LVMH, cel mai mare grup producator de bunuri de lux, a anuntat o crestere peste estimari a veniturilor pe primul trimestru al 2012, datorita unei accelerari a cererii de pe pietele emergente ale lumii.
Venitul companiei a crescut cu 25% pana la 6,58 miliarde de euro, a anuntat miercuri compania cu sediul in Paris. Analistii intervievati de Bloomberg estimau un venit mediu de 6,39 miliarde de euro pentru aceasta perioada, scrie Bloomberg.
Vanzarile companiei au crescut cu 14 procente, in crestere de la cele 12 puncte procentuale castigate la finalul ultimului trimestru al 2011.
Cererea pentru produsele LVMH este in crestere in ciuda efectului asupra puterii de cumparare, a incetinirii economiei chineze si a crizei datoriilor suverane din Europa.
"LVMH a continuat in 2012 pe acelasi trend pe care a terminat anul 2011, cu cresteri rapide pe piata asiatica si in SUA, dar si in Europa, in ciuda mediului economic", scrie in comunicatul de presa al companiei.
Conform estimarilor, piata bunurilor de lux ar putea inregistra o crestere de 10 procente in 2012, sustine analistul CA Cheuvreux, Thomas Mesmin.
Lantul de cosmetice Sephora si magazinele duty-free DFS au inregistrat cresteri in vanzari de 18%. Aceste magazine din aeroporturi sau alte locatii au inregistrat cresteri substantiale pe masura ce turismul in Asia a cunoscut un avant, mai ales in Hong Kong si Macao. Cresterea consistenta inregistrata si de Sephora, indica cota de piata in crestere in diverse regiuni.
Vanzarile de bunuri din piele si piese de vestimentatie ale brandurilor din portofoliul LVMH au crescut cu 12 procente, o mare parte din avans fiind datorat brandului Louis Vuitton. Fendi a inregistrat de asemenea un inceput bun de an, la fel ca si Celine.
Vanzarile de ceasuri si bijuterii au crescut cu 17 procente, toate brandurile inregistrand cifre asemanatoare. Si brandurile din segmentul de vinuri si spirtoase au inregistrat vanzari importante, raportand o crestere de 16% a vanzarilor.
Pretul actiunilor LVMH a scazut cu 1%, pana la 129,20 euro per actiune, pe bursa de la Paris.
LVMH detine in portofoliu branduri din mai multe sectoare, precum haine si marochinarie, bauturi alcoolice, parfumuri si cosmetice, ceasuri si bijuterii.
Celine, Sephora, Dom Perignon, Bvlgari, Fendi, Kenzo, Marc Jacobs, De Beers si Hennesy sunt doar cateva din numele mai cunoscute care se alatura Louis Vuitton in grupul LVMH.