Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday: un start furat, profit garantat. Cine face reduceri si vinerea aceasta

Black Friday: un start furat, profit garantat. Cine face reduceri si vinerea aceasta


Rezultatele campaniei de reduceri Black Friday au inceput sa fie anuntate de principalii retaileri, vanzarile acestora apropiindu-se de 50 de milioane de euro.

Este de asteptat ca aceasta cifra sa fie depasit cu mult, deocamdata, doi dintre cei mai importanti retaileri offline urmand sa-si anunte performantele.

De la "jucarii" marca Mercedes, pana la jucarii pentru cei mici, toate reducerile s-au bucurat de un interes crescut din partea romanilor.

eMag, cele mai mari vanzari

Deocamdata, dintre companiile care au anuntat rezultatele campaniei Black Friday, eMAG a avut cele mai mari vanzari, respectiv 250.000 de produse in valoare totala de 23 milioane de euro.

Pe parcursul campaniei, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite si 13.000 de comenzi.

eMAG a stabilit un nou record de Black Friday cu un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, pe care l-a vandut cu la 45.000 de euro. Pentru acelasi model, magazinul a listat si cel mai mare discount oferit vreodata unui produs tranzactionat online de Black Friday, in valoare de 12.600 de euro. Din cele 63 de autoturisme Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes-Benz in valoare totala de un milion de euro, au fost vandute 60.

Pe parcursul campaniei Black Friday, eMag primit 3,1 milioane de vizite. Cresterea traficului fata de anul trecut a fost sustinuta de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite si 13.000 de comenzi.

In total, clientii au cumparat de la eMAG, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto si video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere si masini de spalat, pana la mixere, storcatoare si expresoare.

In topul vȃnzarilor s-a situat si categoria produselor de bricolaj pentru casa si gradina, cu 9.000 de produse, de la bormasini si lopeti de indepartat zapada, pana la drujbe si masini.

Prin intermediul eMAG Marketplace, cel mai bine s-au vandut jucariile si cartile, respectiv 10.000 de jucarii si 17.000 de carti vandute.

Flanco, incasari de 16 milioane de euro

Flanco, in campania Black Friday 2013, derulata in perioada 22-24 noiembrie, a treia editie la care participa, a avut vanzari de 72 milioane lei (16 mil euro), cu 31% mai mult decat in 2012.

Peste 750.000 de vizitatori au trecut pragul magazinelor Flanco, iar dintre acestia, peste 120.000 au ales cel putin un produs din oferta Black Friday in cele trei zile campanie.

"Anul acesta, Black Friday a confirmat comportamentul consumatorilor din primele zece luni ale anului, preferintele lor indreptandu-se spre produsele de mobilitate si spre cele care incorporeaza tehnologie avansata. Rezultate remarcabile s-au inregistrat pe categoriile de tablete si telefoane smart, unde s-au vandut de 4, respectiv de 5 ori mai multe produse fata de anul trecut", a spus Violeta Luca CEO Flanco.

In cadrul campaniei Black Friday s-au distins produsele premium, cu o crestere semnificativa a ponderii in mixul de vanzari. Cele mai cautate produse din oferta Black Friday au fost televizoarele Smart, care au reprezentat mai mult de jumatate din vanzarea totala de televizoare, notebook-urile, tabletele, telefoanele smart si produsele electrocasnice incorporabile.

In 2013, stocul total al produselor din oferta a numarat peste 450.000 de unitati, iar peste 2.000 de repere unice au fost incluse in campanie, cu reduceri de pret situate intre 10% si 80%. In primele 14 ore de campanie Black Friday, magazinele Flanco au generat vanzari echivalente cu 80% din vanzarea pe cele 3 zile de eveniment din 2012.

Anul acesta, televizoarele s-au bucurat de un mare succes. 30% din vanzarile Flanco au fost televizoare, peste 25% au reprezentat laptopuri si tablete, telefoanele au reprezentat 10% din vanzari, iar electrocasnicele mari, 20%.

Totusi, anul acesta, cererea de electrocasnice mari a fost in scadere fata de 2012 cu 10%, fapt ce releva o anumita saturatie a consumului pe aceasta categorie de produse si o elasticitate mai redusa a cererii in functie de pret.

evoMAG a vandut peste 16.000 de produse

Vanzarile totale evoMAG, in cele trei zile cat a durat aceasta campanie unde a inclus 16.200 de produse, au urcat la 1,6 milioane de euro.

Cele trei zile de vanzari au generat 10,7% din cifra de afaceri, raportandu-se la estimarea pentru acest an, de 15 milioane de euro.

