Reteta succesului: Cum a ajuns Nike in top

Marti, 14 Februarie 2012, ora 12:24
5784 citiri
Reteta succesului: Cum a ajuns Nike in top

Succesul Nike din ultimii ani s-a bazat pe eforturile companiei de a investi milioane de euro in marketing. Nike a devenit numarul 1 pe piata companiilor de echipamente sportive, devansand vanzarile Adidas cu 30%.

Putine persoane au vizitat etajul al treilea al cladirii Jerry Rice, unde se afla "ascunzatoarea" Nike Digital Sport, o noua divizie pe care compania a lansat-o in 2010.

Aceasta isi propune sa dezvolte dispozitive si tehnologii care permit utilizatorilor sa-si urmareasca performantele sportive. Cel mai cunoscut produs al companiei este Nike+, un senzor de masurare a distantei, care se monteaza in pantoful alergatorului, dezvoltat in parteneriat cu Apple.

Aproximativ cinci milioane de alergatori se bazeaza pe Nike pentru a-si verifica performanta. In ultima luna, Digital Sport si-a lansat primul mare produs, o bratara care urmareste energia depusa numita FuelBand. Sportul de performanta, joggingul, aerobicul, dansul sau o simpla plimbare pot fi acum masurate cu exactitate.

Cu toate acestea Digital Sport nu face doar gadget-uri sportive. Compania s-a apropiat de consumaturi, ii urmeaza si construieste o comunitate online pentru acestia. Divizia Nike este parte a unui efort mai larg de a transfera cea mai mare parte a eforturilor de marketing in domeniul digital.

Cheltuielile Nike cu publicitatea la TV din SUA au scazut cu 40% in doar trei ani, cu toate ca bugetul de marketing a urcat pana la 2,4 miliarde de dolari anul trecut.

Noile reclame Nike, fie ca fac referire la o bratara de performanta sau la alte produse sunt acum distribuite pe Facebook.

Motivul pentru care Nike a abordat aceasta strategie este simplu: Nike merge acolo unde se afla publicul sau. Iar clientul de baza, tanarul de 17 ani, care cheltuie cu 20% mai mult pe adidasi decat adultii, isi petrece mai mult timp in fata calculatorului decat la TV.

In ziua de astazi nu exista companie din top 500 fara o aplicatie sau o strategie de marketing pe retelele sociale.

Investitiile Nike in publicitatea non-traditionala

Compania a cheltuit 800 de milioane de dolari pe publicitate "non-traditionala" in 2010, potrivit estimarilor facute de Advertising Age. De asemenea, Nike a angajat zeci de noi ingineri pentru a dezvolta tehnologia din comunitatile online. Sport Digital a crescut de la 100 la 200 de angajati in ultimele sase luni si s-a mutat si intr-un spatiu mai mare.

Campaniile sale de publicitate au fost realizate in jurul evenimentelor majore, cum ar fi Jocurile Olimpice si Cupa Mondiala. Rezultatul: Nike a atins maximum de audienta, cand 200 de milioane de oameni au fost prezenti la Super Bowl.

Dupa un deceniu de crestere, compania a generat vanzari de 21 de miliarde de dolari, devenind cea mai mare companie de echipamente sportive din lume.

Lansarea in lumea digitala

La sfarsitul anilor '90, compania a sarbatorit NCAA Madness pe pagina de Internet, iar in 2005, compania si-a deschis magazinul online Nike iD, unde clientii isi puteau proiecta proprii pantofi. In cativa ani, Nike ajunsese la vanzari de 100 de milioane de dolari.

In 2006, Nike a incercat prima data retelele sociale si comunitatile online si a realizat un parteneriat cu Google, dedicat iubitorilor fotbalului cu ocazia unei Cupe Mondiale.

Apoi, a urmat momentul Nike+. Dupa ce inginerii Nike au observat ca toate campusurile studentesti foloseau iPod-uri, reprezentantii companiei s-au intalnit cu conducerea Apple pentru a pune in practica o idee simpla: sincronizarea datelor de jogging cu un iPod.

Compania nu a oferit detalii financiare despre Nike+, insa analistii spun ca o crestere de 55% in numarul utilizatorilor de anul trecut a avut un rol important in cresterea vanzarilor cu 30%, pana la 2,8 miliarde de euro.

Compania are mari sperante si pentru FuelBand, o bratara de 149 de dolari care masoara miscarea si calculeaza nivelul efotului depus pe tot parcursul zilei.

Abordarile sale neconventionale au castigat atentia publicului, dar si a investitorilor, cand au observat ca actiunile companiei au crescut cu 120% in ultimii cinci ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară care le va permite creatorilor să distribuie conținut video narat cu orice voce doresc, prin intermediul unei noi tehnologii...
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Un apartament din Cluj, scos la închiriat în categoria ”lux”, este promovat de proprietari în ciuda unor aspecte ce denotă neglijență crasă. O agenție a postat un anunț cu un...
#strategie marketing nike, #fuelbad nike pret, #nike rezultate financiare 2011, #campanii publicitate online nike, #buget marketing nike , #Profit