Peste 350 de retaileri si furnizori s-au intalnit in cadrul Conferintei Progresiv

Miercuri, 19 Martie 2014, ora 17:59
1722 citiri
Peste 350 de retaileri si furnizori s-au intalnit in cadrul Conferintei Progresiv
Sursa foto: Facebook

Marii retaileri si furnizorii lor s-au reunit la Conferinta Progresiv "Rethink Retail", evenimentul anului din FMCG, care s-a desfasurat la Sinaia in perioada 12-14 martie.

La conferinta au participat a peste 350 de persoane din pozitii de middle si top management si din actionariatul companiilor active in piata.

Cea de-a 14-a editie a Conferintei Progresiv a adus pe scena nume mari din retail si din industria bunurilor de larg consum, precum si researcheri de top la nivel local si international. Invitatii speciali ai editiei din acest an au fost: Jean-Jacques Vandenheede, etail Insights Director Europe la Nielsen, Tim Eales - Director of Strategic Insights la IRI UK - si Josephine Green, speaker international, consultant si fondator al agentiei Beyond20:21st Century Stories.

Vandenheede: Jucatorii trebuie sa nu se lase condusi de turbulentele macro-economice

Reprezentantul Nielsen i-a indemnat pe jucatorii din piata sa priveasca mai atent consumatorul si ceea ce se intampla la nivel micro, in propriile lor categorii, si sa nu se lase condusi de turbulentele de la nivel macro-economic.

"Turbulentele din economie nu reprezinta un trend in sine. Voi, cei care activati in piata, sunteti responsabili de propriul vostru destin", a atras atentia Jean-Jacques Vandenheede. El a trecut in revista si capcanele comertului online si ale tehnologiilor mult prea avansate pentru nevoile actuale ale consumatorului.

"Business-ul are doar doua functii: marketingul si inovatia. Dar atentie, companiile confunda prea des inovatia cu noutatea: nu tot ceea ce este nou este acceptat de catre consumator ca fiind si inovatie. Idea mea de inovatie este "breaking habits" (schimbarea obisnuintelor - n.r.)", a mai subliniat Vandenheede.

Tim Eales: Noi idei pentru eficientizarea promotiilor

Participantii la Conferinta Progresiv "Rethink Retail" au gasit in discursul lui Tim Eales - Director of Strategic Insights la compania de cercetare de piata IRI UK - idei noi pentru eficientizarea promotiilor.

El a comparat nivelurile actuale ale promotiilor in diferite piete europene si a adus date despre elasticitatea preturilor bunurilor de larg consum. Mai mult, reprezentantul IRI a vorbit si despre fenomenul de dezescaladare a promotiilor (de-escalation) intalnit in Europa si despre eforturile producatorilor si a retailerilor de a-si eficientiza vanzarile pe termen lung, in detrimentul castigurilor imediate de cota de piata care reprezinta de obicei miza promotiilor agresive.

La randul sau, Josephine Green s-a remarcat la Conferinta Progresiv "Rethink Retail" printr-un discurs inspirational iesit din tipare care a demontat multe paradigme legate de ierarhiile din societate si din marile corporatii.

Ea a vorbit si despre inovatia sociala si a prezentat modelul "transformational leadership" ca alternativa la modelul clasic de leadership prin dominatie care inca este adoptat in multe organizatii, fie ele private sau publice. In noua era, pe care Josephine Green o denumeste pe scurt "socio-ecological era", modelul piramidal de ierarhizare este depasit, guest speaker-ul facand pledoarie pentru adoptarea unui model colaborativ reprezentat grafic printr-o forma circulara.

Editia 2014 s-a bucurat si de participarea unor speakeri prezenti pentru prima data la o conferinta a industriei locale, printre care: Gerard Chandran, General Manager la Mondelez Romania (cu prezentarea "Piata de snacking - oportunitate semnificativa de crestere"), Vlad Ardeleanu, Director Formate de Crestere si Noi Directii de Dezvoltare la Carrefour Romania ("Comertul online: oportunitatea de accelerare a cresterii. Unde poate ajunge piata in 5 ani?") si Christian Beck, CEO Rewe Romania - Penny Market si XXL Mega Discount - cu prezentarea "Rethink discount".

Lista speakerilor de pe piata romaneasca a fost completata de catre: Pawel Musial, Director General Profi, Alexandru Vlad, Director Executiv la Selgros Cash&Carry Romania, Mihaela Hoffman, Marketing Manager Beverages la Coca-Cola Hellenic Romania, Diana Scaunasu, Head of Client Service Consumer Panel Services la GfK Romania, Cristina Lungu, Director de Vanzari la Reckitt Benckiser Romania & Republica Moldova, Roxana Miu, Strategy & Insights Manager la Danone Romania, Cristina Craciun, Head of Qualitative Research la Ipsos Research Romania, si Manuela Guia, Partener D&B David si Baias.

O alta noutate in cadrul conferintei Progresiv din Sinaia a fost seminarul pe tema inovatiilor tehnologice din retail, care a prezentat participantilor solutii inovatoare de la Samsung, SAP, Transart, Motorola Solutions, momobi si Geo Strategies.

Intregul eveniment a stat sub semnul noilor tehnologii, Conferinta Progresiv avand pentru prima data o aplicatie de conferinta pentru device-uri mobile.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cum se compară prețurile carburanților din România cu cele din restul țărilor Uniunii Europene
Cum se compară prețurile carburanților din România cu cele din restul țărilor Uniunii Europene
Benzinăriile afișează prețuri mai mari la combustibil începând de vineri, 19 aprilie. Prețurile ridicate pentru benzină și motorină au reprezentat motive de dezbatere și au fost, în...
Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset: Exynos 2500
Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset: Exynos 2500
Samsung se află în plin proces de dezvoltare a unui nou chipset, Exynos 2500, care promite să fie o versiune îmbunătățită a modelului actual, Exynos 2400. Noul procesor este proiectat...
#Conferinta Progresiv, #Rethink Retail, #companii fmcg , #Retail