Americanii au cheltuit in weekend-ul de Ziua Recunostintei, care marcheaza inceputul sezonului cumparaturilor pentru sarbatorile de iarna, suma record de 52,4 miliarde de dolari, cu 16% mai mult decat anul trecut.
Cumparatorii au cheltuit in medie 398,62 dolari, in crestere de la 365,34 dolari cu un an in urma, potrivit Federatiei Nationale de Retail, care foloseste date ale companiei de cercetare a pietei BIGresearch, transmise de Bloomberg.
Vanzarile pe Internet din "vinerea neagra", cand retailerii fac reduceri generoase de preturi, au urcat cu 26%, la 816 milioane de dolari, iar cele din Ziua Recunostintei cu 18%, la 479 milioane de dolari.
Americanii au profitat de ofertele facute de retaileri precum Gap, Wal-Mart Stores si Toys R.
Cele mai mari vanzari au avut loc in cazul hainelor si aparaturii electronice.
Cheltuielile de consum, care reprezinta circa 70% din economia americana, au crescut cu 2,3% in trimestrul al treilea, cel mai rapid ritm din acest an, potrivit datelor Departamentului de Comert publicate saptamana trecuta.