Marii retaileri europeni se confrunta cu probleme similare, pe fondul crizei datoriilor si al unui mediu de consum incert. Supravietuirea marilor lanturi de retail presupune adoptarea unor masuri eficiente si o reorganizare radicala.
Industria de retail trece prin schimbari profunde, marcate de reducerea veniturilor si dificultatea de a pastra loialitatea clientilor, comenteaza Financial Times, citat de Agerpres.
In plus, la nivelul segmentului de retail se fac erori de management, precum extinderea imprudenta in strainatate si controale centrale slabe.
Exista insa si probleme specifice fiecarui lant de retail.
Retailerul britanic Tesco se confrunta cu problema unica de tranzactionare a restrictiilor de program in Coreea de Sud, a doua piata cea mai importanta a sa, precum si cu pierderile grele la operatiunile sale Fresh&Easy din SUA.
La Carrefour, directorul executiv Georges Plassat, a renuntat la schema adoptata de predecesorul sau, de a injecta 1,5 miliarde de euro intr-o renovare a hipermarketurilor companiei.
Carrefour a anuntat recent ca vinde operatiunile din Columbia, dupa ce anul acesta a iesit si de pe piata din Grecia si Singapore.
Carrefour se mai retrage dintr-o tara
In ceea ce priveste compania germana Metro, luna trecuta a fost scoasa din indicele extrem de valoros Dax-30 din Germania, din cauza pretului in curs de prabusire al actiunilor sale.
Cu doua saptamani in urma, Metro si-a redus estimarile privind profitul pe 2012 cu 16%.
Criza din Europa de Est dauneaza grav profitului Metro
Un plan cuprinzator de a vinde cele mai slabe divizii ale Metro si a restructura restul s-a intins pe durata a patru ani, fara nici un rezultat.
Astfel, vanzarea supermarketurilor Real si a magazinelor Kaufhof, care reprezinta aproximativ 17% si respectiv 5% din vanzarile grupului, ar reprezenta o solutie atragatoare pentru companie.
Situatia grupului Metro este incerta, fiind necesara o organizare a diviziilor sale.
Tesco si Carrefour elaboreaza programe radicale de redresare, model pe care ar trebui sa il urmeze si Metro, sustine autorul articolului din Financial Times.