Branduri celebre care "au inviat din morti"

Joi, 20 Octombrie 2011, ora 08:10
3163 citiri
Branduri celebre care "au inviat din morti"

Brandurile se nasc si mor, insa unele raman mereu in memoria consumatorilor. De-a lungul timpului, oamenii de afaceri au constatat ca anumite marci "moarte" sunt inca atractive pentru unii consumatori si au decis sa le aduca la viata.

In plus, s-a dovedit ca recesiunea poate scoate la lumita branduri celebre, recunoscute pentru preturile mici. Deoarece pe timp de criza, oamenii fac economii si se orienteaza spre produse de buna calitate, dar ieftine.

Iata care au fost companiile care au fost aduse la viata de noi investitii, iar acum sunt din nou profitabile si promit sa aiba viata lunga.

Lego

Compania Lego si-a facut aparitia pe piata in jurul anului 1932. Timp de cateva decenii, compania s-a aflat in topul producatorilor de jucarii, insa vanzarile au inceput sa scada cu 40% dupa 2002, in mare parte din cauza cresterii popularitatii jocurilor electronice.

In 2004, compania avea datorii de aproape 1 miliard de dolari, indreptandu-se cu pasi rapizi spre faliment. Insa, datorita recesiunii, jucariile Lego, cunoscute pentru preturile mici, au inceput sa cunoasca din nou cresteri masive de vanzari.

Compania a facut disponibilizari masive si a redus productia de la 13.000 de produse la doar 6.000. In prima jumatate a anului 2011, vanzarile companiei au crescut cu 25% fata de prima jumatate a anului 2010. Astazi, Lego se afla pe locul patru in topul producatorilor mondiali de jucarii.

Marvel

Marvel este unul din cele mai recunoscute branduri din industria cartilor de benzi desenate.

Brandul a ajuns sa fie cunoscut prin personaje ca Spider Man, X-Men si Hulk.

La sfarsitul anul 1996, dupa declinul pe care l-au cunoscut cartile de benzi desenate, compania a intrat in faliment.

In anul 2000, compania a lansat filmul X-Men, care a avut un succes imens, cu incasari de aproximativ 300 de milioane de dolari in intreaga lume. Doi ani mai tarziu, Spider-Man a fost lansat, filmul bucurandu-se de cele mai mari incasari ale anului.

In 2009, Marvel Entertainment a fost cumparat de Disney pentru 4 miliarde de dolari, iar in aceasta vara, compania a lansat X-Men First Class, cu incasari de peste 353 de milioane de dolari in intreaga lume.

Old Spice

Brand american din 1938, compania Old Spice a atins o popularitate imensa in 1970. 20 de ani mai tarziu, marca isi pierduse, insa, "aura" de succes.

In anul 2000, compania, detinuta acum de Procter&Gamble, a lansat Old Spice Red Zone, gama care se adresa in special persoanelor tinere. Anunturile online au propulsat Old Spice in topul celor mai populare marci din industria produselor de infrumusetare. In iunie 2010, vanzarile au crescut cu 107%.

Apple

Cea mai mare companie tech din lume a fost si ea intrata "in adormire" pentru o perioada.

La sfarsitul anilor 1980, Apple s-a impus pe piata cu linia de produse Macintosh. In 1985, Steve Jobs si-a parasit postul. Compania a rezistat fara Jobs doar pana la sfarsitul anilor 1990.

Steve Jobs a revenit in board-ul companiei in 1997 si, dupa 18 luni de pierderi consecutive, Apple a beneficiat de o investitie de 150 de milioane de dolari de la Microsoft.In 1998, Apple a lansat iMac, urmat de iPod in 2001.

Aceste produse au marcat reintoarcerea Apple pe piata si a adus compania in topul firmelor de profil. De atunci, pozitia sa de top a fost consolidata de aparitia unor produse precum iPhone si iPad. Apple este acum unul din cele mai iubite si respectate branduri.

Nintendo

La sfarsitul anilor 1980, compania japoneza de jocuri Nintendo domina piata cu Gameboy, Nintendo Entertainment System si Super Nintendo. La mijlocul anilor '90, compania a lansat Nintendo 64 pentru a combate urmatoarea generatie de console cu grafica 3D.

Cu toate ca produsele N64 s-au vandut destul de bine, Sony a intrat pe piata cu PlayStation, care s-a vandut dublu fata de N64. Nintendo a fost scos "din joc" in momentul in care a aparut PlayStation 2.

In 2006, compania a recuperat timpul pierdut odata cu lansarea Wii, punand la pamant atat Xbox 360, cat si PlayStation 3.

Succesul Wii s-a datorat designului interactiv si usurintei de utilizare. Wii s-a comercializat cu succes atat in randul familiilor cu copii, cat si in randul impatimitilor de jocuri video. Pana in prezent, Wii s-a vandut in mai mult de 86 de milioane de unitati.

Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Apple se pregătește să aducă pe piață modelele iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max în două noi opțiuni de culoare: Desert Titanium și Titanium Grey, potrivit ultimelor informații...
Apple încetinește producția de Vision Pro după vânzările modeste din Statele Unite ale Americii
Apple încetinește producția de Vision Pro după vânzările modeste din Statele Unite ale Americii
După ultimele vânzări înregistrate de Apple pentru produsul Vision Pro, casca VR a gigantului tech, se pare că oficialii companiei au luat decizia de a limita producția dispozitivelor....
#branduri renascute, #apple, #nintendo, #Lego, #Old Spice , #Stiri Companii