Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Afacerile Cotnari au scazut cu 9,5%, in 2009

Afacerile Cotnari au scazut cu 9,5%, in 2009

Producatorul de vinuri Cotnari a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 91,5 milioane lei, in scadere cu 9,5% fata de 2008, iar pentru acest an compania isi propune o crestere de 5%, pe fondul cresterii numarului de unitati vandute, a declarat, pentru NewsIn, Razvan Serghiuta.

"Din cauza diminuarii consumului, cu precadere in trimestrul al patrulea al anului 2009, cifra de afaceri a inregistrat o scadere de 9,5 procente, comparativ cu cifra de afaceri inregistrata in 2008. Concret, aceast indicator, in 2009, a suferit o diminuare de 9,5 milioane lei", a declarat pentru Agentia NewsIn directorul de marketing al companiei, Razvan Serghiuta.

De asemenea, potrivit datelor producatorului de vin, in anul 2009, compania a inregistrat o scadere a profitului cu peste 2,3%, la 4,1 milioane lei. "La sfarsitul anului 2008, o parte dintre produsele companiei au suferit o majorare de pret.


Aceasta a facut ca profitul din anul 2009, fata de anul 2008, sa inregistreze o scadere mai putin pronuntata, daca ne raportam la cifra de afaceri. Astfel, profitul a inregistrat o diminuare de 2,38 procente, respectiv, de la 4,2 milioane lei in 2008, la 4,1 milioane lei in 2009", a explicat Serghiuta.


Cotnari a vandut in 2009 cu aproximativ 500.000 de sticle de vin mai putin decat in anul precedent.


"Atat diminuarea consumului, cat si deplasarea acestuia catre segmentul de produse din portofoliu cu o valoare adaugata redusa, au facut ca scaderea numarului de unitati vandute in anul 2009, fata de 2008, sa fie mai mica decat reducerea cifrei de afaceri.


Reducerea numarului de unitati vandute anul trecut a fost de aproximativ 500.000 de sticle, respectiv de la 10.600.000 unitati vandute in 2008, la 10.100.000 unitati vandute in 2009", a adaugat reprezentantul Cotnari.


Pentru anul 2010 compania isi propune o crestere a numarului de sticle de vin vandute si a cifrei de afaceri cu 5%.


"Pentru acest an ne-am bugetat o crestere cu 5% a numarului de unitati vandute, ajungand astfel la nivelul anului 2008, iar daca, in vanzari, structura sortimentala se mentine aceeasi din 2009, vom inregistra si o crestere a cifrei de afaceri cu 5% , fata de anul 2009", a mentionat directorul Cotnari.


Cel mai bine vandut sortiment al companiei este vinul Grasa de Cotnari, urmat de Francusa de Cotnari. Compania detine, in prezent, o suprafata de 1.710 hectare cultivate cu vita-de-vie. Principalii competitori ai Cotnari sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cramele Recas si Jidvei. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1317 ori
Citeste mai multe desprecotnari producator vinuri afaceri