Daca nu ati avut un an prea bun, poate ca va veti simti mai bine stiind ca macar nu ati dus o companie spre faliment. De la RIM care a incercat sa se autodistruga, pana la HP care a angajat un CEO fara sa-l cunoasca, iata care au fost cele mai proaste miscari de business ale anului 2011.
BusinessInsider.com a selectat cele mai prost inspirate miscari de business din anul acesta.
Fed a sacrificat micile afaceri in favoarea profiturilor aduse de cardurile de credit
Acum un an, Fed a spus ca va duce dobanzile la carduri la 0,12 dolari. In iunie 2011, fara sa existe vreo schimbare a conditiilor economice, s-a razgandit si a dublat taxele la carduri pana la 0,239 dolari. Exact cum isi doreau marile banci si companiile de carduri de credit.
HP a avut un an ingrozitor
De unde sa incepem? Compania a schimbat directorii generali cat de repede a putut, insa nu indeajuns de repede incat sa evite piererile de 12 miliarde de dolari pe care I le-a adus Leo Apotheker. Mai mult, HP si-a omorat hardware-ul bazat pe WebOS cu un cost de 3,3 miliarde de dolari. Apotheker s-a jucat ca un copil cu business-ul HP de PC-uri in valoare de 41 miliarde de dolari.
Inlocuitoarea sa, fosta CEO eBay, Meg Whitman, a pus capat strategiei lui Apotheker inainte ca cerneala sa se usuce pe contractul sau.
Rupert Murdoch s-a transformat in hacker
Reporterii si editorii din trustul lui Murdoch au hack-uit telefonul unei fete care murise in conditii suspecte si i-au sters mesajele. Drept urmare, magnatul de la Newscorp a trebuit sa iasa din licitatia pentru BskyB si sa inchida cel mai bine vandut cotidian din lume.
RIM se prabuseste
Compania care ne-a adus Blackberry a pierdut 70 din cota de piata din cauza incapacitatii managementului de a reactiona la...orice. Anul 2011 a fost plin de esecuri pentru RIM, lansarea Playbook - o tentativa jalnica de a intra pe piata tabletelor - si incercarile repetate de a scoate pe piata sistemul de operare QNX fiind doar doua dintre acestea.
Unde a disparut Oprah?
In luna iunie, cea care era cel mai influent om din SUA si-a incetat show-ul TV dupa 25 de ani de emisie pentru a lansa propriul canal - Oprah Winfrey Network (OWN). Vedeta a disparut imediat din mintea si sufletele fanilor.