Comertul de proximitate este noul trend pe piata romaneasca, iar retailerii au intrat in lupta pentru cota de piata, in ciuda esecului rasunator al lantului de magazine Mic.ro.
"Dupa falimentul rasunator al Mic.ro, diverse lanturi de retail au incercat sa exploateze aceasta nisa: Mega Image a evoluat cu o viteza foarte mare in aceasta directie, pe urma este franciza La Doi Pasi a lantului Metro, Profi etc. Asadar, exista resurse de dezvoltare in urnatorii ani", considera analistul imobiliar Prof. Dr. Ion Radu Zilisteanu.
Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, este cel mai extins lant de supermarketuri din Romania, cu o retea care cuprinde 193 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (132) si Shop&Go (61).
Insa cea mai extinsa retea de magazine de proximitate este detinuta de METRO Cash&Carry Romania. Astfel, brandul La Doi Pasi, lansat in martie 2012, cuprinde deja 500 de unitati operationale.
Tot la inceputul acestui an, Profi s-a repozitionat pe piata de retail autohtona, devenind retea de magazine de proximitate. Anterior lantul de magazine Profi era cunoscut ca retea de magazine de tip discount, segment de piata pe care activa alaturi de Lidl si Penny Market.
Oportunitatile pe piata de retail sunt numeroase. Analizele arata ca Romania are inca mari disponibilitati de constructie de spatii comerciale, iar criza economica aduce si beneficii investitorilor, nu doar greutati.
"Pretul terenurilor este la jumatate fata de perioada de boom, iar preturile materialelor de constructii si manopera sunt, de asemenea, mai scazute decat in perioada de boom", a explicat Zilisteanu.
In plus, anul 2013 va aduce schimbari importante, in masura sa reconfigureze piata de retail locala: este vorba despre achizitia a 20 de magazine Real de care Auchan si o posibila intrare a Tesco in Romania, prin achizitia Carrefour.