Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bosch Romania incepe productia in noua fabrica din Cluj, in contextul unei evolutii bune in 2013

Bosch Romania incepe productia in noua fabrica din Cluj, in contextul unei evolutii bune in 2013


Bosch, unul dintre cei mai mari furnizori de tehnologii si servicii, a atins avut anul trecut, in Romania, o cifra de afaceri de 212 milioane de euro. In raport cu anul 2012, in 2013 volumul vanzarilor a crescut cu 18%.

"2013 a fost un an foarte important pentru Bosch in Romania, caracterizat prin dezvoltarea solida a tuturor activitatilor grupului. In plus, ne-am intarit semnificativ prezenta pe piata romaneasca, iar in anii urmatori dorim, de asemenea, sa continuam extinderea si consolidarea activitatii noastre", a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania.

In anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro in Romania, in special in finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj si in extinderea fabricii existente din Blaj. La inceputul anului 2014, Bosch avea aproximativ 1.700* de angajati in cele patru locatii din Romania. Pana la sfarsitul anului, numarul angajatilor din Romania va depasi 2.400 de persoane.

Extinderea centrului de comunicare Bosch din Romania

In 2013, centrul de comunicare Bosch din Timisoara a fost extins semnificativ. "Datorita calificarilor excelente si competentei angajatilor nostri, in special in domeniile IT si de supraveghere la distanta, am putut atrage numeroase proiecte noi", a spus Boldijar.

Centrul de comunicare are aproximativ 400 de angajati, o suprafata de peste 3.500 de metri patrati si ofera servicii in 19 limbi. Oferta include asistenta tehnica si consultanta IT, precum si alte servicii de contabilitate, relatii clienti si de gestionare a documentelor. Din gama de servicii oferita de societate fac parte chiar si serviciile de urgenta, cum ar fi sistemul de urgenta eCall. Momentan, apelul de urgenta automat este disponibil in 19 tari europene.

Noua unitate de productie si dezvoltare din Cluj

Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de productie dedicata tehnologiei auto in Romania: in noua fabrica din Cluj, Bosch produce componente electronice si dispozitive de control pentru industria auto. In plus, pe viitor, "inima electronica" a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricata la Cluj.

Inca din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare si dezvoltare Bosch din Romania. Accentul este pus pe dezvoltarea componentelor electronice si a solutiilor software pentru produsele fabricate aici. In plus, centrul ofera servicii de inginerie si pentru alte unitati Bosch, dar si pentru clientii locali.

Extinderea fabricii din Blaj

De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de productie din Blaj. Incepand cu 2013, fabrica a produs senzori de turatie a rotilor si senzori de turatie a arborelui cotit, folositi in industria auto.

In 2013, pentru extinderea fabricii si pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o suma de aproximativ 50 de milioane de euro. Pana la sfarsitul anului 2014 vor lucra aici aproximativ 1.000 de angajati, cu aproape 200 mai multi decat la inceputul anului.

De asemenea, divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscuta si sub numele de Bosch Rexroth, a produs inca din 2007 tehnologie liniara folosita in ingineria mecanica.

Tehnologia auto: motorul de dezvoltare al afacerilor din Romania

In 2013, volumul de vanzari in domeniul tehnologiei auto din Romania a inregistrat cresteri de doua cifre. Motivul a fost cresterea productiei celor doi constructori auto, Dacia si Ford, precum si intensificarea exporturilor catre alte piete din Europa de Est si Africa. Chiar si vanzarile de piese de schimb au inregistrat rezultate pozitive.

De asemenea, anul trecut in Romania, un total de 46 de service-uri auto s-au alaturat conceptelor de service Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Center si Auto Crew.

Scule electrice: Bosch isi reafirma pozitia de lider

In 2013, divizia de Scule electrice si accesorii si-a reafirmat pozitia de lider in Romania in ciuda conditiilor dificile ale pietei, generate de evolutia industriei constructiilor care a cunoscut o perioada de stagnare. In special in domeniul sculelor electrice cu acumulatori, Bosch a inregistrat cresteri de doua cifre. Bosch a fost primul producator de aparate cu acumulatori litiu-ion care a satisfacut cu succes nevoile clientilor si pietei.

In 2013, Bosch a lansat pe piata robotul de tuns gazonul Indego. Pentru anul 2014, Bosch si-a propus sa isi consolideze pozitia de lider in Romania cu ajutorul sculelor electrice si a accesoriilor inovatoare.

Termotehnica: accent pe produsele ecologice

Cu ajutorul dispozitivelor moderne de incalzire, Bosch si-a sporit semnificativ volumul vanzarilor in Romania. Datorita tehnologiei in condensare, aceste produse sunt in acelasi timp mai ecologice si mai economice. In Romania, societatea a castigat o cota importanta din piata cu ajutorul marcilor Bosch si Buderus.

Strategia service-ului pentru clienti s-a bucurat de succes: pentru clientii industriali, Bosch ofera servicii individuale, de exemplu, repararea si monitorizarea sistemelor industriale, in timp ce gospodariile private beneficiaza de serviciile partenerilor de service autorizati.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2014

In anul 2014, Bosch se asteapta la o crestere a volumului de vanzari intre 3 si 5 procente. Una dintre zonele pe care se va pune accent in viitor este reprezentata de produsele care se pot conecta la internet si serviciile bazate pe internet. Datorita cunostintelor in domeniul hardware si competentelor tehnologice cuprinzatoare, furnizorul de tehnologii si servicii este bine pregatit.

"Atuurile clasice Bosch, cum ar fi puterea de inovare, calitatea, prezenta globala si cultura antreprenoriala integrata sunt calitati care conteaza chiar si intr-o lume interconectata", a conchis Dr. Volkmar Denner, presedintele Consiliului de Administratie Bosch, in cadrul conferintei de presa organizate in Germania, avand ca tema bilantul societatii.

In plus, Bosch este lider mondial in domeniul sistemelor microelectromecanice (MEMS), tehnologie vitala pentru conectarea produselor prin intermediul internetului. Senzorii ofera un nivel de asistenta tehnica zilnica nemaiintalnit pana in prezent, fie ca este vorba despre conducerea autonoma sau de functionarea unei case inteligente. Obiectivul strategic al Grupului Bosch consta in dezvoltarea solutiilor pentru mobilitatea interconectata, productia interconectata, sistemele energetice interconectate si cladirile interconectate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1374 ori