Gigantul chinez Alibaba vrea sa incheie acorduri de colaborare cu studiourile americane de film pentru a-si extinde continutul oferit prin serviciul sau de televiziune prin Internet, a anuntat Bloomberg, care citeaza surse apropiate.
Executivii Alibaba se vor intalni cu oficiali ai diferitelor studiouri producatoare de continut, printre care sunt Walt Disney, Paramount Pictures detinut de Viacom, studioul Warner Bros al celor de la Time Warner, Sony Corp si Universal al Comcast. Compania chineza vrea sa obtina drepturile de a distribui in China filme si emisiuni TV produse in SUA, sau sa investeasca in acestea, informeaza Reuters.
Deocamdata, oficialii Alibaba au refuzat sa comenteze informatiile aparute in presa.
Presedintele Alibaba, miliardarul chinez Jack Ma, va fi prezent saptamana viitoare la conferinta WSJDLive care va avea loc la Los Angeles unde se va intalni si cu reprezentantii mai multor companii media, au declarat agentiei de presa Reuters surse din piata.
Alibaba isi extinde activitatea
Alibaba, care a initiat o oferta publica pentru listare la bursa, prin care a obtinut 25 de miliarde de dolari, intentioneaza sa-si extinda activitatea de comert electronic, urmand sa ofere mai multe produse digitale, cum ar fi filme, jocuri si emisiuni TV.
De la inceputul anului, Alibaba a adoptat o politica agresiva prin care a vandut continut video clientilor chinezi prin propriile set-top-box, care permiteau utilizatorilor si accesul la magazinul online al companiei.
In iulie, Alibaba a semnat un acord cu Lions Gate Entertainment, studioul care a produs seria "Hunger Games", prin care poate transmite continut in China.
In martie, Alibaba a cumparat pachetul majoritar al producatorului de filme si continut TV ChinaVision Media Group, pentru 804 milioane de dolari. In aprilie, a mai cumparat 18,5% din actiunile site-ului de servicii streaming Youku Tudou, in parteneriat cu Yunfeng Capital, unde Ma se numara printre fondatori.
Din luna martie, Alibaba a investit peste trei miliarde de dolari in industria de divertisment.