Burberry a decis sa isi dezvolte propria divizie de parfumuri si sa-si sporeasca astfel profiturile, ceea ce ar putea sa schimbe structura industriei de lux din acest moment.
Pana acum parfumurile sub licenta Burberry erau produse si vandute de catre Interparfums, care detine licenta exclusiva si pentru alte nume mari ale industriei de lux, precum Jimmy Choo sau Montblanc, scrie Reuters.
Firma franceza Interparfums obtinea anual din vanzarile de parfumuri Burberry aproximativ 210 milioane de dolari, echivalentul a 9% din veniturile anuale ale companiei de lux engleze.
Burberry este primul mare nume din industria de lux care face acest pas in ultimii zece ani, iar analistii considera ca va fi unul dificil, in contextul unei posibile incetiniri a economiei globale pe acest segment.
Renumitele case de moda Dior si Chanel reprezinta un exemplu de succes pentru initiativa Burberry, iar daca aceasta va avea succes, este posibil ca si alte nume de marca, precum Prada sau Gucci, sa faca acest, parfumurile lor fiind produse in prezent de companiile Puig si Procter & Gamble.
Piata mondiala de parfumuri si produse cosmetice are o marime considerabila: 95 de miliarde de dolari in 2012, cu estimarea de a atinge 106 miliarde de dolari in 2016, conform datelor Euromonitor.