Traficul de pe site inregistrat in cele trei zile de reduceri a fost cu 66% mai mare in comparitie cu cel inregistrat in campania de Black Friday de anul trecut.

evoMAG a primit 415.000 de vizite, interesul cumparatorilor determinand epuizari rapide ale stocurilor. Spre exemplu, in primele trei minute de la startul promotiilor, s-au vandut multifunctionalele si camerele video de 99 de lei, in primele cinci minute s-a epuizat stocul la tabletele de 199 de lei, la camera video GoPro de 999 lei, la aspiratoarele de 99 de lei si la ultabook-urile Toshiba.

12.000 de comenzi pentru Cel.ro

Magazinul online Cel.ro a avut, in week end-ul Black Friday, vanzari de trei milioane de euro, dupa ce au primit aproape 12.000 de comenzi.

Cela mai vandute au fost laptop-urile, cu un volum de aproape 2.000 de unitati, iar telefoanele mobile, pentru care compania stepta vanzari mai mari, volumul a fost putin mai mic decat al laptopurilor.

Romanii, interesati si de foto-video si mobile

F64 Studio, principalul competitor online pe segmentul foto-video din Romania, a primit aproape 15.000 de comenzi in campania de Black Friday, cu peste 75% mai mult decat in 2012, iar veniturile au fost de peste noua milioane de lei (circa 2 milioane de euro)

F64 a livrat, pana duminica seara, peste 78% din comenzile plasate, urmand ca pana marti sa livreze toate comenzile plasate in aceasta campanie.

QuickMobile, magazin online specializat pe terminale mobile si gadget-uri, a avut vanzari peste estimari, campania Early Black Friday aducand companiei peste 12.000 de comenzi in valoare de peste 1,25 milioane de euro.

Marketonline, vanzari de peste 8 milioane lei, peste 10.000 de comenzi

In Campania de Black Friday 2013, MarketOnline a avut vanzari de peste opt milioane lei, reprezentand peste de 10.000 de comenzi pentru produse din categoriile Televizoare, Tablete, IT&C. Acestea se livreaza in termen de 3 zile, 5000 de colete din totalul comenzilor fiind expediate deja. Pana miercuri, toti clientii MarketOnline vor beneficia de produsele achizitionate in aceasta campanie.

"In acest an, valoarea comenzii a fost mult peste cea medie din domeniul IT&C, iar valoarea vanzarilor inregistrate se ridica la peste 8 milioane lei. 5.000 de colete din cele 10.000 au fost expediate deja, urmand ca pana cel tarziu miercuri sa avem 100% comenzi livrate. Anticipand numarul mare de comenzi si implicit necesitatea unui spatiu de depozitare mult mai mare, precum si nevoia de a expedia foarte rapid comenzile, anul acesta am externalizat acest serviciu unui operator logistic cu experienta", a declarat Andrei Cracea, general manager al MarketOnline.ro.

In data de 22 noiembrie, MarketOnline a afisat promotiile sale de Black Friday in jurul orei 01.00, iar in primele 5 ore au fost plasate peste 30% din numarul total al comenzilor. Astfel, la primele ore ale diminetii stocul de televizoare si tablete a trebuit suplimentat.

Black Friday continua

Campania Black Friday continua, care, la americani, se desfasoara in vinerea de dupa Ziua Recunostintei, dupa ce majoritatea retailerilor au avut reduceri incepand cu 22 noiembrie.

Si Quickmobile, si Clickshop, si elefant.ro, de exemplu, continua reducerile, chiar pan ape 1 decembrie., acestora adaugandu-se multe magazine.

Reducerile continua si la Orange, prin magazinul online, pana pe 1 decembrie, iar gecadshop.ro a anuntat ca intra in campania de Black Friday 2013, cu reduceri la servicii IT, software Microsoft, Autodesk, Kaspersky, Avira si Trend Micro.

Un alt magazin online care continua discounturile pana pe 29 noiembrie este Koyos.ro, dar acestora se adauga si Domo, retailer offline, dar si distribuitorul de electronice pentru automobile, Falcon Electronics, iar o oferta inedita vine de la ESOP, care a anuntat ca ofera buget de amenajare si de la o luna pana la cinci luni scutite de chirie, in functie de cladire, la orice sediu inchiriat in ultima saptamana din noiembrie.

De asemenea, Okazii.ro intra in cursa Black Friday cu peste 130.000 de produse in oferta si cu reduceri de pana la 80%. Categoriile de produse incluse in Black Friday Okazii.ro sunt electronice, electrocasnice, telefoane mobile si smartphones, fashion&beauty, auto&moto, casa si gradina, sport, carti muzica, jocuri si universul copiilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2694 ori