intreaga lume in cadrul unui program de mentorship pe creativitate.

Cu toate acestea, si ea sesizeaza o mare problema cu care se confrunta tara noastra in acest moment. " (...) ne afecteaza si pe noi, la fel ca si pe clientii nostri lipsa unui cadru favorabil care sa stopeze exodul specialistilor in strainatate", explica Dana Bulat, General Manager si Owner United Media Services, intr-un interviu acordat Business24.

"Am inceput sa lucrez in publicitate in 1999 la agentia McCann in departamentul de media planning si buying. A fost o perioada frumoasa, dar foarte intensa, in care am acumulat destul de repede foarte multa experienta. Primul pas important a fost cand am inceput sa coordonez activitatea de media a contului Coca-Cola, iar un al doilea pas important a fost cel in care am inceput sa coordonez intreaga activitate de planning si strategie a departamentului, ca Head of Planning", isi incepe Dana Bulat povestea.

Care a fost momentul in care ati decis sa porniti pe cont propriu si cum s-a nascut United Media Services?

In 2005 am fost abordata de reprezentantii United Media din Grecia pentru a infiinta agentia si in Romania, scopul principal fiind acela de a lansa Cosmote, care ulterior a devenit Telekom.

Mi-au oferit pozitia de director general si posibilitatea de a deveni partener. Mi s-a parut o oportunitate foarte interesanta, desi decizia de a parasi McCann si echipa formata acolo a fost foarte grea. Niciodata pana atunci nu ma gandisem ca as putea deveni antreprenor.

Cum arata agentia la inceput si cum arata ea acum?

Am infiintat UMS impreuna cu 4 colegi dintre care 3 lucreaza si acum cu mine. A fost o perioada grea si intensa in care am invatat pe repede inainte o multime de lectii. A meritat insa cu prisosinta.

In prezent, dupa 13 ani, UMS este o companie matura si solida, cu o echipa de aproape 60 oameni, cu un portofoliu larg de clienti si o expertiza foarte vasta. Lucram cu companii din aproape toate sectoarele: retail, farma, financiar bancar, telecom, auto, FMCG.

Cum arata piata de comunicare cand ati facut cunostinta cu ea si cum arata ea acum?

In 1999 piata de media era mult mai putin fragmentata, consumatorul era mult mai putin expus la publicitate si de asemenea nu incepuse deloc epoca digitalului. Telefoanele mobile erau la inceput, cum de altfel la inceput era chiar si internetul in sine.

Acum lucrurile au evoluat extrem de mult, iar optiunile cu care se confrunta consumatorul sunt aproape nelimitate. Nimeni nu isi mai poate imagina existenta in prezent fara telefonul mobil sau accesul la internet. Tehnologia a evoluat extrem de mult si a schimbat total peisajul de media, atat global, cat si la noi in tara.

Ati devenit, in tot acest timp una dintre femeile puternice din lumea afacerilor din Romania. Care a fost secretul si ce v-a ajutat sa fiti din ce in ce mai puternica?

Intotdeauna mi-a placut ce am facut, nu am considerat venitul la birou ca fiind o corvoada, ci dimpotriva, a fost un loc in care am crescut, am invatat si am evoluat constant.

Prin intermediul job-ului am interactionat cu oameni interesanti care mi-au definit parcursul profesional, am interactionat cu multe domenii de activitate de unde am invatat foarte multe aspecte practice de business si nu in ultimul rand, mi-am facut prieteni extrem de buni.

Ce provocari pregateste anul 2019, pe segmentul de media si comunicare?

Compania noastra se afla intr-o expansiune accelerata de cativa ani buni deja, cu un focus sporit in domeniul digitalului si tehnolgiei. Speram sa continuam acest trend si in 2019, dar suntem prudenti si pregatiti si pentru un slow down economic care a inceput deja sa se prefigureze.

In ce masura sunteti afectati de instabilitatea politica si economica din Romania?

Suntem foarte ancorati in realitatea de business din Romania si evident ca ne afecteaza si pe noi, la fel ca si pe clientii nostri lipsa unui cadru favorabil care sa stopeze exodul specialistilor in strainatate.

Un alt factor perturbator este presiunea constanta pe mediul de business care genereaza de multe ori impredictibilitate si tensiuni nesanatoase.

Ce va ajuta sa va pastrati echilibrul, in aceste conditii?

Nu sunt o persoana foarte calma, dar reactionez destul de bine in momentele dificile, in sensul ca mereu am stiut sa ma mobilizez si sa gasesc solutii problemelor aparute. Imi place lucrul in echipa, sunt adepta solutiilor win-win si cred ca respectul fata de parteneri si colaboratori a stat mereu la baza deciziilor mele.

Reusiti sa pastrati acelasi echilibru cand vine vorba despre personal vs. profesional?

Nu cred ca poti sa dezvolti o cariera solida avand sau pastrand mereu acest echilibru. In ultimii ani insa, am devenit din ce in ce mai constienta de faptul ca echilibrul in viata personala atrage si succesul in viata de business, astfel incat incerc sa alternez cat de des se poate perioadele de munca intensa cu cele de deconectare de problemele de zi cu zi.

Ma ajuta mult in acest sens si fetita mea care are aproape 8 ani si care m-a invatat sa pretuiesc mult mai mult timpul de care dispun.

Ce planuri aveti pentru business-ul dumneavoastra?

UMS s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, 2018 fiind al cincilea an consecutiv cu crestere de 30%. Ne-am largit echipa, portofoliul de clienti, dar si expertiza, pentru a oferi pe langa serviciile clasice de planning si buying si un produs full service in domeniul digital.

Avem planuri mari pentru viitor, vrem sa consolidam ce am acumulat, dar in acelasi timp sa ne continuam dezvoltarea pe partea de digital cu focus pe ecommerce si tehnologie.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1705 ori
Citeste mai multe despreDana Bulat United Media Services