Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

O firma romaneasca da lectii in topul Deloitte

O firma romaneasca da lectii in topul Deloitte


Vola.ro, liderul turismului online din Romania, a devenit prima companie din Romania ce ocupa pozitia numarul 1 in topul Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.
Daniel Truica, managing partner si fondator Vola.ro, spune ca firma pe care o conduce a stiut cum sa profite de pe urma crizei, in 2009, cand s-a investit in momentul in care multe business-uri se inchideau.

"Atunci cand multe business-uri se inchideau, noi am decis sa investim. Am investit in propria platforma tehologica, iar alaturi de oamenii minunati care s-au implicat, nu avea cum sa fie altfel decat o decizie foarte buna. Rezultatele s-au simtit in timp si suntem fericiti ca anul acesta va fi cel mai bun an pentru noi.

Desi am inceput sa investim in platforma proprie de tehnologie in 2009, in plina criza, am beneficiat de "efectul scut" pe care aceasta l-a avut asupra companiei noastre: a accelerat migrarea clientilor din offline in mediul online, a mai triat competitia si a descurajat intrarea unor jucatori noi pe piata.

In plus, oamenii au cautat transparenta, viteza in procesul de cumparare si chiar comoditate", explica Daniel Truica pentru Business24.



In ceea ce priveste planurile de viitor, Daniel Truica spune ca vola.ro vrea sa devina cel mai mare grup de turism online din Europa centrala si de Est. De asemenea, "foarte curand se va naste business-ul ucrainean", unul dintre primii pasi in atingerea obiectivului pe trei ani.

Prin ce e diferit vola.ro

Vola.ro se distinge printre celelalte portaluri care ofera produse similare, pentru ca este "un mix bun, intre servicii, investitii financiare si marketind de nisa", mai spune fondatorul portalului.

"Ne place sa spunem ca este un "mix bun" intre servicii in continua dezvoltare, bazandu-se pe nevoile clientilor, oamenii din spate, fara de care nu s-ar putea ridica un astfel de business, investitiile financiare in tehnologie, si marketing de nisa. Avem diverse unelte online brevetate, precum "Calendarul de tarife" sau "Alertele de tarif", care le usureaza cautarile clientilor nostri", mai spune Daniel Truica.

Criza financiara a accelerat migrarea clientilor din mediul offline catre cumparaturile online, care ofera mai multa valoare, prin transparenta preturilor, prin viteaza accelerata a procesului de cumparare si prin nivelul si calitatea de informatie oferita.

"In mod special in turism, dar si in alte domenii, cererea a suferit o modificare structurala, care avantajeaza businessul Vola.ro. In acelasi timp, criza financiara a mai triat competitia si a descurajat anumite planuri de investitii si intrarea unor jucatori noi pe aceasta piata, astfel incat efectul a fost cel al unui scut", mai afirma Daniel Truica.

vola.ro in cifre

Anul trecut, firma a avut incasari de peste 5 milioane de euro. Pana la jumatatea anului 2011, cifra de afaceri a trecut de 6 milioane de euro, iar pana la sfarsitul anului, vola.ro se asteapta sa ajunga la 15 milioane de euro.

Pana acum, compania a vandut mai mult de 100.000 de bilete de avion, dintre care aproximativ 30.000 au fost date in prima jumatate a acestui an.

Topul Deloitte Technology Fast 50 Central Europe plaseaza intr-un clasament cele mai dinamice companii de tehnologie din Europa Centrala, care au obtinut cele mai mari cresteri ale cifrei de afaceri in ultimii 5 ani, din 2006 pana in 2010.

Vola.ro a obtinut primul loc in clasament cu o crestere de 6219%, in perioada raportata.

Companiile participante sunt din Bulgaria, Cehia, Ungaria, Lituania, Polonia, Romania, Serbia si Slovacia, iar in ultimii 7 ani, locul I a fost ocupat de companii poloneze. 7 dintre cele mai dinamice companii stabilite de topul Deloitte isi desfasoara activitatea pe internet.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2166 ori