Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Proprietarul Penny Market pune presiune pe concurenta. Ce strategie are pentru 2013

Proprietarul Penny Market pune presiune pe concurenta. Ce strategie are pentru 2013


Compania Rewe, prezenta pe piata locala prin magazinele Penny Market si XXL Mega Discount, a anuntat strategia de dezvoltare in Romania, care presupune investitii de peste 100 de milioane de euro si deschiderea a 40 de magazine noi.

"Daca in anii trecuti am investit anual 30-38 milioane de euro, in 2013 vom face investitii de 58 milioane de euro, urmand ca in 2014, acestea sa fie tot de circa 50 milioane de euro", a declarat luni Daniel Gross, directorul financiar (CFO) al Rewe Romania.


Reprezentantii conducerii Rewe: directorul general, director financiar si mananging director

Buget de sase milioane de euro pentru remodelarea magazinelor

Reprezentantul Rewe a mentionat ca primele remodelari in reteaua de magazine au inceput in 2011, cand au fost investiti aproximativ 1,5 milioane de euro. Anul trecut bugetul de investitii a crescut pana la 2,5 milioane de euro, iar in 2013 bugetul a ajuns la sase milioane de euro pentru remodelarea a 60 de magazine.

Rewe a intrat pe piata din Romania in anul 2001 cand a deschis primul magazin XXL Mega Discount, iar in 2005 a lansat si magazinele Penny Market. Daniel Gross a precizat ca in ceea ce priveste dezvoltarea magazinelor Penny, ritmul de deschidere a fost in primii ani de 5-10 magazin pe an, iar in 2008 si 2009 expansiunea a trecut la 30 de magazine pe an. In urmatorii ani expansiunea s-a redus la 15 magazine pe an.

Achizitia terenului, 50% din investitia intr-un magazin nou

Daniel Gross mentioneaza ca investitiile in dezvoltare sunt mai mari anul acesta comparativ cu anii trecuti, intrucat compania achizitioneaza si noi terenuri pentru a deschiderea magazinelor in anii urmatori.

"Investitia intr-un magazin nou este de aproximativ doua milioane de euro. Cam jumatate, respectiv un milion de euro din acest pret se duce catre achizitia terenului", a explicat directorul financiar. El a mai spus ca pentru un magazin este nevoie de inim 5.000 de metri patrati, avand nevoie de de parcare de 70-100 de locuri.

Care este concurenta pe piata

Daniel Gross precizeaza ca dezvoltarea Penny Market s-a axat, pana in prezent, pe orasele mici, dar ca strategia de dezvoltare ia in calcul si extinderea in orasele mari. In Bucuresti vor fi deschise cate un magazin Penny Market si unul XXL Mega Discount, iar in urmatorii doi ani vor fi inaugurate alte cinci unitati. La finalul acestui an, reteaua Penny Market va ajunge la 150 de magazine.

Pe plan local, Penny se "lupta" cu Mega Image, Profi si Lidl. Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania cu o retea ce peste 200 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste, dar si in alte orase.

Pe locul doi, in topul retailerilor de proximitate se afla Lidl cu aproximativ 160 de magazine la nivel national, urmat de Profi, cu o retea formata din 163 de magazine, aflate in 88 de localitati din 36 de judete.

Anul trecut, reteaua Penny Market a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2 miliarde de lei, ceea ce a adus companiei o crestere de 10,53% fata de anul precedent. Pentru acest an, compania estimeaza o crestere a afacerilor de peste 10%, pana la circa 2,25 miliarde de lei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3864 ori