Dilema Airbus: Sa investeasca masiv in modernizarea aeronavei A380 sau sa renunte la ea

Joi, 11 Decembrie 2014, ora 09:29
1236 citiri
Dilema Airbus: Sa investeasca masiv in modernizarea aeronavei A380 sau sa renunte la ea
Foto: compositesmanufacturingmagazine.com

Airbus Group, care nu a reusit sa atraga in acest an niciun nou client pentru aeronava de mari dimensiuni A380, se afla la o rascruce cu doua optiuni, sa o modernizeze sau sa renunte la ea.

Anul 2014 este primul de la intrarea in serviciu a avionului cu punte dubla in care Airbus nu a reusit sa atraga un client nou, relateaza Bloomberg. Singurul cumparator din acest an a fost o companie de inchirieri care trebuie mai intai sa atraga ca client un prim operator aerian pentru a activa o comanda de 20 de aparate A380, potrivit Mediafax.

Si numarul de comenzi primite pana in prezent de Airbus pentru A380 este destul de scazut si incert, fapt evidentiat de anularea unei comenzi de sase astfel de aparate de catre compania japoneza Skymark Airlines, alte doua avioane fiind aproape de livrare.

La sapte ani de la intrarea in exploatare, avionul A380, a carui dezvoltare a costat 25 de miliarde de dolari, risca sa devina un esec costisitor. A380 este popular in randul calatorilor, dar majoritatea operatorilor aerieni prefera modele mai mici de avioane, cu consum mai scazut de carburant si care pot avea acces pe mai multe aeroporturi.

Emirates este singurul client fidel pentru A380, comandand 140 de avioane de acest tip, in timp ce alte companii aeriene fie au renuntat la comenzi, fie au probleme sa ocupe toate locurile din aceste aeronave.

"Este un avion excelent, dar este potrivit numai pentru anumite destinatii", a declarat directorul general al Air France-KLM, Alexandre de Juniac, care intentioneaza sa anuleze comenzile pentru doua din 12 avioane A380, intentionand sa le inlocuiasca cu modele de dimensiuni mai mici.

Deocamdata, Airbus a exclus modernizarea motoarelor avioanelor A380, care le-ar face mai atractive pentru noii cumparatori.

Directorul financiar al Airbus, Harald Wilhelm, a declarat luna trecuta ca programul A380 va amortiza costurile anul viitor si ca numarul comenzilor este solid, pentru urmatorii cativa ani.

Aeronava A380 cu patru motoare este o raritate, dupa ce Airbus a renuntat la modelul A340.

Actiunile Airbus s-au depreciat in acest an cu 24%, inregistrand cea mai slaba evolutie dupa 2008.

Titlurile companiei americane concurente Boeing s-au depreciat in 2014 cu numai 5%.

Boieng a anuntat la randul sau, marti, ca va reduce productia la avionul 747 jumbo, destinat curselor pe distante lungi, pentru care nu a primit noi comenzi in acest an. Constructorul american are comenzi neonorate pentru 39 de avioane 747 jumbo, care asigura productia in urmatoarele 30 de luni.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Nu doar companiile occidentale vin să facă bani în România, ci și arabii, mai nou. Florin Barbu, ministrul Agriculturii din partea PSD, a anunțat investițiile pe care antreprenorii din Qatar...
#dilema Airbus, #Airbus investitii modernizare aeronava , #Stiri Companii