Amazon a raportat rezultatele din cel de-al patrulea trimestru. Vanzarile Amazon au crescut cu 35% pana la 17,43 miliarde de dolari in cel de-al patrulea trimestru, in timp ce profitul a coborat cu 58%, fata de 2010.
Chiar daca vanzarile Amazon au crescut cu mai mult de o treime in cel de-al patrulea trimestru, cresterea costurilor operationale a determinat o scadere a profitului cu mai mult de 50%. Profitul a ajuns la 177 milioane de dolari, comparativ cu 416 milioane de dolari in cel de-al patrulea trimestru al lui 2010, scrie The Verge.
Pe de alta parte, vanzarile nete au crescut cu 41%, datorita Kindle. Fabricarea tabletei este totusi una costisitoare, care a determinat si cresterea costurilor operationale.
In cazul in care toti proprietarii de Kindle ar cumpara si continut original, probabil ca datele s-ar schimba dramatic, mai aminteste publicatia citata. Analistii sunt sceptici si nu se asteapta la o crestere a castigurilor in perioada imediat urmatoare.
Amazon anticipeaza ca profiturile vor scadea cu un procent cuprins intre 162% si 69% fata de primul trimestru din 2011, ceea ce inseamna ca firma ar putea pierde bani la inceputul acestui an.
Reprezentantii Amazon au refuzat sa raspunda la intrebari cu privire la profiturile sale. Cand a fost intrebat despre scaderea valorii actiunilor detinute de actionari, CFO Tom Szkutak a declarat: "Eu nu sunt sigur ce sa raspund sau la ce va referiti exact". CFO-ul Amazon a mai adaugat ca o parte din pierderile companiei sunt puse pe seama inundatiilor din Thailanda.
Jordan Rohan, analist al Stifel Nicolaus, estimeaza ca numarul tabletelor vandute de Amazon in al patrulea trimestru al 2011 a fost de 6 milioane de unitati, in crestere cu un milion fata de cifra sugerata initial.
La finalul saptamanii trecute, Apple a anuntat ca a vandut 15,43 milioane de iPad-uri in al patrulea trimestru, cu 111% peste cifra inregistrata cu un an in urma, in timp ce Android a anuntat 10,5 milioane de activari.
In ciuda faptului ca Kindle Fire a primit numeroase recenzii negative, analistii si multi experti din industria IT sustin ca vanzarile vor ramane, in continuare, foarte puternice. Acest aspect reprezinta un aspect pozitiv, pe termen lung, pentru retailer, care si-a propus sa vanda mai mult continut digital.
Pe de alta parte, in conditiile in care pretul cerut pentru Kindle Fire este similar cu valoarea costului de realizare a produsului, pe termen scurt, profitul Amazon va fi amenintat.