Adidas: UEFA 2012, colacul de salvare a companiei?

Miercuri, 07 Martie 2012, ora 13:21
2197 citiri
Adidas: UEFA 2012, colacul de salvare a companiei?

Adidas, cel de-al doilea mare producator de articole sportive, a anuntat previziuni de crestere "modesta" a profitului pentru 2012, sub estimarile analistilor.

Venitul net poate creste intre 736-770 milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei, cifra mult mai mica decat estimarile analistilor de 780,6 milioane de euro.

Actiunile Adidas au scazut cu 3,8% pe bursa din Frankfurt, inregistrand astfel cea mai abrupta scadere de la mijlocul lunii decembrie 2011.

Profitul companiei din acest an ar putea fi unul limitat de costurile in crestere ale materiei prime si fortei de munca, in special in prima jumatate a anului. Adidas a reiterat prognoza sa din noiembrie 2011, potrivit careia, actiunile companiei in anul curent ar putea creste intre 10-15%.

"Oamenii sunt putin dezamagiti fiidca se asteptau la previziuni in crestere", spune Thomas Effler, analist WestLB AG din Frankfurt.

Adidas a raportat o crestere in trimestrul al patrulea din 2011 de 18 milioane de euro profit net fata de aceeasi perioada a anului 2010, cand profitul net era de 7 milioane de euro. In cel de-al patrulea trimestru al anului trecut, vanzarile au crescut cu 11% pana la 3,26 miliarde de euro, cifra care depaseste estimarile analistilor.

"Ne-am bucurat de cea mai rapida rata de crestere din 2006, pana in prezent. Am facut progrese privind imbunatatirea profitabilitatii", a declarat directorul executiv al companiei, Herbert Hainer.

Adidas se asteapta ca veniturile din acest an sa fie influentate pozitiv pe fondul cresterii cererii cu privire la produsele dedicate finalei europene de fotbal, dar si a Jocurilor Olimpice de la Londra. Compania detine aproximativ 34% din piata mondiala a produselor cu tematica sportiva si este partener oficial UEFA in finala campionatului de fotbal care incepe in luna iunie in Polonia si Ucraina.

Prezenta Adidas in China, Rusia si America de Nord este in crestere si intentioneaza sa genereze o crestere de 50% a vanzarilor in aceste zone pana in 2015.

Principalul sau concurent, Nike a devenit numarul 1 pe piata companiilor de echipamente sportive, devansand vanzarile Adidas cu 30%. Compania a cheltuit 800 de milioane de dolari pe publicitate "non-traditionala" in 2010, potrivit estimarilor facute de Advertising Age.

De asemenea, Nike a angajat zeci de noi ingineri pentru a dezvolta tehnologia din comunitatile online. Sport Digital a crescut de la 100 la 200 de angajati in ultimele sase luni si s-a mutat si intr-un spatiu mai mare.

Strategia sa de marketing neconventionala a castigat atentia publicului, dar si a investitorilor, cand acestia au observat ca actiunile companiei au crescut cu 120% in ultimii cinci ani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#venituri Adidas 2012, #actiuni adidas, #profit Adidas 2012, #Adidas UEFA 2012, #campionat fotbal 2012 Adidas , #Retail