Ce inseamna, de fapt, norocul in antreprenoriat

Joi, 30 Octombrie 2014, ora 08:51
1627 citiri
Ce inseamna, de fapt, norocul in antreprenoriat
Sursa foto: Cards Direct

Fiecare antreprenor stie ca succesul necesita combinatia ideala dintre pregatire, experienta, timpul potrivit si noroc. Insa ultima dintre aceste conditii ale succesului, a fost intotdeauna greu de controlat. "A avut ghinion", este scuza cel mai des intalnita in esecul unei afaceri, in timp ce expresia opusa este folosita de competitorii invidiosi.

Acest concept al "norocului" este depasit, spune David McRaney, autorul lucrarii "You Are Not So Smart". "Am predefinit norocul in cultura noastra ca parte a unui basm: un lucru magic, eteric, nerational. Dar o astfel de abordare prestiintifica a norocului nu mai este valabila", a aratat McRaney, scrie Business Week.

In ultimul deceniu, unii observatori au inceput sa inteleaga norocul nu ca pe un fenomen aleatoriu, care nu poate fi controlat, ci mai mult ca pe un comportament pe care oamenii fericiti, de succes, il au, fie ca sunt constienti sau nu.

Acest nou concept este sustinut de psihologul britanic Richard Wiseman, care a studiat atat oamenii norocosi, cat si ghinionistii, ca parte a cercetarii sale ca profesor la Universitatea din Hertfordshire. Scopul acestui studiu este de identifica acele trasaturi care caracterizeaza oamenii norocosi, astfel incat toate persoanele sa le poata adopta.

Ce este norocul si cum pot avea parte antreprenorii de acesta

Cei care se considera norocosi au un anumit mod de abordare a haosului si complexitatii, pe care cei ghinionisti nu-l agreeaza, spune Wiseman. Iar haosul si complexitatea sunt des intalnite la inceputul unei afaceri.

Norocosii, spune profesorul de la Universitatea din Hertfordshire, au un spirit de observatie foarte bun si valorifica oportunitatile care apar. Ei actioneaza din instinct, dar numai dupa ce si-au dezvoltat propria intuitie.

Ghinionistii, in contrast, tind sa fie foarte concentrati si orientati catre rezultate. In cazul in care apar noi oportuniti atunci cand urmaresc anumite obiective, cel mai probabil le vor ignora, in loc sa profite de acestea.

Abilitatea de a "schimba macazul", de a restructura planul de afaceri si de a renunta la ideile care nu se dovedesc a fi viabile, sunt caracteristici care i-au descris cel mai bine, de-a lungul anilor, pe executivii de succes. Aproape toti oamenii de afaceri de succes au propriile povesti despre modul in care au revizuit sau au renuntat la unele idei, de-a lungul timpului, pana au gasit-o pe cea buna. Decat sa sustina la nesfarsit un model care s-a dovedit deja a fi gresit, aceste persoane se adapteaza rapid conditiilor din mediul de afaceri si isi reorienteaza eforturile.

O alta caracteristica a norocosilor, perseverenta, a fost mult timp asociata cu succesul antreprenorial. "Sunt persoane foarte insistente, si chiar daca nu reusesc nici a 200-a oara, ei tot merg mai departe", a mai spus McRaney. Capacitatea de a se lupta din varful unui munte de esecuri din trecut ar putea fi cel mai mare factor de noroc, pana la urma.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#noroc antreprenoriat, #inspiratie antreprenori, #antreprenori norocosi , #Stiri Companii