Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Naspers preia 70% din eMAG.ro. Afacerea (surse): 100 milioane de euro

Naspers preia 70% din eMAG.ro. Afacerea (surse): 100 milioane de euro


Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online, a preluat 70% din actiunile eMAG.ro, cel mai mare retailer online de pe piata locala. Iulian Stanciu va pastra 21,6% din actiuni, iar Radu Apostolescu 8,4%.

Pachetul majoritar de actiuni al companiei eMAG a fost achizitionat pentru aproximativ 100 milioane de euro, potrivit unor surse citate de Money.ro.

Iulian Stanciu va asigura managementul companiei in calitate de director general eMAG, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de director de dezvoltare.

eMAG se va extinde pe principalele piete din Estul Europei. Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.

"Pentru mine poate cea mai importanta componenta a tranzactiei este recunoasterea valorii companiei si a rezultatelor echipei pe care am construit-o in toti acesti ani. Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali", a declarat Iulian Stanciu.

"Acum 11 ani plecam la drum pe o piata inexistenta si adaptam un model de comert ce parea rupt din filme pentru Romania. Fara planuri clare si fara sa stim unde vom ajunge. Dupa toti acesti ani, unul dintre gigantii online mondiali vine in Romania si vrea sa continue si sa replice in regiune toate planurile noastre. Mai are cineva indoieli ca visul american se poate trai la noi acasa?" a spus Radu Apostolescu.

Reperele eMAG in 2011

eMAG.ro a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 145 de milioane de euro, sub estimarile companiei de 150 de milioane de euro. Pentru 2012, oficialii companiei estimeaza o crestere a veniturilor, pana la 180 de milioane de euro.

Cu o cota de piata de 70% in comertul online din Romania, eMAG este cel mai mare magazin din Sud Estul Europei dupa cifra de afaceri: in 2010, vanzarile eMAG au fost de 12 ori mai mari decat toate vanzarile online din Bulgaria.

1,3 milioane de comenzi a inregistrat eMAG in anul 2011, de peste 300 de ori mai mult decat in urma cu 10 ani. Daca in 2002, catre magazinul online eMAG au fost plasate 4.300 de comenzi, numarul acestora a crescut exponential, inregistrandu-se 42.000 in 2005, pentru ca numarul acestora sa se ridice la 370.000 in 2008 si la 1,3 milioane anul acesta.

Cu un portofoliu de 60,000 de produse reprezentand 400 de branduri si si 744 de categorii, este vizitat lunar de 2,5 milioane de vizitatori, respectiv o treime din numarul total de utilizatori din Romania. Numarul total al vizitatorilor care acceseaza lunar eMAG pentru a se informa inainte de achizitia unui produs electro-IT ar reprezenta de 45 de ori capacitatea Arenei

Nationale. Vizitatorii eMAG petrec in medie 7,5 minute pe site la fiecare vizita, vizualizand 8 pagini de produse si review-uri.

Numai in 2011, traficul eMAG a insumat 52 de milioane de vizite, ceea ce s-ar traduce in 737 de ani petrecuti pe site-ul eMAG.

eMAG.ro a livrat in 2011 2,1 milioane de produse, fata de 122 in anul 2001. Numai intr-o singura zi, cu ocazia Black Friday, eveniment care deschide oficial sezonul cumparaturilor de Craciun, a fost inregistrat un varf de 100,000 de produse comandate si un record de 1,2 milioane de oameni au accesat in aceasta zi magazinul online eMAG.

eMAG opereaza magazinul www.emag.ro precum si sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova, precum si cinci puncte de livrare in Bucuresti (zona Obor si Unirea Shopping Center), Suceava (Iulius Mall), Ploiesti (Real) si Braila (Promenada Mall).

Potrivit studiului Superbrands 2011, eMAG este cel mai recunoscut brand de consumatorii romani pe segmentul electro-IT.

eMAG facea parte, alaturi de Asesoft Distribution si Flanco, din grupul de firme controlat de omul de afaceri Iulian Stanciu.

Naspers in Romania

Grupul Naspers a achizionat in 2009 site-ul autovit.ro si in 2010 Gecad ePayment, cel mai mare procesator de plati online de pe piata locala.

Site-ul Autovit.ro a fost preluat in 2009 de catre grupul Allegro, subsidiara europeana a grupului sud-african Naspers, prin subsidiara europeana MIH Allegro BV, una dintre cele mai mari companii media din lume. Cifra de afaceri a autovit.ro a fost in acel an de 2,3 milioane lei, iar profitul brut de 1,56 milioane lei.

In 2010, Allegro a devenit actionar majoritar si la Gecad ePayment, companie fondata de Radu Georgescu, cu o participatie de 83%.

La sfarsitul anului 2009, grupul Naspers anunta un venit de 1,43 miliarde euro, in crestere cu 6% fata de inceputul anului, si un profit de peste 300 milioane euro, in crestere cu 19%.

Subsidiara est europeana a Naspers, grupul Allegro, cuprinde platforme online de tranzactii fixe sau prin licitatie, anunturi (auto, imobiliare, cariere si calatorii), site-uri de shopping si platforme de plati online.

Compania opereaza aceste servicii in Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina, Belarus, Kazakhstan, Serbia, Moldova, Turcia, Letonia, Lituania si Estonia.

Allegro avea in 2009 o cifra de afaceri de 1,58 miliarde euro, in crestere cu 19% fata de anul precedent.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3545 ori