Inflatie de promotii la retailerii din Romania. Vezi cat a fost cresterea

Luni, 19 Decembrie 2011, ora 16:49
1356 citiri
Inflatie de promotii la retailerii din Romania. Vezi cat a fost cresterea

Retailerii au inceput anul 2011 cu un plan puternic de marketing, numarul promotiilor in primul semestru depasind cu 56% situatia din aceeasi perioada din 2010. Agresivitatea cu care retailerii au facut promotii se datoreaza, in mare parte, prognozelor care aratau ca economia isi va reveni abia dupa prima jumatate a anului.

In primele sase luni din 2011, numarul promotiilor era cu 56% mai mare decat in primul semestru din 2010, spirala in care au fost prinse mai mult de sase luni majoritatea bugetelor de marketing si profiturilor prognozate de furnizori, potrivit unui studiu realizat de Revista Piata.

Spre sfarsitul anului mai multi furnizori au schimbat strategia si au iesit din "vartejul promotiilor", iar efectul a fost vizibil: cresterea numarului de promotii este de 30%, dupa 10 luni.

Strategiile adoptate de retaileri au fost bazate, in 2011, pe cresterea sau cel putin conservarea vanzarilor prin promotii la raft.

In primele 10 luni ale anului 2011, numarul promotiilor afisate in cele 17 retele de retail a ajuns la 58.880, cu 30,38% mai mult decat in anul anterior si cu 2,67% mai mult decat numarul de promotii inregistrat pe tot parcursul anului 2010 in cele 17 retele de retail (57.350 promotii inregistrate in 2010).

Agresivitatea cu care producatorii si retailerii au abordat consumatorii a atins punctul culminant in prima jumatate a anului 2011. Incepand cu luna iulie, aceasta crestere s-a temperat pana la pana la nivelul de 30,38% la sfarsitul lunii octombrie.

Motivatia acestui fenomen consta in epuizarea bugetelor de marketing destinate promotiilor.

Planificarile bugetare pentru actiuni de marketing realizate la sfarsitul anului trecut pe baza prognozelor de revenire a economiei in partea a doua a anului 2011 au determinat in buna masura aceasta "aglomerare" de promotii in prima parte a anului, pentru consolidarea cotelor de piata, se arata in studiul realizat de revista Piata.

Modificarea prognozelor macroeconomice - de la revenire a economiei pana la austeritate, atat pe piata interna cat si in tarile Uniunii Europene, unde se duc 60% din exporturile de bunuri de larg consum ale producatorilor romani - a determinat o abordare mai prudenta a promotiilor in a doua parte a anului 2011.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Greva poștașilor nu a afectat distribuirea pensiilor. Banii au ajuns la timp, anunță Poșta Română
Greva poștașilor nu a afectat distribuirea pensiilor. Banii au ajuns la timp, anunță Poșta Română
Toate drepturile bănești au fost distribuite către pensionari până la jumătatea lunii aprilie, transmite Compania Națională "Poșta Română" joi, 18 aprilie. Conform operatorului...
O nouă vamă cu Ungaria: Unde ar putea fi făcut punctul de trecere a frontierei spre țara vecină
O nouă vamă cu Ungaria: Unde ar putea fi făcut punctul de trecere a frontierei spre țara vecină
Guvernanții lansează în consultare publică un proiect de hotărâre care vizează deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei, la Beba Veche, în județul Timiș. Trecerea în Ungaria...
#promotii la raft, #retaileri promotii, #promotii 2011 , #Retail