Suntory Holdings va prelua compania americana Beam pentru 13,6 miliarde de dolari, tranzactie prin care ar putea deveni al treilea mare producator de bauturi spirtoase din lume.
Prin aceasta tranzactie, japonezii vor aduce langa propriile marci - Yamazaki, Hakushu, Hibiki si Kakubin Japanese, Bowmore Scotch si Midori, pe cele ale americanilor - Jim Beam si Maker's Mark, conform Reuters. Tranzactia prevede si preluarea datoriilor Beam, valoarea ridicandu-se, astfel la 16 miliarde de dolari.
Acesta este ultimul exemplu al modului prin care producatorii japonezi de bauturi incearca sa-si maoreze afacerile in exteriorul tarii, unde populatia este in scadere.
"Toti producatorii aponezi de bauturi s-au orientat pe crestere in exteriorul Japoniei", a spus Trevor Stirling, analist la Bernstein Research.
Suntory isi va majora cota pe piata SUA dupa preluarea Beam
Tranzactia va aduce cota pe piata SUA a companiei Suntory la 11%, de la mai putin de un procent, conform lui Stifel Nicolaus, analist la Mark Swartzberg.
Pretul platit de Suntory este de peste 20 de ori mai mare decat profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizari) al celor de la Beam, care se apropie de recordul atins in 2008, cand Pernod Ricard a cumparat producatorul marcii de vodca Absolut.
Dupa ce va fi incheiata aceasta tranzactie, vanzarile anuale totale ale celor doua companii, vor aunge la 4,3 miliarde de dolari.