Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ioan Rus: Privatizarea CFR Marfa va fi din nou discutata cu misiunea FMI

Ioan Rus: Privatizarea CFR Marfa va fi din nou discutata cu misiunea FMI


Privatizarea CFR Marfa va fi din nou discutata cu finantatorii internationali care vor veni in Romania saptamana viitoare si este posibil sa fixam alt calendar, in functie de interesul nostru, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Ioan Rus

"Pentru privatizarea CFR Marfa este un calendar agreat inca de anul trecut. De saptamana viitoare vine FMI. Vom avea discutii. Am avut discutii si cu ei si cu Banca Mondiala si cu Comisia Europeana. Am explicat ca suntem absolut de acord cu privatizarea CFR Marfa - si nu numai CFR Marfa, sunt de acord cu ideea in sine, dar sa-mi dea ragazul necesar sa aduc aceste companii in situatia de a putea fi vandabile pe bani adevarati. Privatizarea nu poate fi doar un scop in sine: hai sa scapam de ceva. Sa reusim sa si incasam si sa facem si din punct de vedere economico - financiar o afacere buna si incet-incet aceste lucruri se materializeaza si atunci vom agrea cu dansii un calendar care chiar sa se intample. Pana in august 2015 trebuia lansata licitatia, dupa calendarul vechi. Este posibil sa se intample exact in interiorul acelui program si este posibil sa se inteleaga - de fapt inteleg, ca am avut aceste discutii - nevoia sa miscam calendarul in functie de interesul nostru", a explicat Rus, intr-o conferinta de presa, informeaza Agerpres.

CFR Marfa a inregistrat rezultate bune, in primele noua luni din 2014, a anuntat ministrul, in conditiile in care volumul de marfuri expediate a crescut cu 6,9%, iar cota de piata a urcat de la 54% la 58% pentru marfuri transportate.

"Veniturile din exploatare au crescut cu 1,2%, cheltuielile din exploatare au scazut cu 12,4% datorita faptului ca achizitionarea de energie electrica de tractiune de pe piata libera are scaderi de 30% pe acest capitol, renegocierea contractelor pentru reparatia materialului rulant scaderi cu 23,7%, celelalte servicii de paza, transbordare, prestatii metrologice, salubritate etc. au scazut cu 15%, astfel incat pierderea operationala s-a redus cu 90% la CFR Marfa. Deci, compania, la finele acestui an, se apropie incet - incet de zero pe zero, astfel incat societatea in 2015 va deveni o companie care va arata ca fiind bancabila, avand o valoare a actiunilor crescuta, astfel incat procesul de privatizare a unei astfel de societati va avea o cu totul alta conotatie in piata decat cea despre care am discutat anul trecut. Incep sa cred ca este posibila o privatizare in conditiile in care statul roman si ministerul in sine sau compania sa castige mult mai multi bani, pentru ca este in situatia de a avea valoare de piata", a mai spus Rus.

Potrivit acestuia, in general rezultatele economico - financiare la noua luni ale societatilor aflate in subordinea Ministerului Transporturilor s-au imbunatatit considerabil, majoritatea trecand pe profit operational. Companiile au inregistrat un trend pozitiv in activitatea curenta, rezultatul operational raportat la activitatea curenta inregistrand cresteri substantiale la CNADNR, cu 17%, CFR Marfa, cu 22,69%, CFR Calatori, cu 26%.

Aceste rezultate au fost posibile prin aplicarea unor programe de reducere a costurilor in special la CFR Marfa cu 12,45%, la CFR Calatori cu 4,37%, la Administratia Porturilor Maritime Constanta cu 7,25%. In paralel, au fost gestionate prudent arieratele si datoriile, in special la companiile cu probleme in managementul arieratelor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1039 ori