Cartier se ascunde de criza: Pietele emergente "inghit" luxul

Miercuri, 21 Martie 2012, ora 12:44
1902 citiri
Cartier se ascunde de criza: Pietele emergente "inghit" luxul

Bernard Formas, care a condus grupul bijuteriilor de lux din 2002, a sugerat ca firma ar trebui sa se concentreze pe pietele emergente pentru a compensa efectele volatilitatii economice de pe alte piete lovite de criza.

Cartier a reactionat deja la incetinirea cresterii economice de la nivel mondial, prin lansarea unei game de bijuterii cu preturi mici, reflectand bugetele scazute ale clientilor, potrivit CPP Luxury.

"Am fost intotdeauna pregatiti pentru ce e mai rau, chiar si atunci cand lucrurile au mers bine", a spus Formas. "Nu ma refer aici doar la cifre, fiindca sunt atatea lucruri care se pot intampla, nu stiu la ce nivel ne vom situa pe parcursul lui 2012".

Conform rezultatelor financiare din ultimul trimestru al lui 2011, vanzarile grupului au crescut cu 24%. Aceasta crestere s-a bazat pe cresterea vanzarilor in Asia si o mica parte din Europa. In Japonia, a carei economie inca recupereaza dupa efectele devastatoare ale tsunami-ului si cele cauzate de criza nucleara din martie 2011, cresterea a fost de doar 10%.

Formas a sugerat ca statul chinez ar fi o zona de interes in viitor pentru Cartier, mai ales ca cifrele citate de Wall Street Journal arata ca exporturile elvetiene de ceasuri pentru natiunea cea mai populata din lume au crescut cu 49% in 2011.

"Potentialul in China este atat de important. China este a treia cea mai mare piata a noastra, iar chinezii reprezinta clientii nostri fideli, fiindca ei sunt cei care ne cumpara produsele de fiecare data cand calatoresc. Avem o raspnadire geografica fantastica. Suntem ca o aeronava cu cinci motoare: Europa, Orientul Mijlociu, America, Japonia si restul Asiei", a mai adaugat Bernard Formas.

Acesta a mai sugerat ca fluctuatiile preturilor materiilor prime ar putea avea un impact asupra afacerilor sale in 2012.

Performanta slaba a monedei euro, in principal datorita crizei datoriilor din zona euro din ultimele luni, a condus deja la o cretere a preturilor. Cartier este deosebit de vulnerabila la miscarile valutare, deoarece ceasurile sale sunt realizate in Elvetia, unde francul elvetian a fost puternic apreciat, iar majoritatea bijuteriilor sunt realizate in Franta.

"Per ansamblu, am reusit sa aducem cateva crestei de preturi pe segmentul ceasurilor. Am avut cresteri de 10% anul trecut in mai multe piete. Totul depinde de evolutia monedei euro", a adaugat Formas.

Cartier a lansat recent primul sau scurt-metraj, un film fantezie numit "L'Odyssee de Cartier", in care o pantera de diamant dintr-o vitrina a magazinului din Paris prinde viata si porneste intr-o serie de aventuri in jurul lumii. Videoclipul cele mai importante momente din istoria de 156 de ani a faimosului bijutier si ceasornicar.

Difuzat la MET (Metropolitan Museum of Art) saptamana trecuta, filmul a avut un debut impresionant avand in vedere ca in esenta este un spot publicitar de 3 minute, insa unul extrem de bine executat.

Scenele din St. Petersburg, India si China sunt fascinante. Realizarea filmului a durat 2 ani si au fost folositi 60 de oameni pentru producerea lui.

Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
Apple Music, Apple TV și Apple Devices, disponibile și pe Windows
Apple Music, Apple TV și Apple Devices, disponibile și pe Windows
Apple a lansat oficial trei aplicații dedicate pentru utilizatorii de Windows: Apple Music, Apple TV și Apple Devices. Actualizarea face parte din eforturilor companiei de a se distanța de...
#venituri Cartier, #bijuterii lux Cartier, #odyssee de Cartier, #Cartier piete emergente, #Cartier vanzari Asia , #Profit