Care sunt produsele la care romanii n-ar renunta niciodata, indiferent de situatia financiara - studiu

Miercuri, 30 Octombrie 2013, ora 17:28
1514 citiri
Care sunt produsele la care romanii n-ar renunta niciodata, indiferent de situatia financiara - studiu

Romanii ar renunta in ultimul rand la mancare si medicamente in situatia diminuarii bugetului, arata un studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta, in colaborare cu Link Resource, la comanda Institutului Aspen Romania, remis in exclusivitate.

Potrivit studiului, vitaminele, mineralele si suplimentele si serviciile medicale private sunt mai importante in viata romanilor decat vacantele, produsele IT si gadget-urile, tigarile si alcoolul, ultimele trei categorii mentionate fiind cele la care ar renunta prima data daca bugetul personal s-ar reduce.

Facand o analiza pe regiuni, se observa ca romanii din Bucuresti si Transilvania au prioritati asemanatoare din acest punct de vedere, descrierea de mai sus fiind valabila si in cazul acestor regiuni.

In Moldova si Oltenia se intalnesc comportamente similare de prioritizare a bugetelor alocate diferitelor categorii de consum: spre deosebire de populatia urbana generala, rezidentii din aceste regiuni ar renunta intr-o mai mica masura la tigari si alcool, acestea din urma fiind mai importante pentru ei decat vacantele, produsele IT si gadget-urile.

Dobrogea si Muntenia sunt doua regiuni cu similaritati in prioritizarea categoriilor de consum in conditiile diminuarii bugetului.

Comparativ cu populatia urbana generala, aici se observa o importanta mai mare acordata produselor IT si gadget-urilor in detrimentul vacantelor. De asemenea, Dobrogea este singura regiune unde serviciile medicale private sunt mai importante decat produsele de imbracaminte sau incaltaminte, care se afla pe locul 4.

Rezidentii din Banat aloca o importanta mai mica categoriilor precum servicii medicale private si vitamine, minerale si suplimente, la acestea renuntand mai usor comparativ cu alte regiuni geografice.

O situatie similara se observa si in Crisana-Maramures, unde, de asemenea, aceste categorii care tin de preocuparea pentru sanatate sunt mai putin importante. In aceste zone, la categoria benzina/motorina se renunta mai greu decat in alte zone.

Rezultatele studiului vizeaza deopotriva calitatea serviciilor medicale din sistemul public si privat de sanatate, a personalului ce activeaza in cadrul ambelor categorii, dar si comportamentul consumatorilor in ceea ce priveste relatia pacient-medic, pentru o imagine de ansamblu asupra sistemului medical romanesc.

Studiul a fost realizat pentru prima data in luna februarie 2013.

Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 70 de ani, rezidente in mediul urban. Volumul esantionului a fost de 1.154 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat pe internet. Respondentii au fost selectati aleatoriu din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 20.000 de respondenti. Culegerea datelor a fost realizata in intervalul 20-23 septembrie 2013.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#produse indispendabile studiu, #comportament consumatori studiu , #Retail