Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mall-urile au sfidat anul de criza 2010 cu vanzari de pana la 30% mai mari

Mall-urile au sfidat anul de criza 2010 cu vanzari de pana la 30% mai mari

Peste jumatate dintre retailerii prezenti in Romania au raportat anul trecut o crestere cu pana la 30% a vanzarilor, potrivit unui sondaj realizat de Colliers, din care reiese, totodata, ca cele mai performante centre comerciale din Capitala au fost AFI Palace Cotroceni, Baneasa si Bucuresti Mall, transmite Mediafax.

Sondajul a fost realizat prin intervievarea in luna martie a peste 100 de retaileri prezenti atat in centrele din Bucuresti, cat si in cele din tara. Sondajul a fost trimis catre retailerii care opereaza retele cu mai multe unitati comerciale.

"In ceea ce priveste evolutia vanzarilor in 2010, a existat o plaja larga de raspunsuri, de la scaderi la cresteri abrupte.


Mai mult de jumatate dintre retailerii participanti la studiu au simtit o apreciere a vanzarilor de pana la 30% in timp ce restul au inregistrat fie o stagnare, fie o scadere, insa intr-un procent mai mic decat anul anterior.


Aceasta arata ca, in pofida crizei si a dificultatilor din piata, un numar din ce in ce mai mare de retaileri au reusit sa-si optimizeze retelele si sa creasca performanta magazinelor", se arata intr-un comunicat al companiei de consultanta imobiliara.


Fata de 2009, se constata o imbunatatire a rezultatelor raportate de retaileri, cand majoritatea companiilor au raportat scaderi ale vanzarilor cu 10%-30%.


Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucuresti au inregistrat in 2010 vanzari pe metru patrat in medie cu 25% mai mari decat magazinele din cele mai bune malluri din tara. 


Autorii sondajului subliniaza ca diferenta dintre performanta magazinelor din Bucuresti si tara a devenit sensibil mai mica fata de 2009, cand exista un ecart al vanzarilor de 40%.


"Concurenta acerba de pe piata a adus o schimbare de situatie in clasamentul centrelor comerciale in 2010 comparativ cu 2009, asa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat printre retaileri de Colliers International", se mentioneaza in comunicat.


In functie de rezultatele raportate de retaileri in 2009, cele mai performante centre comerciale din Capitala au fost Bucuresti Mall si Unirea Shopping Center.


"Rezultatele studiului arata ca, in 2010, AFI Palace Cotroceni a reusit sa devina cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti, printr-un mix bun de chiriasi si prin oportunitatile de distractie create vizitatorilor. Urmatoarea pozitie este aprig disputata de Baneasa Shopping City si Bucuresti Mall.


Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializati, comerciantii plaseaza cele doua centre foarte aproape unul de celalalt. Desi este un mall relativ nou, Baneasa Shopping City a reusit sa se pozitioneze foarte bine, vizand populatia cu venituri medii spre mari, in timp ce Bucuresti Mall inca beneficiaza de avantajul de a fi primul mall modern din Capitala", se arata in comunicat.


Situat pe locul trei, Unirea Shopping Center detine avantajul locatiei excelente si se afla intr-un proces continuu de imbunatatire a calitatii mixului de chiriasi. 


Dupa Unirea, Plaza Romania este urmatorul centru ca performanta in viziunea retailerilor. 


In 2009, Baneasa Shopping City a ocupat locul trei in top, iar Plaza Romania si AFI Palace disputau locurile 4-5.


In ceea ce priveste centrele comerciale din celelalte orase importante din tara, sondajul a evidentiat ca fata de 2009, nu a existat o schimbare majora in topul trei din punctul de vedere al performantei inregistrate de magazinele retailerilor. 


Astfel, Constanta ramane orasul cu cele mai mari vanzari in centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta pe locul 1), urmat indeaproape de Cluj-Napoca. Timisoara ocupa locul trei, cu toate ca are o istorie indelungata a retail-ului modern, dar cel mai probabil este afectata de obiceiurile de consum ale populatiei din zona care inca isi face cumparaturile in orasele de granita din Ungaria. 


Sondajul a fost realizat printre retaileri care opereaza cel putin trei magazine in centre distincte din Bucuresti. Plaja respondentilor a fost astfel restransa, de aceea rezultatele nu trebuie considerate un clasament obiectiv al centrelor comerciale ci mai degraba o evaluare a propriei retele de magazine, din perspectiva retailerilor, mentioneaza Colliers. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1589 ori