Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

TOP 3 cele mai profitabile companii de curierat. Vezi marturii socante despre concurenta din aceasta breasla

TOP 3 cele mai profitabile companii de curierat. Vezi marturii socante despre concurenta din aceasta breasla


Companiile din curierat din Romania o duc bine chiar si pe timp de criza. Anul trecut au raportat profituri de ordinul milioanelor de lei. Concurenta este acerba pe aceasta piata, iar "rivalii" isi pun piedica si in cele mai "neortodoxe" metode.

Business24 prezinta, in exclusivitate, topul celor mai profitabile intreprinderi mijlocii care se ocupa cu activitati postale si de curierat, in baza unui clasament realizat de Consiliul National pentru IMM (CNIPMMR):

Locul 1: Dynamic Parcel Distribution SA, Buftea: 2 milioane de lei

Primul loc in clasamentul celor mai profitabile companii de curietar este ocupat de Dynamic Distribution din Buftea. Compani, infiintata in 2010, a raportat anul trecut afaceri de 45,3 milioane de lei (10,1 milioane de euro) si un profit brut de peste 2 milioane de lei (463 de mii de euro). Compania avea 153 de angajati.

Locul 2: UPS Romania, Bucuresti: 1,59 milioane de lei

Pe locul doi in clasamentul celor mai profitabile companii de curierat este UPS Romania. Firma, infiintata in anul 2000, a raportat anul trecut afaceri de 98,9 milioane de lei (22,2 milioane de euro) si un profit but de 1,59 milioane de lei (358 de mii de euro). Compania avea, anul trecut, 117 angajati.

Flota de livrare a UPS Romania contine aproximativ 60 de masini, dintre care 24 de masini de curierat UPS deservesc Bucurestiul. In Romania, intrucat volumul livrarilor a crescut, UPS si-a extins parcul auto de la 45 de autovehicule in 2011, la 60 in prezent.

De asemenea, exista 2 avioane dedicate, care opereaza exclusiv pentru UPS: unul pe aeroportul din Bucuresti, iar celalalt pe aeroportul din Timisoara, care aduc volumul de import in tara si preiau volumul de export. Centrul regional UPS din Koln, Germania, este nodul aerian pentru toate livrarile UPS in Europa si in restul lumii.

Locul 3: FAN Courier Express Curier SRL, Cluj-Napoca: 170 de mii de lei

Firma de pe locul al treilea este SC FAN Curier SRL Cluj Napoca, o filiala a liderului de piata FAN Courier. Firma din Cluj-Napoca a raportat un profit brut de 170.000 de lei (38 de mii de euro).

Firma mama, FAN Courier, are capital 100% romanesc, fiind infiintata de
trei clujeni antreprenori Anul trecut, cele aproximativ 15,5 milioane de expeditii lunare au dus la o cifra de afaceri de 241,7 milioane de lei
(54,7 milioane de euro). Compania avea, in 2012, 2.600 de angajati.

Felix Patrascanu a pus bazele FAN Courier in 1998, impreuna cu doi prieteni.

"FAN vine de la initialele numelor nostre: Felix, Adrian si Nicolae, trei persoane nascute intr-o minunatie de loc numit Fitionesti, la 8 Km. departare de orasul Panciu, judetul Vrancea. Ne cunoastem de la inceput. Adica de cand ne-am nascut, incepand cu Nicolae ca, dupa 4 ani, sa apar eu, iar dupa alti 4, Adrian. Lucrul nu e lipsit de importanta deoarece toti trei am facut scoala primara cu acelasi invatator", a declarat intr-un interviu acordat Business24 Felix Patrascanu, unul dintre fondatorii companiei.

Patrascanu povesteste cum a ajuns in arestul Politie pentru o acuzatie falsa

La inceput afacerea sa nu s-a scaldat tocmai in cele mai line ape. Concurenta a incercat "sa-i puna bete-n roate", dupa cum sustine Patrascanu. Primele momente ca proprietar al business-ului au fost destul de grele, dar care m-au invatat lectii foarte utile.

"Concurentul meu din acea perioada era Cargus, care n-a scapat ocazia sa ma umileasca de multe ori. Erau vremuri cand, cu ajutorul cunostintelor din administratie, puteai sa obstructionezi concurenta. Am stat pentru o zi in arestul sectiei 2 de Politie, pentru un presupus furt de informatie. Asta, in timp ce bruma de clienti pe care o aveam atunci, primea un fax prin care li se sugera sa nu lucreze cu un individ ca mine care a adus grave prejudicii companiei la care lucrase anterior.

Patrascanu a vorbit si despre planurile pe care le are FAN Courier in 2014: extindere pe plan international.

"Romania a oferit si inca ofera oportunitati mari de business. Piata e departe de a fi ajuns la maturitate. Exista o sincopa creata de criza economica, criza care n-o sa tina o vesnicie. A, si sa nu uitam ca putem face business si in Balcani: Moldova, Bulgaria (avem deja o filiala in Ruse), Serbia, Ungaria cu care avem deja un linehaul Budapesta-Oradea", a declarat Patrascanu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7987 ori