Succesul Zara, replicabil in intreaga lume?

Marti, 27 Martie 2012, ora 18:01
3269 citiri
Succesul Zara, replicabil in intreaga lume?

Secretul unei afaceri de succes in moda este sa vinzi hainele noi, care urmeaza cel mai recent trend, la un pret ridicat, iar cele care urmeaza moda "de ieri", mai ieftin. Zara, cel mai mare brand al Inditex, urmeaza cu succes aceasta reteta, iar asta i-a transformat in unii dintre cei mai mari jucatori de pe piata.

Cunoasterea acestui secret a urcat compania producatoare, Inditex, pana pe locul doi in topul marilor producatori de haine, imediat dupa H&M, iar principalul brand, Zara, a cucerit intreaga Europa, scrie The Economist.

Alte companii din industrie isi produc hainele in China, unde mana de lucru este ieftina. Insa, acest model de business are si dezavantaje deoarece administrarea unei linii de productii atat de lunga este costisitoare, iar suma economisita pe mana de lucru se pierde.

In contrast, Inditex are hale de productie in Spania, Portugalia si Maroc, in zone mai apropiate de sediul central si de mare parte din magazine, dar unde pretul unei ore de munca este cu mult mai ridicat. Cu toate acestea, Inditex poate administra mai usor intreaga linie de productie pentru ca produsele lor sa corespunda celor mai noi trenduri, reusind sa obtina imediat produsele care sunt cautate.

Vanzarile companiei s-au marit de patru ori de la lansarea ofertei publice initiale din 2001, pana la 13,8 miliarde de dolari, in timp ce profitul operational este ridicat si s-a mentinut la un nivel constant in ultimii ani.

Planuri de extindere

Dupa succesul inregistrat in Europa, Inditex trebuie sa hotarasca daca isi poate obtine acelasi succes cu brandurile sale, printre care Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, si peste Ocean.

Pentru moment, succesul Inditex e sustinut de Europa, unde se inregistreaza aproximativ 70% dintre vanzari, cea mai receptiva piata fiind cea din Spania, care e responsabila pentru aproximativ 25% din veniturile companiei.

Noul presedinte al companiei, Pablo Isla, are planuri mari. "Cand am intrat pe piata chineza a fost ca atunci cand am inceput in Europa", a spus el, anuntand ca a deschis 179 de noi magazine, 156 dintre ele in China.

Formula de succes nu a functionat peste tot. Zara, spre exemplu, a avut probleme pe piata americana, deoarece vinde haine care urmaresc linia corpului. In afara marilor orase, americanii prefera hainele clasice, mai largi.

Nici in China, Zara nu are succesul dorit deoarece pretul hainelor vandute este mai ridicat decat al rivalilor locali. Astfel, brandul trebuie sa convinga clientii ca are produse destul de bune si de luxoase pentru a justifica pretul.

Brandurile Zara, Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti si Stradivarius sunt prezente si pe piata romaneasca.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#zara, #Zara magazine, #Zara succes, #extindere Zara , #Retail