Etica budista a devenit o preocupare insemnata a companiilor din lumea occidentala.
General Mills, Ford, Google, eBay, Target, Adobe sau chiar Goldman Sachs au introdus in ultimii ani programe menite sa contribuie la bunastarea angajatilor lor prin "mindfulness", termen care poate fi explicat in termeni simpli prin a trai in momentul de fata. Subiectul a ajuns si pe agenda Forumului de la Davos.
Cu origini in budism si alte filosofii orientale, conceptul prespune concentrarea atentiei asupra senzatiei momentului prezent, observarea si constientizarea gandurilor si sentimentelor.
Notiunea autentica de "mindfulness" isi are originea cu secole in urma, iar forma ei occidentala a capatat substanta la sfarsitul anilor 1970.
De atunci, cu precadere in anii recenti, s-a mutat in birouri, fiind mai putin o oportunitate pentru a reflecta asupra vremelniciei existentei, si mai mult un instrument pentru a deveni mai bun si mai productiv, scrie Fast Company.
Steve Jobs, care a ...citeste mai departe despre "Cea mai noua arma a companiilor: etica budista si profitul occidental" pe Ziare.com