Smithfield Romania anunta o crestere a vanzarilor de 23%

Joi, 21 Iunie 2012, ora 15:25
1223 citiri
Smithfield Romania anunta o crestere a vanzarilor de 23%

Vanzarile Smithfield Foods Romania au crescut cu 23% in anul fiscal 2012, incheiat in luna aprilie, de la 199 milioane de dolari in anul anterior la 245,8 milioane de dolari, dupa ce subsidiara a reluat exporturile de carne de porc catre alte state UE, potrivit datelor grupului american.

In intervalul analizat, profitul operational a coborat cu 14%, de la 9,2 milioane de dolari la 7,9 milioane de dolari.

"Vanzarile si profitul operational la operatiunile de carne proaspata din Romania au fost influentate pozitiv de aprobarea primita de Smithfield pentru exportul produselor din carne de porc din Romania in alte state UE. Activitatile pentru producerea de carne proaspata si cele de crestere a porcilor au inregistrat o imbunatatire a rezultatelor operationale. Totusi, aceste imbunatatiri au fost anulate de avansul pierderilor din activitatile de distributie si de un impact negativ de 8,4 milioane de dolari din cauza expunerii fata de cursul de schimb", se arata intr-un raport al Smithfield Foods.

Din cauza problemelor cu pesta porcina, CE a interzis din 2003 exporturile Romaniei de carne de porc si produse din carne de porc de provenienta romaneasca. Acestea au fost reluate la inceputul acestui an dupa o decizie pozitiva a CE.

Grupul se asteapta ca rezultatele operatiunilor pentru producerea carnii din Romania sa se imbunatateasca si in anul fiscal 2013, sustinute de dreptul de a exporta in UE.

La nivel de grup, Smithfield a raportat vanzari record de 13,1 miliarde de dolari, in urcare cu 7%, si profit net de 361 milioane de dolari, al doilea cel mai bun din istoria grupului. Cel mai mare profit a fost inregistat in anul fiscal 2011, cand Smithfield a raportat un castig de 521 milioane de dolari.

Grupul american a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a cumparat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Smithfield a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Ministerul Energiei a transmis recent că susține proiectul reactoarelor modulare mici în România, ca parte a strategiei de dezvoltare și consolidare energetică a țării. Pe 17 aprilie...
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o...
#Smithfield rezultate financiare, #Smithfield Romania, #Smithfield Romania vanzari , #Profit