Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cel mai mare producator mondial de biciclete spune ca era 'Made in China' s-a terminat

Cel mai mare producator mondial de biciclete spune ca era 'Made in China' s-a terminat


Grupul taiwanez Giant Manufacturing Co., cel mai mare producator mondial de biciclete, a inceput sa isi mute din China spre Taiwan productia destinata pietei din SUA inca din luna septembrie a anului trecut, imediat ce l-a auzit pe Donald Trump ca intentioneaza sa introduca taxe vamale suplimentare impotriva produselor chineze, transmite Bloomberg.

"Atunci cand Trump a anuntat ca intentioneaza sa introduca taxe de 25% l-am luat in serios. Am inceput sa mutam productia inca inainte ca el sa termine de vorbit", a declarat presedintele Giant Manufacturing Co., Bonnie Tu.

Firma Giant este doar una dintre mai multe firme globale care au inceput sa isi mute productia din China pe fondul razboiului comercial dintre primele doua economii ale lumii. Producatorul american de semiconductori Intel Corp. a devenit recent ultima dintre aceste firme, dupa ce a anuntat ca isi revizuieste lantul global de aprovizionare.

"Anul trecut am sesizat ca era 'Made in China' si furnizarea la nivel global s-au terminat", a spus Bonnie Tu.

In consecinta, producatorul taiwanez de biciclete a inchis o uzina din China la finele lui 2018 si a mutat in alta parte productia destinata pietei din SUA. In luna iulie a anului trecut Giant a anuntat ca va deschide o uzina in Ungaria, in ideea de a muta productia mai aproape de piata.

Directorul general de la Giant Manufacturing Co., Spencer Fung, a apreciat si el ca China a devenit uzina lumii pentru ca este foarte eficienta in productia de bunuri, iar aprovizionarea din China era foarte facila.

"Practic toti si-au pus ouale in cosul Chinei pentru ca chinezii erau foarte capabili. Acum razboiul comercial obliga oamenii sa isi regandeasca strategia globala de aprovizionare si sa isi diversifice sursele dincolo de China", a spus Spencer Fung.

In prezent, Giant are o uzina in Taiwan si una in Olanda, precum si cinci uzine in China. Pentru a putea face fata mutarii productiei uzina din Taiwan va trebui sa lucreze in doua schimburi, iar in paralel compania taiwaneza cauta un partener in Asia de Sud-Est.

Bonnie Tu a explicat ca tarifele vamale adauga, in medie, 100 de dolari la pretul unei biciclete produse in China si exportate in SUA, comparativ cu cele care sunt produse in zona unde nu au fost introduse tarife. Insa aceasta mutare vine cu costuri mai mari pentru salariile angajatilor, investitii in automatizare si lipsa unor economii de scara de genul celor din China pentru furnizori.

Bonnie Tu refuzat sa dezvaluie care sunt costurile cu mutarea productiei, dar a subliniat ca Giant este gata sa isi mute inapoi productia in China imediat ce SUA si China vor ajunge la un acord comercial.

"Daca America decide sa inlature tarifele vamale de 25% vom muta imediat productia inapoi in China", a spus Tu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 5008 ori
Citeste mai multe desprebiciclete China