Retelele Penny Market si Profi au avut cresteri de vanzari in jur de 40% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor raportate de cele doua companii, care sustin ca turbulentele din economie orienteaza tot mai multi clienti catre magazinele cu discount.
Continuarea cresterii segmentului cu discount intr-un ritm accelerat a fost o tendinta prognozata de la inceputul anului de catre retailerii si consultantii de pe piata, pe fondul diminuarii puterii de cumparare a consumatorilor.
Acestia mai anticipau incetinirea cresterii celorlalte segmente care apartin retailului modern in 2009.
Studiile de piata arata ca acest lucru s-a resimtit deja din primul trimestru: potrivit companiei de cercetare de piata MEMRB, vanzarile de bunuri de larg consum in retailul modern, neluand in calcul expansiunea retelelor, s-au majorat cu 5% in T1 fata de aceeasi perioada din 2008.
La randul lor, datele de la Institutul National de Statistica arata ca si comertul traditional inregistreaza in prezent cresteri modeste.
Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul cu produse alimentare, bauturi si tutun a inregistrat un declin de 1% in martie fata de aceeasi luna din 2008, potrivit datelor de la INS, ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate.
Sectorul de profil a avut astfel, in martie, prima dinamica negativa din 2009, dupa ce in primele doua luni acesta revenise pe crestere.