Schimbarile majore din ultimii ani prin care a trecut industria romaneasca de publishing au determinat editurile sa se adapteze, analizandu-si permanent activitatile, iar pentru supravietuire au apelat la solutii tehnologice.
Pentru a face fata reducerii costurilor, scaderii cererii de carte si a migrarii continutului catre mediul digital, editurile cauta si descopera noi cai de crestere a eficientei, cum ar fi analize pe centre de cost si profit, canale proprii de distributie, inovatie la nivel de marketing, deschiderea canalului de vanzare online etc.
Entersoft Romania a extins portofoliul de clienti cu noi edituri
Entersoft Romania gestioneza, prin solutiile Business Suite si Retail, fluxuri financiare si operationale in valoare de peste 20 de milioane euro anual doar in industria de editare si distributie de carte, dupa ce a adaugat in portofoliul noi clienti, printre care Grupul Editorial Corint, Editura Litera International, elefant.ro si Editura Diana.
"In urma optimizarii fluxurilor financiare si operationale cu Entersoft Business Suite sau Entersoft Retail, am observat in decursul timpului o crestere cu cel putin 10-15% a afacerilor clientilor nostri, in conditiile unei piete in declin si o reducere a retururilor cu 10-12%", spune Cristi Cozic, Country Manager al Entersoft Romania.
Piata de carte, estimata la 60 de milioane de euro
Estimata la circa 60 milioane de euro, piata de carte din Romania este foarte departe de potential, consumul pe cap de locuitor fiind mult sub media europeana. Conform datelor publicate de Ministerul de Finante, cei mai importanti editori locali sunt Grupul Editorial Litera, Polirom, Humanitas, Art, Grupul All, Grupul Editorial Corint, Editura Curtea Veche si RAO. Primele 10 companii de publishing din tara reprezinta peste 60% din cifra de afaceri la nivel national.
Valorile aferente anului 2012 au fost raportate partial si indica in mai multe cazuri o scadere usoara a cifrei de afaceri, conforma evolutiei globale a pietei de carte, care anul trecut a inregistrat o contractie de aproximativ 2,5%.
"Ca obiective de business, principalele edituri romanesti au in vedere pentru urmatorii 2-3 ani cresterea cotei de piata, cresterea profitabilitatii, extinderea canalului de distributie si reducerea costurilor. La nivel operational sunt foarte atente la trasabilitatea costurilor cu drepturile de autor, a altor taxe specifice, a costurilor de distributie si au nevoie de multe analize pe centre de cost si profit, de fluidizarea activitatii financiar-contabile", a adaugat Cozic.
Afacerile Entersoft Romania, in crestere
Entersoft Romania a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere cu 150% a cifrei de afaceri fata de perioada similara a anului trecut. Compania isi mentine previziunea pentru 2013, urmand a depasi la finalul acestui an o cifra de afaceri de 700.000 de euro.
In Romania, Entersoft este prezenta din 2008 si numara printre clientii sai companii precum JTI Romania, Editura Litera International, Grupul Editorial Corint, elefant.ro, Gittanos Company, Best Distribution, CaliVita, APT Resources.
Entersoft Romania, furnizor de solutii software de business, a fost fondata in anul 2008 si este subsidiara a companiei Entersoft cu sediul in Grecia.