CEO-ul diviziei chineze a Wal-Mart, Ed Chan, a demisionat, alaturi de un alt membru al board-ului, imediat dupa scandalul etichetelor care a marcat imaginea retailerului.
Retailerul este acuzat ca ar fi inversat etichetele pentru carnea de porc si produse organice, dupa ce, in februarie, Comisia pentru Reforma si Dezvoltare Nationala din China a acuzat compania Wal-Mart si rivalul sau francez, Carrefour, ca manipulau preturile la 19 dintre magazinele lor, scrie publicatia BBC.
In urma acuzatiilor, au fot inchise 13 magazine si au fost retinuti 37 de angajati ai companiei Wal-Mart.
Intr-un comunicat oficial, reprezentantii Wal-Mart sustin ca demisia lui Ed Chan nu are legatura cu aceste probleme si ca el ar fi demisionat din motive personale.
O alta demisie semnificativa in acest context a fost semnata de vice-presedintele Wal Mart China, Clara Wong.
Succesul economiei chineze a dat nastere unei cresteri bruste a clasei de mijloc cu venituri relativ mai mari, ceea ce a transformat tara in una dintre pietele de consum cu cea mai rapida crestere din lume.
Wal-Mart intentiona sa profite de acest potential si a deschis 344 de magazine in tara, dintre care 53 doar in ultimele 12 luni.
Scott Price, CEO Wal-Mart Asia, care va prelua interimar functia lui Ed Chan, sustine ca, in ciuda controverselor din ultiml timp, compania s-a concentrat sa isi dezvolte afacerile in China.