Rompan: Marile retele de magazine aveau profit de 30% din taxele pe care le impuneau

Marti, 22 Septembrie 2009, ora 16:13
2088 citiri
Rompan: Marile retele de magazine aveau profit de 30% din taxele pe care le impuneau

Presedintele Patronatului Roman din Industria de Morarit si Panificatie (Rompan) a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca marile retele de magazine din Romania obtineau un profit de 30% la produsele pe care le comercializau, datorita numarului mare de taxe impuse producatorilor romani, relateaza NewsIn.

"Dumnealor se laudau ca vand produsele aproape in pierdere sau cu profit mic, dar de fapt, prin facturile pe care le primeam ulterior, prin aceste taxe, aveau un profit de 30%", a explicat presedintele Rompan, Aurel Popescu.

De asemenea, acesta a adaugat ca producatorii romani au primit deseori in loc de plata pentru produsele livrate marilor magazine facturi cu taxele percepute de acestea. "In ultimul timp am primit facturi direct pentru taxe care inlocuiau plata produselor pe care noi le livrasem, deci au inlocuit banii care mi se cuveneau cu niste taxe pe care le-as fi datorat.

Nu am mai primit niciun ban pentru produsele pe care le livrasem magazinelor respective", a adaugat Popescu. Acesta a explicat ca odata cu aplicarea legii Codului de Bune Practici, care elimina mai multe taxe impuse producatorilor, se vor evidentia adaosurile pe care marile retele de hipermarketuri le practica.

"Acum se interzice comerciantilor plata unor servicii care nu au legatura directa cu vanzarea produselor. Conform definitiei pretului de achizitie, ei trebuie sa le scoata la suprafata toate aceste taxe si se va vedea de unde vin scumpirile", a mai spus presedintele Rompan.

De asemenea, potrivit acestuia, prin legea Codului de Bune Practici care elimina interdictia producatorului de a-si vinde produsele altui comerciant la un pret mai mic decat cel cu care il vinde hipermaketurilor va conduce la dezvoltarea comertului de proximitate si la ieftinirea produselor alimentare.

"In momentul in care eu nu mai am interdictie de a ii vinde unui comerciant la un pret mai mic decat ii vand hipermaketului, atunci, in mod corect, apare o crestere a magazinelor de proximitate. In acest fel, creste concurenta si atunci hipermarketul este nevoit sa dea din taxe jos pentru a-si vinde produsele", a mai adaugat Aurel Popescu.

Codul de Bune Practici, aprobat in 16 septembrie cu 198 de voturi pentru, cinci contra si sapte abtineri, elimina taxa de deschidere de magazin care varia intre 1.000-15.000 de euro, precum si altele cum ar fi serviciul de vanzare garantata.

De asemenea, prin aplicarea Codului de Bune Practici va fi eliminata si taxa de remodelare, taxa fixa care se solicita pentru modernizarea magazinelor existente, care varia intre 1.000 si 5.000 de euro. Aceasta este scoasa prin introducerea unui articol ce interzice taxele ce nu au legatura cu actul de comert.

Serviciul de vanzare garantata, care reprezinta un procent din cifra de afaceri si se solicita pentru garantarea vanzarii produselor in reteaua respectiva este de asemenea eliminat.Acesta putea reprezenta 0,5-0,75% din cifra de afaceri lunara.

In plus este scos serviciul de gestionare a gamei care putea fi de pana la 2% din cifra de afaceri lunara. Taxa de listare furnizor, magazin care putea ajunge pana la 15.000 de euro potrivit Codului de Bune Practici poate fi diminuata ca urmare a competitiei reale intre KA (retea de logistica). In plus, prin legea Codului de Bune Practici, taxarea de listare a articolelor, care putea ajunge pana la 500 euro pe produs, se va putea diminua ca urmare a competitiei reale intre KA (retea de logistica).

Serviciul de marketing care se solicita pentru mercandisarea produselor, alocare de spatiu la raft si prezentarea produselor la raft, asigurarea de reclame, ce putea ajunge pana la 10% din cifra de afaceri lunara, se extimeaza ca va fi diminuat cu 2-4%. In ceea ce priveste serviciul centralizat de cumparare, care putea fi intre 0,5% si 2% din cifra de afaceri lunara, se estimeaza o diminuare intre 0,3-1% din cifra de afaceri lunara. Serviciul de distributie nationala, taxa cuprinsa intre 2,5-5% din cifra de afaceri lunara ramane neschimbata. Aceasta taxa se solicita pentru asigurarea vanzarii la nivel national in intreaga retea a KA. 

Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Apple se pregătește să aducă pe piață modelele iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max în două noi opțiuni de culoare: Desert Titanium și Titanium Grey, potrivit ultimelor informații...
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Sergiu Vasilescu, unul dintre cei mai cunoscuți avocați din România, specializați în fiscalitate, respectiv în crypto, avertizează cu privire la pericolul iminent cu care se vor confrunta...
#taxe, # profit, # hipermarketuri , #Profit