Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday schimba tiparul vanzarilor de iarna din Romania

Black Friday schimba tiparul vanzarilor de iarna din Romania


Cresterea exponentiala a vanzarilor de Black Friday din acest an arata ca aceasta zi se va constitui intr-un instrument de marketing de succes in Romania si pe viitor.

"Romanii au adoptat in forta Black Friday, dupa cum au procedat si cu alte traditii americane - Valentine's Day, Halloween etc.", arata Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.

Conform acestuia, Black Friday a devenit o oportunitate suplimentara pentru retaileri, pe langa Sarbatorile de Iarna si de Paste, cand se inregistra pana acum varful vanzarilor.

Oficialul AREOF arata ca un numar foarte restrans de retaileri de produse IT si electrocasnice au avut campanii de reduceri de Black Friday si au raportat vanzari record in 2011, potrivit unui comunicat al companiei.

In comparatie, in 2012, foarte multi retalieri, fie online, fie din marile centre comerciale, au fost incurajati de succesul campaniilor din anul precedent si au promovat reducerile de Black Friday printr-un un marketing agresiv.

Vanzarile de Black Friday din acest an au fost estimate la aproximativ 50 milioane de Euro.

Domeniile retailerilor care au participat la campanie au fost deja cu mult mai diversificate: celor din IT&C si electrocasnice li s-au alaturat retaileri din fashion, turism, chiar si imobiliare.

"Pentru prima data, si magazinele de fashion, bijuterii si mobila etc din centrele respective au intrat in Black Friday cu reduceri de pana la 25%, iar vanzarile lor au crescut simtitor fata de un weekend normal. Magazinele de electronice & IT din centrele comerciale detinute de AREOF au avut la randul lor vanzari record", a precizat Kilbane.

Mai mult, inclusiv vanzarile hypermarketurilor au crescut, in special la mancare, ca urmare a afluxului deosebit de mare de vizitatori in magazine precum Altex, Flanco, Domo si Media Galaxy.

In general, "magazinele din centrele comerciale pe care le detinem au inregistrat in weekendul Black Friday vanzari mai mari cu 25-30% decat intr-un weekend obisnuit", a declarat reprezentantul AREOF.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2010 ori